Firma britanică Lunaz consideră că cea mai bună soluție pentru a elimina poluarea emisă de autovehicule o reprezintă modificarea parcului auto existent pentru a putea rula pe baterii. Această decizie ar fi mai eficientă decât înlocuirea mașinilor cu motoare termice cu altele electrice.

La nivel global, parcul auto numără aproximativ 1,4 miliarde de vehicule, dintre care doar 7% au fost construite în ultimele 12 luni. Numărul de mașini electrice este chiar mai mic, ultimele cifre arătând că sunt peste 5,6 milioane de EV-uri în toată lumea, adică doar 0,4% din totalul mașinilor care cutreieră planeta în lung și în lat. Deși numărul de mașini electrice crește galopant - în 2018, erau doar 2,2 milioane de astfel de automobile pe drumuri -, parcul auto va fi, în continuare, dominat de modele propulsate de motoare care poluează, fie că vorbim de diesel-uri sau mașini pe benzină.

Cum Uniunea Europeană, dar nu numai, au decis să ia măsuri pentru a reduce rapid emisiile de CO2 în atmosferă, se pune întrebarea despre soarta mașinilor poluante de pe șosele. Cum pot fi toate reciclate? Cât spațiu și ce resurse sunt necesare pentru acest efort concertat? Cât de repede se pot adapta țările lumii la această tranziție care trebuie să se întâmple într-un ritm mai alert decât se considera anterior.

Lunaz iși face loc, în acest context, cu o soluție care ar putea duce la păstrarea pe drumuri a parcului auto existent, dar sub o altă formă. Lunaz este o firmă britanică, împărțită în trei ramuri, Lunaz Design (care echipează mașini clasice cu tehnologie electrică), Lunaz Applied Technologies (care modifică și face upcycling la vehicule industriale) și Lunaz Powertrain care produce și comercializează trenuri de rulare electrice.

Lunaz a îmbunătățit ergonomia și echipările de siguranță din cabina Mercedes-Benz-ului Econic folosit ca proof of concept

Ramura Lunaz Applie Technologies a prezentat, recent, un camion de gunoi a cărui motor diesel a fost înlocuit de unul electric. Sub titulatura de Upcycled Electric Vehicle (UEV), camionul Mercedes-Benz a trecut printr-un set complex de teste de șosea, inclusiv pe drumurile dificile din zona de teste auto de la Millbrook. Probele au inclus și urcarea unui deal cu un unghi de 11,3%, provocare trecută cu brio de camionul care, în urma conversiei, are 1.000 Nm ce stau la dispoziția șoferului. După ce a trecut de aceste teste, camionul cu noul tren de rulare Lunaz poate să fie acum certificat pentru trafic în Marea Britanie și nu numai.

„De ce să producem tehnologii și sisteme noi? De ce să nu refolosim mașinile și utilitarele pe care le avem, deja, pe șosele, schimbând motoarele termice cu tehnologie electrică mult mai curată,” a spus David Lunaz, CEO-ul companiei. „Consider că cel mai sustenabil vehicul este cel pe care-l avem deja, aici și acum, vehicul ce poate apoi să fie modificat pentru a continua să ruleze cu motoare electrice, devenind un UEV autentic. Consider că planul nostru de a modifica mașinile existente este cea mai sustenabilă cale de urmat în viitor.”

Lunaz este de părere că Econic-ul diesel de la care s-a pornit această operațiune este exemplul perfect pentru a demonstra potențialul unui UEV. „Dacă am reușit să obținem aceste rezultate, îmbunătățind și ergonomia și nivelele de siguranță ale cabinei, plecând de la un camion de gunoi, posibilitățile în cazul mașinilor mici sunt cu atât mai numeroase,” a adăugat Lunaz.

Acum, compania are în plan convertirea mai multor alte tipuri de autovehicule pentru a demonstra viabilitatea conceptului și în cazul altor clase, cum ar fi microbuze, mașini mici sau SUV-uri. Lunaz a angajat o firmă de audit care a ajuns la concluzia că se produc cu 80% mai puține gaze cu efect de seră dacă modifici o mașină tradițională și o faci să ruleze pe baterii, decât dacă produci, de la 0, într-o uzină, un EV nou.

Sursa foto: Lunaz

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Mihai Fira
Mihai Fira este reporter auto Wall-Street.ro din toamna lui 2022. Înainte de a se alătura echipei, Mihai a colaborat cu mai multe publicații din domeniul auto, atât românești cât și străine. El și-a început cariera ca jurnalist în mediul online, ca editor al site-lui Pitstops.ro, cel mai important portal românesc de motorsport din România. Mihai a colaborat și cu BMWBlog.ro, sursa oficială de știri despre producătorul bavarezi, dar și cu...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri