Ministrul Economiei și Registrul Auto Român (RAR) au comunicat un set de prevederi noi care îi vizează pe furnizorii de anvelope care activează în România. Această Hotărâre de Guvern aliniază legislația de la noi cu ultimele prevederi de la nivel european, aducând precizări în legătură cu nivelele de zgomot, confort și siguranță.

Ministrul Economiei, Florin Spătaru, a anunțat introducerea unui regulament nou pe care trebuie să-l ia în seamă toți comercianții de cauciucuri de la noi. În opinia ministrului, aceste prevederi „au ca scop creșterea siguranței, a eficienței economice și de mediu prin promovarea unor anvelope sigure, eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil și cu niveluri de zgomot reduse.” În plus, oficialii spun că, în urma acestor măsuri, clienții vor putea să facă o alegere mai informată, deoarece vor primi mai multe date despre pneurile pe care le au în vedere.

rin acest proiect de act normativ se urmărește asigurarea cadrului național privind sancțiunile și mecanismele aplicabile în cazul nerespectării Regulamentului (UE) 2020/740 privind etichetarea pneurilor în ceea ce privește eficiența consumului de combustibil și alți parametri, de modificare a Regulamentului (UE) 2017/1369 și de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1222/2009 pentru următoarele categorii (așa cum sunt definite ele în Regulament):

  • furnizori de pneuri,
  • distribuitori de pneuri,
  • furnizori de vehicule și distribuitori de vehicule,
  • furnizori de servicii de stocare.

Se stabilesc astfel noi reguli privind etichetarea anvelopelor introduse pe piață în ceea ce privește eficiența consumului de combustibil. De asemenea se instituie o serie de obligații pentru furnizorii și distribuitorii de pneuri, pentru furnizorii de servicii de stocare (care trebuie să se asigure că furnizorii care vând pneuri pe site-urile lor afișează eticheta și fișa cu informații) și pentru autoritățile care trebuie să verifice exactitatea informațiilor de pe etichetele pneurilor și să impună sancțiuni, în vederea respectării prevederilor legale. Noile reguli se aplică pneurilor pentru autoturisme (pneuri C1), autobuze și autocare, vehicule ușoare și grele pentru transport de marfă, remorci ușoare și grele (pneuri C2 și C3), spre deosebire de Regulamentul (CE) nr. 1222/2009 care se aplica doar pentru pneuri C1 și C2.

Pe lângă normele privind etichetarea, actul normativ stabilește care sunt contravențiile și valoarea sancțiunilor aplicabile acestora. În funcție de gravitatea contravenției amenzile pot varia de la valori între 1.000 lei și 10.000 lei, amenda minimă, la valori între 10.000 lei și 40.000 lei, amenda maximă. Conform noilor reglementări, Ministerul Economiei este desemnat ca autoritate națională competentă pentru coordonarea aplicării dispozițiilor Regulamentului, iar Regia Autonomă ,,Registrul Auto Român" reprezintă autoritatea națională competentă și autoritatea responsabilă pentru verificări.

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri