Serviciile de transport alternativ sunt în plină expansiune în România, iar în principalele orașe, platformele mari, precum cele ale Bolt și Uber, au început sau chiar au reușit să se impună în fața clasicelor taxiuri.

Tot mai mulți șoferi din zona de taxi au migrat către aceste platforme, în speranța de a câștiga un ban în plus. Pe lângă aceștia, sunt oameni care au căutat o altă alternativă la joburile lor sau nu au avut de ales, iar varianta de a fi șofer „pe Uber” sau „pe Bolt” a fost soluția de a-și asigura traiul.

Mulți dintre aceștia se țin de o singură platformă, dar încă sunt destul de mulți și cei care merg în paralele pe ambele platforme.

Într-un interviu pentru wall-street.ro, country managerul diviziei de ride-hailing a Bolt România, Cristian Sălceanu, ne-a dezvăluit că șoferilor nu le poate fi impusă colaborarea în exclusivitate cu o singură platformă, în condițiile în care mai importantă este asigurarea unui număr cât mai mare de șoferi disponibili pentru clienții lor, iar impunerea criteriului de exclusivitate ar avea ca efect limitarea numărului de șoferi.

Citește și: Cristian Sălceanu, Bolt România: Tarifele dinamice sunt pentru a încuraja șoferii, dar și pentru a descuraja clienții care ar putea merge pe jos

Astfel, compania nu are nicio problemă dacă șoferii care lucrează pentru Bolt reușesc să facă bani prestând același serviciu și pentru competitorii săi.

Nu suntem angajatorii lor. Practic este o activitate independentă. Au libertatea totală din partea noastră de a activa pe o platformă sau pe alta. Foarte mulți șoferi fac asta pentru că și ei încearcă să-și maximizeze veniturile, iar noi nu avem o problemă cu acest lucru.

Încercăm prin toate mijloacele pe care le avem, într-un mod onest, să-i determinăm să stea mai mult pe platforma noastră, dar nu îi obligăm în niciun fel și nici nu-i penalizăm dacă lucrează cu platforme”, explică oficialul Bolt România.

București, orașul cu cele mai mari încasări pentru șoferi

Șeful diviziei de ride-hailing a Bolt România spune că veniturile nete ale șoferilor nu sunt transparente către companie, în primul rând pentru că aceștia nu lucrează direct cu Bolt, ci prin intermediul unor operatori care recrutează șoferi pentru platforma Bolt, dar și pentru că rentabilitatea acestui „job” variază în funcție de mulți factori. Totuși, ne-a putut oferi câteva cifre legate de încasările brute.

În București, ultima statistică pe care am am transmis-o către partenerii noștri, indica un nivel al încasărilor undeva între 10.000 și 12.000 de lei brut. Aceste sume variază de la un oraș la altul, pentru că, evident, situațiile economice, prețurile și așa mai departe variază de la un oraș la altul, dar aș zice că la 7.000 – 8.000 de lei ar fi media încasărilor brute pentru mai toate orașele.

Cristian Sălceanu

Cristian Sălceanu(Cristian Sălceanu - Country Manager Bolt România - sursa foto: Bolt România)

Potrivit lui, comisionul Bolt este de 25%, la care se adaugă și un comision către operatori, care este calculat diferit în funcție de fiecare. Apoi, trebuie luate în calcul și costurile cu combustibilul și celelalte consumabile pe care le are în activitatea sa un șofer.

Pentru a-și maximiza câștigurile, oficialul Bolt le recomandă șoferilor să învețe care sunt orele de vârf și să urmărească campaniile de bonusare, care variază în funcție de orașe și de anumite criterii.

„Există moduri prin care șoferii își pot optimiza activitatea și costurile, dar experiența personală este cea care îi învață cum își pot crește profitabilitatea”, ne-a mai explicat Cristian Sălceanu.

Rentabilitatea depinde de la oraș la oraș

Legat de cât de rentabil este acest tip de activitate, șeful diviziei de ride-hailing ne spune că depinde de mai multe aspecte, cel mai important dintre ele fiind costul vieții în orașul în care locuiește fiecare șofer.

Cu alte cuvinte, încasările în marile orașe sunt semnificativ mai mari decât în orașele mai mici, dar ținând cont de diferența de cheltuieli dintre un șofer care locuiește într-un oraș precum Bucureștiul sau Clujul și altul mai mic, nu este exclus ca în orașele mai mici acest tip de activitate să fie mai rentabil într-unul mai mic.

Evident, cele mai mari și mai profitabile piețe pentru șoferii de servicii de transport alternativ sunt Bucureștiul și Clujul, dar cererea pentru astfel de servicii este în creștere în mai toate orașele.

În București și în Cluj se pot face cele mai mari încasări, dar trebuie să luăm în calcul că și costul vieții este mai mare, așa că ne este greu să spune că sunt cele mai rentabile orașe.

E posibil ca, într-un oraș mai mic, în care poate costurile vieții sunt mai reduse, banii care îi rămân la final de lună unui șofer să îi permită un nivel de viață mai mai bun, chiar dacă nivelul încasărilor este semnificativ mai mic decât în București sau în Cluj”, ne-a mai spus Cristian Sălceanu.

După București și Cluj, următoarele orașe în topul încasărilor sunt Iași, Constanța, Craiova și Brașov, existând, în mod evident, o corelație între dimensiunile orașelor și potențialul de a „face bani” prestând astfel de servicii.

În principiu, șeful Bolt România consideră că orașele cu peste 100.000 de locuitori au un potențial considerabil, dar nu este exclus extinderea acestor servicii și în orașele mai mici.

De altfel, compania este prezentă în orașe precum Târgoviște, Alba Iulia și chiar în Predeal, de exemplu, orașe care au, evident, sub 100.000 de locuitori.

Cristian Sălceanu ne-a mai spus că Bolt România nu are în plan extinderea în alte orașe în prezent, compania analizând contextul economic și geopolitic, dar că are solicitări din mai multe orașe ale țării pentru a se extinde.

Dacă ar fi să ne extindem undeva, cel mai probabil următoarea țintă ar fi Satu Mare, cel care era următorul pe lista noastră, dar, date fiind condițiile actuale, am decis să nu ne mai extindem în alte orașe, până când nu vom avea o viziune mai clară asupra ceea ce se întâmplă”, ne-a mai spus Cristian Sălceanu.

În prezent, Bolt România este deja prezentă în 28 de orașe.

Sursa foto: Bolt România

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Adrian Ungureanu
Venit în Capitală în 2007, ca orice copil de provincie cu tolba plină de vise, primul fiind acela de a deveni comentator sportiv - următorul Cristian Țopescu - Adrian a ales să-și înceapă cariera de jurnalist scriind în presă. Deși era abia în al doilea an la Facultatea de Jurnalism , Adrian și-a găsit un loc de muncă la ziarul ” Curierul Național ”. A realizat abia la interviul de angajare că nu mai există departament de sport la ziar, dar asta...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri