Unele dintre motoarele care s-au aflat în mijlocul scandalului „Dieselgate” care a izbucnit în urmă cu opt ani sunt, din nou, luate la țintă de către ONG-uri de mediu. Recent, un tribunal german a decis în favoarea ecologiștilor și, ca urmare, Volkswagen ar putea să fie obligat să cheme în service zeci de mii de mașini echipate cu anumite propulsoare diesel poluante. În plus, alți constructori ar putea fi vizați de viitoare procese.

În a doua jumătate a aniilor 2000, Volkswagen, dar și alți constructori, aveau la dispoziție o infrastructură complexă cu ajutorul căreia au putut să comercializeze mașini care poluau mult mai mult decât dădeau de înțeles datele oficiale. Practic, o multitudine de mașini din acea perioadă nu respectau normele de poluare pentru care au fost construite, dar anumite echipamente din motoare le permiteau să treacă de testele de noxe.

În 2018, la trei ani de la momentul când a ieșit la lumină întreaga situație care a dus chiar și la judecarea unor ingineri Volkswagen, un ONG a deschis o nouă acțiune în justiție împotriva Autorității Federale pentru Automobile (KBA). Cei de la Deutsche Umwelthilfe (German Environmental Aid - DUH) au obținut o victorie importantă în Tribunalul Administrativ din orașul Schleswig, capitală a districtului Kreis. Descris drept un „proces-test”, acțiunea nu a fost intentată împotriva unui singur constructor deoarece se referă la niște decizii luate de KBA după scandalul Dieselgate.

Astfel, ecologiștii pun la zid oficialitățiile federale care au permis ca mai multe automobile echipate cu motoarele diesel Volkswagen EA189 cu patru cilindri (de 1.600 cmc și 2.000 cmc) să circule în continuare. Aceste motoare au fost echipate, din fabrică, cu echipamente activate termic ce le permiteau să treacă pe sub „radarul” testelor de emisii și, astfel, treceau drept agregate Euro 5 deși emisiile lor poluante erau foarte ridicate. În 2016, KBA a decis că Volkswagen trebuie să recheme mașinile echipate cu motoarele EA189 Euro 5 pentru un update de soft, dar echipamentele activate termic au rămas în continuare în motoare.

DUH a explicat că decizia KBA a fost una inconștientă, deoarece mașinile emit, în ciuda software-ului modificat, cantități periculoase de oxid de azot. Tribunalul Administrativ a decis că Volkswagen trebuie să facă mai multe pentru a limita emisiile motoarelor EA189 și că acea modificare de soft, aprobată de KBA, nu reprezintă o soluționare satisfăcătoare a problemei

Ce înseamnă aceasta decizie pentru viitorul mașinilor diesel aflate în circulație

Nu doar Volkswagen-ul Golf Plus TDi a fost echipat cu motoarele cu pricina și ecologiștii ar putea să intenteze noi procese care să vizeze și alte agregate diesel de la alți constructori. Chiar și așa, constructorul german a declarat că va aștepta motivația curții de judecată înainte de a decide ce va face pe viitor. Între timp, Jürgen Resch, Managing Director al DUH, a spus că decizia reprezintă o victorie pentru toți germanii care-și doresc să respire aer curat.

„De atâția ani, cei de la KBA, dar și reprezentanții din Ministerul Transporturilor au profiturile și succesul unor corporații mai presus de interesul public și de sănătatea cetățenilor, încălcând mai multe legi în acest proces.” ONG-ul susține că, în continuare, sunt milioane de diesel-uri poluante echipate cu software modificat, dar care au acea aparatură acționată termic. Constructori ca BMW sau Mercedes-Benz ar putea să fie vizați de procese similare.

„Verdictul acesta va afecta toate mașinile echipate cu aparatura cu pricina și, de aceea, îi rugăm pe cei de la autoritățile competente să facă toate eforturile necesare pentru a obliga pe fiecare producător implicat să recheamă în service toate mașinile afectate pentru a scoate device-urile ce permit emisii excesive,” a spus Remo Klinger, avocat al DUH. „În caz contrar, vom da în judecată toți constructorii despre care știm că au folosit această metodă pentru a trece fraudulos de verificările pentru noxe.”

Sursa foto: Volkswagen UK

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri