Lamborghini se pregătește de o nouă eră. Constructorul din Sant'Agata Bolognese a vândut mai multe mașini ca niciodată în 2022 și-și dorește să continue pe aceleași coordonate și într-o lume electrificată, motiv pentru care a lansat primul model de serie hibrid și pregătește primul care nu va avea deloc un motor termic la bord. Surpriza este, însă, alta.

Lamborghini a încheiat luna martie cu o prezentare cum rar ne este dat să vedem. Constructorul italian a lansat înlocuitorul supercar-ului său de top cu motor central, Aventador. Bătrânul port-drapel al mărcii s-a retras după mai bine de un deceniu în producție și a lăsat loc lui Revuelto, primul Lamborghini de serie cu propulsie hibridă. Acesta are 813 cai putere doar de la motorul cu ardere internă, sistemul hibrid împingând totalul puțin peste 1.000 de cai putere. Pasul următor este, evident, primul Lamborghini electric.

Lamborghini a prezentat Asterion acum aproape 10 ani, dar design-ul viitorului model ar putea fi similar

Marca de lux ce face parte din portofoliul grupului VAG nu a făcut această trecere peste noapte, îmbrățișând curentul electrificării încă de acum aproape 10 ani. În 2014, la Salonul Auto de la Paris, Lamborghini prezenta conceptul Lamborghini LPI-910 Asterion, un GT autentic cu patru locuri și un V10 de Huracan care oferea 610 cai putere. Pe lângă aceștia, trei motoare electrice adăugau încă 300 de cai putere pentru un total ce rivaliza cifrele unui Bugatti, la acea vreme. De atunci, Lamborghini a adus această viziune pe șosele prin radicalul Sian, un hypercar hibrid asamblat în serie limitată, care a fost doar aperitivul pentru Revuelto.

În timp ce Porsche pregătește un Cayenne electric, Lamborghini nu s-a hotărât când va lansa un Urus EV

Asterion nu a prezentat, însă, doar direcția de viitor pentru motorizările Lamborghini, dar și în ceea ce privește lărgirea gamei de modele. Ca prototip funcțional, Asterion a fost festat de presă și tehnicienii au echipat un Aventador obișnuit cu aceeași tehnologie pentru a o testa în diverse condiții. Acest prototip, denumit Tosca, este „părintele” real al lui Revuelto. Dar Lamborghini n-a început cu supercar-uri, ci cu GT-uri destinate drumurilor lungi pe autostradă, așa cum au fost 350 GT, Espada sau Jarama.

La lansarea lui Revuelto, Stephan Winkelmann, CEO și Președinte Lamborghini, a declarat că următorul model din gamă va umple un gol istoric. „Va fi un model într-un segment diferit, deoarece ne lipsește un GT 2+2 autentic și consideră că o astfel de mașină s-ar potrivi alături de cele două super sportive din prezent și de SUV-ul [Urus]”, a spus Winkelmmann referindu-se la următoarea noutate Lamborghini.

Lamborghini Espada a fost printre ultimele modele GT cu 4 locuri de la Lamborghini

Imediat, s-a făcut legătura între această informație și un anunț mai vechi al mărcii cum că primul model electric al său „va avea o gardă la sol ceva mai generoasă”. Inițial, aceste informații au fost interpretate ca făcând referire la la faptul că Lamborghini pregătește un SUV electrice sau, măcar, un crossover cu linie de coupe, așa cum vedem peste tot în lumea auto, astăzi. Cu toate acestea, Lamborghini a făcut precizări, spunând că o gardă la sol mai mare ar veni la pachet cu un GT menit să fie folosit și în oraș, unde asfaltul nu este mereu perfect și unde există și limitatoare de viteză sau borduri, peste care mașina ar trebui să treacă fără probleme. Cu alte cuvinte, primul EV Lamborghini va fi un GT, dar berlina mai are de așteptat.

Sursa foto: Lamborghini, Salon Prive

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri