Constructorul italian de mașini sport Lamborghini nu se grăbește să lanseze primul său model 100% electric, dar șeful Grupului Volkswagen, Oliver Blume, dă asigurări că viitorul „taur” pe baterii va avea performanțe aiuritoare și o arhitectură electrică de mare putere.
Ce performanțe va avea Lamborghini electric
Prezentat în 2023, conceptul Lanzador prefațează viitorul pe baterii al mărcii din Sant'Agata Bolognese. Italienii spun că versiunea de serie va veni în 2028, și că nu va fi singura mașină electrică care va purta sigla Lamborghini. Supercar-ul va păstra linia unui GT cu 2+2 locuri și va ascunde o platformă de mare performanță dezvoltată pentru mărcile de lux din cadrul Grupului VAG, inclusiv Bentley, Porsche și Audi.
Recent, într-o declarație de presă, Blume a spus că platforma permite o putere maximă de până la 2.000 de cai putere, fiind construită pe o arhitectură electrificată de 980V. În prezent, majoritatea mașinilor electrice folosesc o arhitectură de 400V, dar tot mai multe modele premium folosesc o arhitectură de 800V care permite timpi de încărcare mai mici. De asemenea, chinezii de la Nio oferă mașini cu o arhitectură de 900V, așa cum este Nio ET9.
Șeful grupului VAG a mai spus și că mașina va fi asamblată la uzina Lamborghini, dar nu este clar unde va fi făcută caroseria sau de unde vor proveni bateriile și motoarele electrice. „Promit că va fi un Lamborghini autentic, cu o latură emoțională foarte potențată”, a declarat Blume.
CEO-ul Lamborghini Stephan Winkelmann a declarat că Lamborghini nu intenționează să amâne lansarea modelului său electric, așa cum au făcut cei de la Bentley, dar acesta speră că va putea să vândă cât mai mult cele trei mașini hibride din ofertă.
Intrarea pe segmentul electricelor ar putea crește vânzările Lamborghini
Șeful Lamborghini a declarat că, privind în retrospectivă, strategia producătorului de a nu se grăbi să intre în segmentul electricelor nu a fost o greșeală, ci decizia corectă. „Când vine vorba de mașini electrice, important nu este să inovezi, ci să intri în joc la momentul potrivit”, a spus acesta. „Lucrăm la acest proiect de patru ani și acum vedem că - fără să știm de la început - strategia noastră se dovedește a fi cea corectă”, a adăugat Winkelmann, referindu-se la planul de electrificare.
„Avem destul timp la dispoziție pentru a putea decide dacă vrem să grăbim sau să amânăm lansarea de mașini electrice”, a adăugat el. „Pentru moment, nu ne gândim să amânăm vreun model, mai ales că mașina electrică va fi un proiect total nou, un al patrulea automobil”.
Șeful Lamborghini a recunoscut că creșterea cererii pentru electrice nu este atât de rapidă „pe cât ne-am fi așteptat” și acest lucru „este foarte valabil” când vine vorba de segmentul supercar-urilor. De aceea, pentru Lamborghini, este important „să rămânem cu motorizări hibride cât mai mult”, a explicat Winkelmann, conform Autocar.