Mercedes-Benz Clasa G (sau G-Wagen) este printre cele mai cunoscute modele de teren din istorie. Acesta se află în producție, fără întreruperi, încă din 1979, iar uzina Magna Steyr, care este contractată de Mercedes-Benz să asambleze Clasa G, tocmai a celebrat exemplarul cu numărul 500.000. Pentru a marca o jumătate de milion de G-uri produse în peste patru decenii, exemplarul aniversar are un aspect retro, unic.

Mercedes-Benz Clasa G cu numărul 500.000 este, probabil, o mașină care va ajunge în muzeul Mercedes-Benz din Stuttgart. Până atunci, însă, uzina din Graz unde este produs modelul de teren atât de familiar a marcat momentul în care a rulat de pe linia de producție mașina care evocă un 280 GE din 1986. Printre modificări se numără elementele negre de caroserie, culoarea veche scoasă direct din catastiful cu culori vintage al Mercedes-Benz, dar și interiorul cu scaune cu tapițerie în carouri.

Agave Green, nuanța de verde care îmbracă acest G-Wagen se numără printre primele culori disponibile pe originalul Clasa G. În plus, sticla semnalizatoarelor de pe aripi este portocalie, înlocuind pe cea transparentă folosită în prezent. Pe lângă acest detaliu, extensiile aripilor, barele, dar și nasul sunt negre, iar husa roții de rezervă prezintă steaua în trei colțuri în toată splendoarea sa. Carcasele pentru roata de rezervă nu mai au un branding atât de evident.

G-ul are și un suport pe acoperiș, dar și tapițerie specială în interior și un mâner pentru pasager pe care este gravată inscripția „500.000”. În plus, jantele sunt cele cu design ceva mai retro, în cinci spițe. Ar fi fost chiar mai interesante, cu această ocazie, să fie scoase de la naftalină jantele și mai simple, anume cele forjate, folosite în urmă cu câteva zeci de ani pe G-urile „utilitare”. În fond, vorbim de o mașină care și-a început viața în urma unui parteneriat dintre Mercedes-Benz și uzina Steyr-Daimler-Puch pentru producerea unei utilitare militare (Unimog-ul).

O scurtă istorie a lui Mercedes-Benz Clasa G

Încă din 1969 au fost demarate discuțiile între Mercedes-Benz și uzina din Graz în vederea producerii unei variante de stradă a lui G-Wagen, iar decizia finală de punere în producție a modelului de teren a venit în 1972. Procesul s-a dovedit a fi îndelungat, iar G-ul de serie a apărut abia în 1979. Din acel moment și până în anul 2001, când Steyr-Daimler-Puch a dispărut, Mercedes-Benz Clasa G a fost asamblat în Austria. Dar dispăriția unui nume important pentru istoria auto a Austriei (Steyr-Puch a asamblat, cândva, și FIat-uri sub licență) nu a fost sinonimă și cu dispariția aparent indestructibilului G.

Canadienii de la Magna International s-au implicat formând o nouă divizie denumită Magna Steyr care a preluat frâiele producției. Oficial, prima generație a lui G-Wagen a ieșit din producție în 2018, când a fost introdusă actuala platformă cu niște proporții exterioare diferite, dar aspect similar. În fapt, modelele de la început diferă destul de mult de cele produse în anii 2000, G-ul trecând prin multiple facelift-uri și alte îmbunătățiri, atât la capitolul trenurilor de rulare, cât și ca tehnologie și siguranță.

Dacă, inițial, G-urile erau oferite cu motoare care produceau între 72 și 150 de cai putere, motorul standard din prezent este un V8 twin-turbo de 415 cai putere, în timp ce varianta AMG oferă 577 de cai puteree. De asemenea, SUV-ul G de astăzi are suspensie independentă, în timp ce „bunicul” avea punți rigide la ambele capete. De asemenea, nu se mai produc modelele decapotabile disponibile pe vremuri.

Este interesant de menționat și că, la început, mașina a fost comercializată ca „Puch G”, numele Mercedes-Benz venind la sugestia șahului Iranului, care s-a implicat și în decizia de producere a versiunii civile. Mohammad reza Pahlavi era, în anii '60, unul dintre acționarii importanți ai constructorului german și a fost unul dintre cei care a avut încredere în Unimog, comandând circa 20.000 de exemplare.

Mercedes-Benz a păstrat vie conexiunea dintre Clasa G și armată, producând zeci de mii de modele pentru diverse armate ale lumii. Din 2024, Mercedes-Benz va comercializa și o variantă electrică ce va împărtăși limbajul vizual inconfundabil al G-ului.

Sursa foto: Mercedes-Benz

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri