Porsche a dezvăluit o nouă versiune specială bazată pe modelul 992. Denumit 911 S/T, modelul acesta îmbină platforma lui 911 GT3 cu o cutie manuală și o greutate chiar mai redusă decât a lui 911 Touring. Mașina se laudă cu 518 cai putere și 465 Nm, fiind astfel unul dintre cele mai puternice Porsche cu cutie manuală, deși mai are până să prindă cei 603 cai putere ai lui Carrera GT.

Porsche mai adaugă un model în familia 992. De această dată este vorba de 911 S/T care oferă un alt mod de a te bucura de ce oferă un 911 Touring. Inspirat de 911-le S din 1969 - dar și de varianta de competiție S/T din '71-'72 - acest model este cu 31,7 kilograme mai ușor decât un Touring, iar doar volanta economisește 10,5 kilograme. Mașina cântărește doar 1.380 de kilograme, deci cu 45 de kilograme mai puțin decât un Porsche 718 Cayman GT4 RS.

Pentru a ține greutatea jos, 911 S/T are multe componente din CFRP (carbon fiber reinforced plastic), iar rear-wheel steering nu este disponibilă și rezultatele se văd. Chiar și varianta extremă GT3 RS este mai grea (cu 70 de kilograme) decât 911 S/T, iar acesta din urmă oferă și jante din magneziu, geamuri ultra-subțiri și o baterie litiu-ion. Boxer-ul aspirat poziționat în spate răspunde mai sprinten grație kilogramelor în minus, comunică cei de la Porsche, urcând în reprize mai rapid.

Pe hârtie, cifrele sunt atractive: 0-100 km/h în 3,7 secunde (cu 0,5 secunde mai mult decât un GT3 RS) și o viteză maximă de 300 km/h. Diferența de timp este pusă pe seama lipsei eleronului spate, cam același kit vizual fiind folosit și pe Touring, care a pornit (pe generația 991) trendul aplicării platformei cu lățime extinsă pe o caroserie fără eleron de GT3.

În interior, norocoșii care vor prinde unul dintre cele 1.963 de unități pe care Porsche plănuiește să le facă vor găsi multe componente de pe GT3 RS, dar și multe sigle specifice 911 S/T. Prețul pentru Europa va fi de 292.187 euro, iar această sumă nu include așa-numitul „Heritage Package” care mai costă în plus 16.576 euro (adică la fel cât un Sandero cu nivel mediu de echipare) și care-ți îmbracă mașina într-un livery retro cu numere de concurs asemeni unui model de curse din anii '60. Acest model, ca și altele, face parte din setul de „cadouri” pe care Porsche le face clienților săi care pot prinde un build slot în anul în care Porsche niversează 75 de ani de existență, iar 911 aniversează 60 de ani de la debut.

Sursa foto: Porsche

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri