Renault a adus la IAA Mobility 2023 de la Munchen mai multe modele, inclusiv noul Scenic E-Tech, prezentat publicului în premieră. Noul SUV compact electric va ajunge pe piață în prima parte a anului 2024 și se laudă cu o autonomie de până la 620 de kilometri și un design inspirat din conceptul Scenic Vision de acum doi ani.

Renault testează sintagma „three is a crowd” odată cu lansarea celui de-al treilea său SUV, primul din sub-segmentul compact. Denumit Scenic E-Tech, acesta nu are vreo legătură cu vechiul monovolum bazat pe platforma lui Megane. Trebuie, însă, să punctăm că Renault a mai încercat să repoziționeze Scenic la începutul aniilor '00 când a fost lansat Scenic SX4, un crossover cu un design discutabil care n-a prins la public.

Acum, însă, atât Scenic cât și Espace au devenit SUV-uri. În cazul celui dintâi, legătura cu Megane a rămas vie căci primul SUV compact pe baterii al Renault ascunde platforma CMF-EV, aceeași folosită de Renault Megane E-Tech, dar și de Nissan Ariya. Renault mai oferă pentru iubitorii poziției înalte la volan și noul Austral, înlocuitorul lui Kadjar, respectiv ceva mai alunecosul Arkana, o interpretare franțuzească a rețetei coupe SUV a celor de la BMW.

În ultimii trei ani, Renault a prezentat cinci modele noi în segmentele compact și mediu, strategia de viitor a grupului condus de Luca De Meo fiind simplă: căutarea marjelor mai mari de profit prin creșterea vânzărilor pentru modelele mai mari și mai scumpe în dauna mașinilor mici pe care s-a construit reputația Renault, dar care nu aduc atât de mulți bani la fiecare vânzare.

Vizual, noul Scenic E-Tech are faruri înguste care se îmbină cu masca frontală, conectându-se cu LED-urile din partea inferioară ce formează jumătăți de diamant cu colțuri opuse. Grila se deschide parcă din caroserie, cu un model de romb ce se formează între faruri, sigla Renault fiind plasată în mijloc. O gură de aer orizontală se găsește în mijlocul părții frontale a barei față cu un aspect unghiular, proeminent.

Din lateral, noul SUV are o linie tipică cu plafonul de o culoare diferită față de caroserie, distanțarea făcându-se în zona stâlpului C. Scobirea din zona mediană este subliniată de profilarea pragurilor prin diferite suprafețe și materiale în zona de jos. Ampatamentul este de 2.780 mm, cu 100 mm mai mult decât în cazul lui Megane (acesta este și cu 260 mm mai scurt). Lungimea totală este de 4.470 mm, destul de mică pentru segmentul compact, Scenic E-Tech fiind cu 40 mm mai scurt decât Austral. Jantele de 20 de inci sunt standard.

Două ecrane domină interiorul acestui mmodel, anume unul pentru instrumentarul de bord, poziționat orizontal, respectiv cel de-al doilea vertical, în stilul unei tablete. Sistemul de infotainment OpenR Link al Renault este prezent, iar ambele ecrane au diametrul de 12 inci. Prin sistemul Multi-Sense, utilizatorii pot ajusta modul în care răspunde infotainment-ul din mașină la nivel de UX și interfață (HMI).

Plafonul de sticlă Solarbay are patru nivele de opacitate, iar grație unei tehnologii utilizate în premieră pe un automobil de serie (conform Renault), plafonul se poate face fumuriu doar pe anumite segmente. Tehnologia folosită se bazează pe PDLC (polymer dispersed liquid crystal).

Pe partea tehnică, Renault a anunțat două baterii, respectiv două motoare electrice. Bateria mică are 60 kWh (cu o autonomie de 420 de kilometri), iar cea mare oferă 87 kWh (și o autonomie maximă de 620 kilometri. Motorul de bază are 125 kW (170 cai putere) și oferă performanțe aferente anului 2003: viteză maximă de 150 km/h și o accelerație de la 0 lla 100 km/h în 9,3 secunde.

Există însă și motorul de 160 kW (220 cai putere) care poate atinge 170 km/h și are nevoie de doar 8,4 secunde pentru a atinge 100 km/h cu start de pe loc. Conform Renault, densitatea din baterii a crescut cu 6% față de ceea ce găsim pe Megane E-Tech. Tot francezii spun că, după ce bateria s-a încălzit la temperatura optimă de 25 de grade Celsius, ea se poate încărca cu 50 kWh în doar 30 de minute prin fast-charging la 150 kW. Asta este echivalent cu a rula pe autostradă timp de două ore la o viteză de 130 km/h.

Renault speră să fure din felia modelelor cu combustie internă din segmentul SUV-urilor compacte, al doilea cel mai mare din Europa ca vânzări. Volkswagen Tiguan a fost, de la începutul anului și până în iulie inclusiv, cel mai popular model din segment cu vânzări de 98.446 unități. În prezent, Renault este singurul constructor important din Europa care oferă un EV în acest segment, rivalii săi fiind MG Marvel R, BYD Atto 3 și Mazda MX-30 care a fost scoasă din oferta mărcii nipone.

De asemenea, BYD și MG nu sunt disponibile pe destule piețe de pe bătrânul continent, inclusiv cea românească. Chiar și așa, competiția se va încinge în scurt timp. Ford Explorer, Peugeot 3008 și Skoda Elroq vor ajunge toate în showroom-uri în 2024, iar Opel și Cupra au la rândul său modele gata de producție.

Sursa foto: Renault

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri