Mercedes-Benz a investit sume importante pentru a realiza tranziția către vehicule electrice, iar constructorul de mașini premium din Stuttgart spera, până nu demult, că va vinde doar mașini electrice începând cu 2030. Realitatea, însă, a lovit ca un duș rece chiar și pe unul dintre cei mai mari producători din industrie, iar în timpul conferinței de presă cu ocazia anunțării rezultatelor financiare pe 2023, oficialii mărcii au confirmat că decalează aceste ținte cu cel puțin cinci ani.

Recenta scădere a interesului clienților de pe anumite piețe față de mașini electrice, fenomen care nu ar trebui să dureze o perioadă îndelungată, dar care pune deja anumiți producători în gardă, a produs reacții și în birourile Mercedes-Benz. În timp ce germanii cumpără mai puține EV-uri (deși, la nivel global, vânzările cresc), oficialii mărcii care a produs primul automobil autopropulsat au anunțat că-și decalează țintele de electrificare anunțate în urmă cu doar trei ani.

În 2021, în plină criză a pandemiei de COVID-19, Mercedes-Benz spunea că, până în 2025, 50% din mașinile noi vândute vor fi EV-uri și PHEV-uri, iar că până în 2030, adică în mai puțin de un deceniu, va vinde exclusiv mașini electrice. Acum, aparent într-o tentativă de a-și corecta parcursul, constructorul care folosește și componente fabricate la noi a declarat că situația actuală necesită o mici recalibrări. Astfel, noul deziderat este ca până în 2030 Mercedes-Benz să se laude cu un mix de vânzări de 50% pentru PHEV-uri și EV-uri.

Documentul publicat în urmă cu trei ani, denumit „Ambition 2039”, lăsa o portiță de scăpare pentru Mercedes-Benz în fața criticilor venite din partea investitorilor, căci acolo se menționa că o tranziție completă la mașini electrice se va face „acolo unde piețele permit acest lucru”. Cea mai recentă foaie de parcurs din partea mărcii nemțești nu scapă din vedere acest asterisc, folosind și alte exprimări mai nuanțate în contextul unei piețe globale volatile care este afectată de inflație, problemele geopolitce care încetinesc transporturile și alterează rutele de mărfuri, dar și de dorințele clienților.

Kallenius: Mașinile cu motoare termice rămân, în continuare, scheletul veniturilor noastre

Într-un dialog cu Bloomberg, CEO-ul Mercedes-Benz Ola Kallenius a recunoscut că status quo-ul nu se va schimba într-un viitor chiar atât de apropiat. Cu alte cuvinte, mașinile convenționale vor rămâne și în anul următor coloana vertebrală a veniturilor mărcii. Motivul principal este că EV-urile n-au ajuns, încă, la paritate cu mașinile convenționale, deși în acest an vom vedea cel puțin trei electrice cu prețuri de aproximativ 20-25.000 euro pe piața autohtonă. Kallenius crede că paritatea pe toată linia este „la câțiva ani distanță” în viitor.

Cum ar spune englezul, Kallenius a comis o greșeală previzibilă: a încercat să fugă înainte de a învăța să meargă

Mercedes-Benz dă asigurări clienților săi mai conservatori spunând că „va acoperi nevoile variate de pe piețele pe care activează și după 2030”. Cu alte cuvinte, vom vedea Mercedes-Benz-uri cu motoare termice poate chiar și după anul 2035, când intră în vigoare interdicția din zona UE. Până la urmă, blocul comunitar nu este cea mai mare piață a mărcii, țările UE fiind mult mai puțin importante pentru Mercedes-Benz față de Statele Unite și China, două țări care nu vor arunca „la gunoi” ICE-ul așa repede.

În 2023, cifrele combinate pe EV-uri și PHEV-uri arată astfel pentru Mercedes-Benz: 401.943 de unități livrate la nivel mondial, o creștere cu 20,5% față de anul anterior. Acest urcuș se pune mai ales pe seama EV-urilor, deoarece PHEV-urile au suferit o scădere a cererii - doar 161.275 de mașini vândute (-12,5%) anul trecut. În schimb, la mașinile electrice creșterea a fost de 61,3% până la 240.668 de mașini. Astfel, PHEV-urile și EV-urile au avut o cotă de aproape 20% din totalul Mercedes-urilor vândute la nivel global, în linie cu așteptările mărcii care și-a dorit pentru 2023 ca aceste două sisteme de propulsii să aibă o „felie” între 19-21% din total.

Sursa foto: Mercedes-Benz

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri