Jaguar a confirmat că se va concentra pe SUV-uri în tranziția către mașini electrice. Constructorul britanic a comunicat că modelele XE, XF și F-Type vor ieși din producție în luna iunie, în contextul în care compania vrea să producă doar EV-uri. Totuși, un Jaguar în trei volume ar putea să revină pe piață dacă zvonurile care circulă încă de anul trecut despre un potențial rival pentru BMW i7 se confirmă.

Din această vară, uzina Castle Bromwich din Birmingham nu va mai asambla cele două berline și nici unica sportivă pe care o mai oferă Jaguar. Știam încă din 2022 că zilele lui F-Type sunt limitate, în timp ce XF și XE sunt pensionate deoarece platforma nu permită electrificarea lor. Astfel, constructorul se va concentra, cel puțin pentru o vreme, pe SUV-uri. Vestea vine la trei ani după ce, într-o mișcare neașteptată, Jaguar a oprit dezvoltarea unui nou XJ 100% electric pe o platformă în care pompase peste 115 de milioane de euro.

Jaguar I-Pace

Trebuie spus, însă, că Jaguar nu abandonează berlinele, iar un rival pentru noua Seria 7 pe baterii este în lucru ca parte a unei investiții importante în valoare de aproape 250 de milioane de euro pe care Jaguar Land Rover (JLR) o face pentru a reinventa familia de modele a ambelor mărci. Epoca „verde” a Jaguar va debuta anul viitor cu răspunsul Jaguar la Porsche Taycan, adică un GT cu patru locuri și line de coupe alungit care va dezvolta 600 de cai putere. Un SUV de lux și berlina de mari dimensiuni anterior menționată vor fi lansate în 2026-2027, toate trei modelele împărțind noua platformă JEA care nu are nicio legătură cu ceea ce folosește Jaguar în prezent.

Șeful Jaguar America de Nord a fost primul care a confirmat această resetare a Jaguar, dar a dat asigurări că doritorii pot comanda în continuare un XE sau un XF. Acestea, însă, nu pot fi personalizate, deoarece mașinile construite până în iunie inclusiv vor fi făcute pe niște seturi de specificații standard. „Vom avea un plan de producție pentru a acoperi perioada de tranziție până ajung în showroomuri noile modele”, a spus Joe Eberhardt citat de Automotive News.

Jaguar F-Pace

Bătrâna uzină Castle Bromwich nu va prelua producția noilor modele deoarece nu s-au făcut investiții pentru a beneficia de tehnologia necesară tranziției la EV-uri. Această fabrică a fost preluată de Jaguar în 1977 și este locul în care s-au făcut modele precum XK, XJ și S-Type. Anterior, în timpul Celui de-al Doilea Război Mondial, prin directivele producției de război, la Castle Bromwich s-au asamblat avioane de vânătoare Supermarine Spitfire, dar și bombardiere Lancaster.

Sursa foto: Jaguar

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri