Autonomia reprezintă, în continuare, unul dintre punctele principale de interes atunci când discutăm despre mașinile electrice. Deși au trecut zilele în care nu puteai merge mai mult de 150 sau 200 de kilometri la bordul unui EV, numărul modelelor cu autonomie care să rivalizeze cu modele comparabile pe benzină sau motorină nu este mare. Chiar și așa, există, mai ales în segmentul de lux, berline și SUV-uri cu autonomii care nu-ți vor pune probleme nici dacă pleci cu mașina în vacanța de vară.
5. Polestar 2 - Autonomie de 653 kilometri Polestar 2 se numără printre mașinile lovite de noile taxe vamale aplicate automobilelor importate din China, dar asta nu ia cu nimic din performanța berlinei cu accente de crossover. Modelul a primit recent un facelift care a dus și la o schimbare radicală pe partea tehnică, modelul trecând de la tracțiune față la tracțiune spate. În plus, capacitatea bateriei de pe versiunea Long Range a crescut cu 4 kWh, iar puterea de încărcare maximă este acum de 205 kW (de la 150 kW anterior). Astfel, Polestar 2 atinge o autonomie de 653 kilometri (406 mile), peste un Tesla Model 3 Long Range (627 kilometri / 390 mile) sau BMW i4 eDrive40 (587 kilometri / 365 mile). Vorbim de măsurătorile oficiale efectuate în ciclu WLTP, care aduce Polestar 3 în linie cu modelul mai mare Tesla Model S. Polestar 2 a fost lansat cu un preț de 48.500 euro pentru Long Range. Astăzi, pe site-ul oficial, versiunea dual motor Long Range este redusă la 47.800 de dolari. Sursă foto: Polestar
4. Porsche Taycan - Autonomie de 679 kilometri

Porsche a adus îmbunătățiri importante berlinei Taycan, primul său model 100% electric. În mod neobișnuit, germanii au ales să aducă pe piață mai întâi un EV, înainte de a lansa primul hibrid cu sigla 911. Odată cu facelift-ul din acest an, Taycan are un motor electric nou pe puntea spate care aduce mai multă putere și cuplu. Bateria a primit și ea o chimie nouă, iar autonomia în condiții ideale se apropie de 680 de kilometri.
Această autonomie este disponibilă chiar și pe un Taycan de bază, dacă optați pentru Performance Battery Plus, un pachet care oferă bateria de 105 kWh. Ceea ce este interesant este că modelul de top Taycan Turbo GT - care se laudă cu până la 1.034 de cai putere în reprize scurte - ar putea avea o autonomie și mai mare pentru că este mai ușor, conform lui Kevin Giek, șeful liniei Taycan. Singura problemă? Prețul este ridicat pentru orice model din gamă.
- Motor electric 408 cai putere (versiune de bază)
- Autonomie 679 kilometri WLTP
- Baterie 105 kWh
- Preț 107.115 euro
- accelerație 0-100 km/h 4,8 secunde (sau până la 2,2 secunde)
- tracțiune spate / integrală
- viteză maximă 230 km/h (model de bază)
Sursă foto: Porsche
3. Peugeot e-3008 - Autonomie de 679 kilometri

Peugeot e-3008, un SUV cu linie de coupe și proporții relativ compacte (o lungime de 4,5 metri și un ampatament de 2,7 metri) este primul model care folosește platforma modulară STLA Medium. Versiunile superioare oferă o baterie de 98 kWh care permite o autonomie de aproape 680 de kilom0etri la un consum de sub 14 kWh la 100 de kilometri. Cele mai ieftine versiuni costă 33.000 de euro, dar vorbim de varianta hibridă cu motorul de 1,2 litri.
Pentru cel mai ieftin e-3008, trebuie să plătești de la 46.700 euro (nivel de echipare Allure) sau 50.000 de euro pentru e-3008 în echiparea superioară GT. Versiunea de bază are o baterie mai mică de 73 kWh, în timp ce modelele cele mai scumpe vin cu două motoare electrice (tracțiune integrală) și bateria mai mare.
- Motor electric 210 cai putere / 250 Nm
- Autonomie 679 kilometri WLTP
- Baterie 98 kWh
- Consum de curent 13,8 kWh/100 km
- Preț 46.700 euro
- Accelerație 0-100 km/h în 6,4 secunde
- Viteză maximă 180 km/h
Sursă foto: Peugeot
2. Volkswagen ID.7 - Autonomie de 701 kilometri

Nava amiral din gama de modele 100% electrice a mărcii Volkswagen este ID.7, o berlină cu proporții similare cu ale modelului Passat. Calitatea materialelor din interior a fost crescută pentru acest model cu aspirații premium, la fel ca și viteza de răspuns și simplitatea de utilizare a sistemului de infotainment - o problemă în trecut pentru modelele ID de la Volkswagen. În plus, ID.7 este spațios, iar cei care acceptă un mic rabat la capitolul autonomie pot cumpăra versiunea Tourer, care are 1.714 litri de spațiu în spate, cu bancheta rabatată.
Berlina poate fi comandată cu bateria mai mare Pro S care permite o autonomie ce sare ușor de 700 de kilometri în condiții ideale. Vorbim de o baterie de 91 kWh, dar pe aceeași arhitectură de 400 V. Puterea de încărcare maximă este de 200 kW, față de doar 160 kW în cazul Peugeot-ului e-3008. Volkswagen ID.7 începe de la puțin peste 52.000 de euro în România, dar asta nu-ți oferă autonomia cea mai mare.
- Motor electric 286 cai putere
- Autonomie reală 701 kilometri (Pro S)
- Baterie 91 kWh
- Preț 54.631 euro
- accelerație 0-100 km/h 6,5 secunde
- tracțiune spate
- viteză maximă 180 km/h
Sursă foto: Volkswagen
1. Mercedes-Benz EQS - Autonomie de 774 kilometri

Cel mai luxos model electric al Mercedes-Benz nu vrea să fie o versiune pe baterii a Clasei S. Forma se traduce printr-un spațiu interior limitat, dar vorbim de cel mai aerodinamic automobil de pe piață, cu un Cx de 0,2. Cea mai mare autonomie o are versiunea EQS 450+ AMG Line Premium, care oferă peste 770 de kilometri autonomie în ciclu WLTP sau aproximativ 640-650 kilometri în situații obișnuite. Modelul EQS începe de la 98.400 euro, dar versiunea de bază EQS 350 poate parcurge "ždoar" 545 kilometri între popasurile la stațiile de încărcare.
Mercedes-Benz a anunțat recent că nu va mai dezvolta o platformă complet nouă pentru modelele de lux, dar actuala arhitectură electrică folosită de mașinile pe baterii de dimensiuni mai mari ale mărcii din Stuttgart va continua să fie îmbunătățită. Mașina poate fi încărcată la o putere maximă de 200 kW, ceea ce se traduce printr-o încărcare a bateriei între 10% și 80% în mai puțin de o oră la o baterie de 120 kWh.
- Motor electric 360 cai putere / 568 Nm
- Autonomie 774 kilometri WLTP (producătorul comunică o autonomie de 803 kilometri)
- Baterie 120 kWh
- Consum de curent: 16,8 kWh/100 km
- Accelerație 0-100 km/h 6,2 secunde
- Tracțiune spate
- Preț 112.710 euro
- Viteză maximă 210 km/h
Sursă foto: Mercedes-Benz