31 imagini
Audi a dezvăluit noua generație a lui A6, care devine un model 100% electric. Conform noii nomenclaturi a mărcii din Ingolstadt, EV-uri capătă numerele pare, de unde și trecerea lui A6 în tabăra automobilelor „verzi”. Astfel, vorbim de o berlină (sportback) și un break (avant) cu o autonomie de până la 750 de kilometri și o putere de până la 543 de cai putere în versiunea S6, care aduce și tracțiunea integrală, conform Autocar.
Audi a prezentat, recent, noul A5, model care preia toate atributele lui A4, dar cu numele unui coupe scos din fabricație. Odată cu această schimbare de nume (EV-urile capătă numele cu cifre pare, iar mașinile cu motoare termice rămân cu numerele impare), noua generație A6 devină electrică. Constructorul german premium din grupul VAG a publicat primele imagini și detalii tehnice despre primul Audi care urmează limbajul de design promovat de SUV-ul Q6 e-tron. Sub „piele”, găsim și mai multe legături de rudenie cu electrica mai mare.
Evident, geamănul cu motor pe benzină al lui A6 nu dispare, ci va prelua numele A7 - titulatură folosită anterior de un coupe de lux cu patru uși. Până la anul, însă, pentru o berlină de dimensiuni medii, fanii Audi nu vor putea opta decât pentru baterii. Din punct de vedere estetic, A6 împarte multe dintre elementele vizuale de pe conceptul din urmă cu trei ani, cu o grilă semi-ascunsă în tonurile caroseriei, deschideri laterale și în partea de jos a barei de culoare neagră, dar și faruri subțiri. În spate, stopul continuu nu putea să lipsească.
Care este modelul cu care este înrudit noul Audi A6 electric
Platforma este aceeași ca și la Q6 e-tron, adică noua Premium Platform Electric (PPE) care ascunde o arhitectură de 800 V. Cu caroseria în trei volume cu hayon, adică sportback, Audi se laudă cu o autonomie de până la 750 de kilometri (466 de mile), adică mai mult decât rivalele BMW i5 (573 kilometri) și Mercedes-Benz EQE (690 kilometri). Versiunea cu acoperiș lung avant nu este la fel de aerodinamică, de unde și o autonomie de „doar” 719 kilometri, cu 30 de kilometri mai puțin decât sedanul.
Bateria folosită de noul A6 are o capacitate reală utilizabilă de 94,9 kWh care conține 12 module cu 180 de celule. O versiune mai accesibilă cu 79 kWh (10 module) va fi disponibilă la scurt timp după lansarea oficială a lui A6. Ambele baterii folosesc o nouă combinație chimică cu litiu-ion nichel-cobalt-mangan care permite o densitate a celulelor cu 30% mai bună decât în cazul modelului cu dimensiuni comparabile E-tron GT.
Ce performanțe are Audi A6 pe baterii
Prin AC, încărcarea este limitată la 11 kW, dar conectorul de pe partea șoferului permite încărcare ultra-rapidă prin DC la 270 kW. După lansare, printr-un update, va fi posibilă încărcarea la 22 kW prin AC. La capitolul performanță, Audi A6 va fi disponibil cu două nivele de putere, cel puțin inițial. Modelul de bază, A6 Performance, va avea un motor electric de 360 cai putere plasat pe puntea spate care va permite o accelerație de la 0 la 100 km/h în doar 5,4 secunde.
La vârful gamei există S6, un model care aduce un motor și pe puntea față pentru o putere de puțin sub 500 de cai putere în modul de operare obișnuit. Dar, prin folosirea launch control-ului, puterea totală a sistemului este împinsă până la 543 cai putere pentru reprize scurte de accelerație. Astfel se poate realiza sprintul de la 0 la 100 km/h în doar 3,9 secunde. Viteza maximă este de 209 km/h în cazul modelului de bază, respectiv 240 km/h pentru S6.
Va exista, evident, și un RS6 100% electric ce va împinge performanța la un cu totul alt nivel, pentru a rivaliza cu un posibil M5 pe baterii (deja, bavarezii au hibridizat berlina de performanță). Pentru prima dată în 14 ani, viitorul model sportiv va fi oferit și sub formă de sedan, iar performanțele vor fi superioare actualului model care obține aproape 620 cai putere dintr-un motor V8.
Pe partea de confort, Audi se laudă că S6 va primi suspensie adaptivă, iar interiorul împarte detalii cu noul A5, dar și cu Q6 e-tron. Ecranul principal de infotainment utilizează tehnologie OLED, iar aici vorbim de o diagonală de 14,5 inci cu touchscreen. Instrumentarul de bord este afișat pe un alt ecran, de 11,9 inci, în timp ce pasagerii vor avea la dispoziție un alt ecran - disponibil pe lista de opționale - de 10,9 inci.
Livrările pentru noul A6 vor începe în ultima parte a acestui an, dar prețurile pentru România nu au fost încă transmise de către Audi. Totuși, ne așteptăm la prețuri comparabile cu ale noului i5 care este cuprins între 70.151 euro și până la 99.603 euro pentru i5 M60 xDrive.



