Studiu: 1 din 2 clienți de Tesla au trecut la o mașină tradițională. De ce este o veste bună pentru viitorul mașinilor electrice

Sursǎ foto: Tesla

Studiu: 1 din 2 clienți de Tesla au trecut la o mașină tradițională. De ce este o veste bună pentru viitorul mașinilor electrice

Un nou studiu arată că 51% dintre posesorii de Tesla care și-au cumpărat o mașină nouă anul acesta au optat pentru un automobil cu motor cu ardere internă. Conform datelor citate de CarScoops, doar 32% dintre șoferii EV-urilor companiei lui Elon Musk rămân fideli mașinilor pe baterii, un procent chiar mai scăzut față de rezultatul un sondaj recent McKinsey & Co.

Majoritatea clienților Tesla care au luat decizia să-și ia o mașină nouă în prima jumătate a acestui an au optat pentru mașini cu motorizări tradiționale sau pentru hibride. Pe lângă cei 51% care au trecut la ICE, alți 10% au cumpărat hibride clasice, iar doar 6% și-au înlocuit Tesla cu o mașină PHEV. Totuși, situația nu este atât de rea pentru viitorul mașinilor electrice, din contră.

Trendurile de schimbare de la EV la ICE. Sursă: captură de imagine McKinsey & Co.

Într-un studiu Edmunds similar din 2020, 76% dintre cei care aveau deja un EV, spuneau că vor trece pe un automobil cu motor poluant. De asemenea, trebuie spus că un studiu McKinsey & Co. realizat pe piața din Statele Unite a arătat că 46% dintre clienții de EV-uri în general (fără accent pe cei care au Tesla) sunt gata să treacă la o mașină ICE când vine vremea să-și schimbe modelul pe baterii.

În ultimii ani, majoritatea clienților de Tesla - mai ales așa-numiții first-time buyers - înclinau mai degrabă să schimbe mașinile lor „verzi” pentru modele cu motoare tradiționale. În 2020, doar 9% din clienții din America de Nord de EV-uri erau gata să continue cu același tip de propulsie. Acest procent a tot crescut, dar clienții de Tesla care vor să rămână în tabăra electricelor par, mai degrabă, să aleagă o mașină de la un producător de tradiție ca Volkswagen sau Chevrolet.

Tranziția de la EV-uri către mașini tradiționale, evoluția din ultimii ani. Sursă: captură de ecran Edmunds.com

Tesla, care are o gamă de modele din ce în ce mai învechită, pregătește lansarea taxiului autonom, dar și a sportivei Tesla Roadster. Totuși, modelul ieftin așteptat de majoritatea investitorilor se lasă așteptat, dar pare a nu fi anulat. În prima parte a anului, CEO-ul Elon Musk spunea că mașina de oraș cu un preț redus va sosi în 2025 și va fi asamblat și în Europa, la Gigafactory Berlin. Volkswagen, care „fură” o parte din clienții Tesla din segmentul EV-urilor, are ținta pusă pe producătorul american - pe care vrea să-l depășească până anul viitor.

Ceea ce este interesant este că puțini foști posesori de mașină electrică aleg să-și cumpere un model hibrid sau o hibridă cu tehnologie plug-in. Aceste mașini, care îmbină avantajele EV-urilor cu cele ale motorizării termice, devin mai populare printre cei care nu au avut până acum un EV, dar asta și pe fondul scăderii subvențiilor pentru electrice - mai ales în Europa. Totuși, sunt clienți de electrice care trec pe PHEV-uri, procentul fiind mai mare decât cota de piață actuală a acestor mașini cu propulsie alternativă în Statele Unite.

Personalizate pentru tine