Studiu: Mașinile electrice au de 3 ori mai multe probleme decât cele convenționale

Sursǎ foto: Shutterstock.com

Studiu: Mașinile electrice au de 3 ori mai multe probleme decât cele convenționale

Cuprins Articol:

Mașinile electrice au evoluat foarte mult în cei mai bine de 15 ani în care acest tip de propulsie a intrat în mainstream, mulți producători fiind gata să lase complet în urmă mașinile cu propulsie clasică. Totuși, vehiculele cu tehnologii noi pot avea și un număr mai mare de probleme, iar asta raportat doar la primele luni de utilizare a mașinii, conform celui mai nou studiu J.D. Power citat de CarBuzz.

An de an, compania americană specializată pe strângere și analiză de date J.D. Power publică un „Initial Quality Study” sau Studiul calității inițiale, care urmărește numărul de probleme pe care consumatorii l-au raportat la mașinile noi pe care și le-au achiziționat în termen de 90 de zile de la achiziție. Calculul se face la 100 de mașini, deci un scor mai mic înseamnă că fiabilitatea mașinii în primele trei luni a fost mai ridicată.

În acest an, datele vin să contrazică o teză amplu răspândită în lumea auto și una care, până la urmă, nu este lipsită de fundament. Astfel, se tot spune că mașinile electrice sunt mai faibile decât cele cu motoare cu combustie internă deoarece un EV are mai puține piese în mișcare și, totodată, mentenanța este și ea mai simplă: nu mai trebuie să verifici nivelul lichidului de răcire sau a uleiului la o mașină pe baterii, ci doar să o încarci.

Chiar și așa, mașinile „tradiționale” ies mai puțin șifonate dintr-o comparație cu electricele la capitolul fiabilitate. Dacă mașinile cu ICE (internal combustion engine) au înregistrat 180 de probleme per 100 de mașini, EV-urile le-au depășit cu 266 de probleme per 100 de mașini. Această situație vine în contextul în care, deja, posesorii de mașini electrice realizează că este foarte dificil să vinzi un EV, prețul pe piața vehiculelor rulate prăbușindu-se aproape instantaneu.

„Posesorii de mașini electrice și mașini cu tehnologie plug-in hibrid de ultimă generație, au parte de probleme îndeajuns de serioase încât se văd obligați să se ducă la service într-un număr de trei ori mai mare decât în cazul șoferilor de mașini pe benzină”, a declarat Frank Hanley, Senior Director în cadrul departamentului de evaluare auto al J.D. Power.

Mai mult decât atât, calitatea EV-urilor care au intrat în studiul din acest an nu este mai bună față de ceea ce s-a înregistrat anul trecut, studiile acoperind exclusiv piața din Statele Unite. Este de menționat că diferența de calitate între Tesla și mașinile electrice produse de constructori cu vechime ca Volkswagen sau BMW s-a micșorat și, acum, ambele înregistrează 266 de probleme per 100 de mașini. În trecut, mașinile Tesla au performat chiar mai bine și experții J.D. Power susțin că „cei care au cumpărat o Tesla nu s-au bucurat să vadă” că nu mai există manete pentru semnalizare și ștergătoare.

Care sunt mărcile cu cele mai fiabile mașini

Conform aceluiași studiu, există mărci care au performat mai bine, dar toate au peste 100 de probleme la 100 de mașini investigate. Astfel, pe primul loc în categoria mărcilor obișnuite intră RAM, constructorul american de camionete care face parte din grupul Stellantis (149 probleme / 100 mașini). Urmează apoi Chevrolet (160 probleme / 100 mașini) și Hyundai (162 probleme / 100 mașini). Hyundai și RAM domină clasamentul de fiabilitate în segmentele de camionete, iar Chevrolet este pe prima poziție în alte patru clase.

În categoria premium de preț, Porsche este pe prima poziție (172 probleme / 100 mașini), urmat de Lexus (174 probleme / 100 mașini) și Genesis (184 probleme / 100 mașini). Astfel, media în industria auto americană este de 184 probleme / 100 mașini, iar mașinile „de buget” au avut o rată a fiabilității inițiale peste medie (181 probleme / 100 mașini). În cazul mașinilor scumpe, care au și mult mai multă tehnologie și electronică la bord, media a fost mai mare: 232 probleme / 100 mașini.

Ce probleme nemulțumesc cel mai des clienții

Trebuie spus că problemele descrise de clienții americani pot fi dintre cele mai diverse. Nu este vorba doar de defecțiuni care îți pun viața în pericol sau care te obligă să chemi platforma. Putem vorbi și despre mici probleme care doar îi enervează pe clienți, cum sunt diferitele zgomote de avertizare de la sistemul care te anunță că ai mașini în spate (rear cross-traffic alert) sau alte sunete care se aud atunci când nu folosești centura de siguranță.

Aceste zgomote sunt descrise ca „probleme” de către șoferi dacă ele se declanșează când nu ar fi nevoie, din cauza unor probleme sau a lipsei de acuratețe a sistemelor active de siguranță. De asemenea, mulți clienți s-au plâns și de mirosul neplăcut din mașinile lor noi, o problemă ce pare să devină tot mai frecventă în contextul în care doar în cazul mărcilor Hyundai și Kia nu s-a înregistrat o creștere a raportării acestui aspect. Și problemele de conectivitate cu sistemul de infotainment (fie prin Apple CarPlay sau prin Android Auto) sunt foarte întâlnite, arată realizatorii studiului.

Personalizate pentru tine