13 imagini
Peugeot continuă procesul de electrificare al gamei de modele, francezii prezentând E-408, un SUV cu linie de coupe / fastback ce se laudă cu o autonomie care poate atinge 453 de kilometri de la o baterie de 48 kWh. Design-ul este neschimbat față de versiunile ICE și hibrid, dar EV-ul primește un motor de 210 cai putere poziționat pe puntea față.
Peugeot 408 se numără printre coupe-SUV-urile cu o linie deosebit de zveltă, dar performanțe demne de design-ul agresiv și de linia sportivă ar putea să nu fie oferite cu asupră de măsură de singurul motor electric disponibil, pentru moment, pe versiunea sa electrică. Marca franceză parte a grupului Stellantis completează, astfel, familia 408, motorizarea 100% electrică alăturându-se versiunilor hibride și ICE clasic.
Cum arată Peugeot E-408, la interior și la exterior
Styling-ul exterior este neschimbat față de ceea ce cunoaștem deja, modelul 408 fiind deja pe piață de doi ani de zile. Vorbim de un automobil plasat în segmentul C, între 3008 și 508, care măsoară 4,69 metri în lungime, 1,85 metri în lățime, 1,49 metri în înălțime, respectiv care are un ampatament de 2,79 metri. Fiind un EV, sub „piele” se ascunde platforma electrificată E-EMP2 (Efficient Modular Platform), de unde și legătura de ADN cu Citroen C5X.
Deși exteriorul nu s-a schimbat - aceeași figură agresivă în partea frontală, cu grila „granulată” ce parcă se pierde în planșa barei din față - găsim că pasajele roților sunt umplute de alte jante. De dragul eficienței și pentru a reduce rezistența la înaintare, Peugeot E-408 nu doar că va veni din fabrică încălțat cu anvelope EV-friendly cu rezistență redusă la rulare, dar desenul jantelor de 19 inchi este și el altul.
La interior, de asemenea, nu putem vorbi de noutăți notabile. Planșa de bord este aceeași, cunoscută drept „Peugeot i-Cockpit”. Ecranul central are o diagonală de 10 inchi iar sub el sunt plasate niște butoane clasice. Sistemul de infotainment are funcții pentru comenzi vocale și ascunde capacități bazate pe inteligență artificială (ChatGPT) pentru a dialoga cu șoferul. Sistemul de navigație folosește tehnologie TomTom, iar pe partea de conectivitate Peugeot-ul E-408 se poate lega la mobil prin Apple CarPlay sau Android Auto.
Deși setul de baterii este plasat între punți, sub podea, el limitează totuși spațiul în portbagaj. Ca și în cazul versiunii hibride, capacitatea acestuia este de numai 471 de litri, cu 65 de litri mai puțin decât în cazul modelelor cu motoare termice. Evident, dacă se rabatează bancheta, capacitatea sare de 1.540 de litri. Cât privește condusul, Peugeot a pus la punct trei moduri de răspuns pentru trenul de rulare: Eco, Normal și Sport. De asemenea, cu ajutorul padelelor din spatele volanului, șoferul poate selecta puterea și eficiența frânării regenerative (există trei moduri diferite și pentru asta).
Ce performanțe are Peugeot E-408 și care este autonomia reală
Pentru început, clienții europeni nu vor avea de ce să stea prea mult pe gânduri atunci când își configurează un Peugeot E-408. Motivul este că francezii vor oferi doar o singură combinație motor-baterie imediat după lansare. Este vorba de o baterie de 58,2 kWh pe bază de chimie NMC (nichel-mangan-cobalt) ce oferă o autonomie în ciclu WLTP mixt de până la 453 kilometri. Știm, deja, Peugeot oferă și alte patru motorizări (două cu tehnologie mild-hybrid, respectiv două plug-in-uri).
Prin curent alternativ, la o priză normală, Peugeot E-408 se poate încărca la o putere de maximum 11 kW printr-un port tri-fazat. Când vine vorba de încărcare rapidă (DC), puterea maximă pe care o permite arhitectura SUV-ului coupe este de 120 kW. La această putere, bateria se încarcă de la 20% la 80% în 30 de minute. Asta înseamnă că poți adăuga circa 100 de kilometri de autonomie stând cu mașina într-o priză fast-charging doar 10 minute.
Peugeot a anunțat, de asemenea, că a dat deja drumul comenzilor pentru E-408 în Europa, dar nu au fost anunțate prețurile pentru România. Vor exista, însă, două nivele de echipare ce probabil vor fi disponibile pe mai toate piețele de pe Bătrânul continent. Este vorba de Allure and GT, ambele având pe lista de echipări standard și o pompă de căldură menită să încălzească mașina și sistemul electric, la fel ca și sistemul de pre-condiționare a bateriei înaintea unei călătorii.

