Vânzările mărcii Dacia pe plan mondial au crescut cu 2,7% anul trecut, la 676.340 vehicule, atingând cote record de piaţă, în special în Italia (13,1%), Maroc (16,3%), Spania (12,4%), Belgia şi Luxemburg (15,4%), se arată într-un comunicat.
Care au fost cele mai populare modele Dacia în 2024
Acest rezultat a fost determinat de planul solid de producţie bazat pe patru modele de bază: Sandero, Duster, Jogger şi Spring. Tendinţa va continua în 2025 cu sosirea modelului Bigster, pentru care au fost lansate comenzile la începutul lui ianuarie, şi care va fi disponibil la dealeri în primăvara lui 2025.
De asemenea, Dacia şi-a consolidat poziţia în clasamentul mărcilor celor mai vândute către clienţii de retail, baza sa principală de clienţi. Încă din 2017, Dacia Sandero este cea mai bine vândută maşină în rândul clienţilor privaţi.
În 2025, marca intenţionează să-şi continue strategia bazată pe elementele esenţiale, extinzându-se pe segmentul C cu Bigster şi concentrându-se pe electrificare, fiind acum disponibile trei modele cu sisteme hibride de propulsie (Jogger, Duster şi Bigster).
Câte mașini electrice a vândut Renault anul trecut
Renault, care vinde în principal în Europa, a anunţat că a livrat 2,26 milioane de vehicule, o pondere din ce în ce mai mare fiind reprezentată de modelele hibride şi electrice, care au stimulat creşterea vânzărilor cu 6,1% în trimestrul patru.
Per ansamblu, 9% din vânzările Renault din Europa au fost vehicule electrice (EV), ponderea ajungând la 12% în trimestrul patru.
În cazul mărcii Renault, responsabilă pentru mai mult de două treimi din vânzările grupului, livrările EV au reprezentat 16% din volumele din Europa în trimestrul patru, le-a spus jurnaliştilor Fabrice Cambolive, şeful brandului Renault.
Aproape 20% din vânzările Renault din acest an vor trebui să fie vehicule electrice, pentru a îndeplini cerinţele UE privind emisiile de dioxid de carbon.
Compania va raporta rezultatele financiare la 20 februarie.