Porsche concediază 1.900 de angajați după prăbușirea profitului. Ce țară va fi afectată

Sursǎ foto: Porsche

Porsche concediază 1.900 de angajați după prăbușirea profitului. Ce țară va fi afectată

Cuprins Articol:

Porsche va disponibiliza 1.900 de angajați în Germania, constructorul german sperând astfel să facă economii care să contrabalanseze scăderea profitului. În contextul cererii scăzute pentru mașini electrice, dar și a unui climat geopolitic mondial dificil, producătorul din Stuttgart se vede nevoit să-și modifice strategia de viitor, conform Automotive News.

Care sunt angajații Porsche afectați de valul de concedieri

Porsche va trimite oameni acasă chiar din cartierul său general, Stuttgart-Zuffenhausen. Astfel, confrom reprezentanților companiei, disponibilizările se vor concentra pe cei care lucrează la uzina din Zuffenhausen, dar reduceri de personal vor fi făcute și la centrul de cercetare din Weissach.

„Ținta noastră este să reducem volumul de forță de muncă de la centrele noastre principale de producție și R&D din Zuffenhausen și Weissach cu 15% până în 2029”, se arată într-o comunicare oficială. Totuși, Porsche a precizat că nu vor exista concedieri forțate, compania dorind să reducă numărul de angajați prin metode voluntare.

Concret, Porsche va oferi soluții de pensionare anticipată, dar și pachete compensatorii cu un număr de salarii primite în avans de angajații care urmează să-și piardă locul de muncă. Totodată, în următorii ani, Porsche va angaja cu mare grijă cel puțin în aceste locații afectate de disponibilizări.

„Porsche se află într-o poziție bună [față de alți rivali], dar încă avem niște provocări pe care trebuie să le străbatem, mai ales când vine vorba de ritmul cu care mașinile electrice sunt acceptate de public”, arată sursa citată. Recent, producătorul a anunțat că-și va reconfigura strategia de viitor, concentrându-se mai mult pe mașini hibride cu motoare termice decât și-a dorit inițial. Această mutare va veni cu sacrificiul profitului, EV-urile având o marjă de profit mai mare per unitate.

Profitul Porsche, lovit de scăderea cererii în China

Ca și în cazul altor producători europeni, Porsche se poate plânge de o cerere în scădere pe piața chineză, cea mai mare din lume. În plus, ca urmare a schimbării de strategie, prin care gama de modele va include mai multe hibride decât se previziona anterior, profitul va scădea.

În trecut, Porsche a sperat că EV-urile vor reprezenta un procent mai mare din mixul anual de vânzări, iar acest lucru este vizibil prin lansările recente: în 2024 au venit noul Macan EV, dar și un facelift pentru Taycan, în timp ce în 2025 vor fi lansate noile Boxster și Cayman pe baterii. Totuși, clienții nu stau la coadă pentru aceste modele.

De aceea, Porsche va vinde mai multe mașini cu motoare clasice, deși marja de profit va fi sub estimările anterioare chiar de anul acesta: undeva în jurul a 14%, față de estimările din trecut de 15-17%.

Anunțul reducerilor de personal vine la scurt timp după ce Porsche i-a trimis acasă pe CFO-ul Lutz Meschke, dar și pe directorul de vânzări Detlev von Platen. Ambii au fost ținta criticilor ca urmare a scăderii valorii acțiunilor Porsche, dar și a performanței sub așteptări a companiei deținute de grupul Volkswagen.

Porsche a dat drumul reducerilor de personal încă de anul trecut, când a anunțat că nu va reînnoi contractele a 1.500 de angajați cu posturi fixe, în timp ce alți 500 de angajați nu vor continua cu compania anul acesta. În total, Porsche are 42.000 de angajați la nivel mondial, dintre care 23.650 de persoane lucrează doar în regiunea Stuttgart-Zuffenhausen.

Personalizate pentru tine