[FOTO] Allview intră în „lumea” utilitarelor electrice. Cât costă noile modele

Sursǎ foto: Wall-Street.ro

Gallery Vezi Galeria (24)

[FOTO] Allview intră în „lumea” utilitarelor electrice. Cât costă noile modele

Cuprins Articol:

La mai bine de un an după ce a intrat pe piața vehiculelor electrice care pot fi conduse de la vârsta de 16 ani, românii de la Allview își extind portofoliul diviziei de mobilitate cu o serie de modele comerciale. Cele mai ușoare, destinate livrărilor urbane, se numesc CityArgo și sunt disponibile cu caroserie închisă (furgonetă) sau sub formă de pick-up. De asemenea, compania a anunțat că va lansa și un van mai mare, sub numele e-VanGo, care va fi disponibil din a doua jumătate a anului.

Ce oferă și cât costă Allview City Argo

În decembrie 2023, Allview lansa CityZen, o mașină de oraș de mici dimensiuni care s-a dovedit a fi populară pe segmentul său, deși livrările au demarat abia în vara lui 2024. Cu vânzări de 150 de exemplare anul trecut, Allview speră să atingă borna de 1.000 de unități în 2025, asta în condițiile în care s-au vândut deja 77 de unități de la începutul anului, iar varianta cu patru locuri a primit recent omologarea locală.

Dar, pe lângă oferta pentru persoane fizice, Allview se adresează și firmelor cu vehicule electrice de transport. În cadrul unui eveniment, compania a prezentat cele două versiuni ale lui CityArgo, un vehicul de mici dimensiuni care este menit să realizeze mai ales livrări last-mile, în zone urbane.

Grație dimensiunilor și gabaritului, acest vehicul intră într-o categorie care nu este taxată de Uniunea Europeană, țara de producție pentru Allview CityArgo fiind China. Trebuie spus, însă, că CityArgo este făcut de un alt producător decât CityZen, în timp ce furgoneta mai mare e-VanGo vine, de asemenea, de la un alt furnizor chinez.

Indiferent de tipul de caroserie ales, CityArgo măsoară 3,82 metri în lungime și 1,48 metri în lățime, dar înălțimea variază: versiune apick-up are o înălțime de 1,68 metri, iar cea Cargo este mai înaltă din cauza spațiului de depozitare închis din spate, de unde și cei 1,92 metri în înălțime. Sarcina utilă este de 710 kilograme la pick-up și 680 kilograme la Cargo (care are o masă proprie de 910 kilograme).

Puterea motorului este de 15 kW (putere maximă 30 kW sau 40,8 cai putere), iar cuplul este de 110 Nm. Producătorul oferă două variante de baterie cu chimie litiu-fier-fosfat (LFP): fie una de 15 kWh sau una mai mare de 23,5 kWh. În funcție de bateria aleasă, autonomia urbană poate atinge 220 de kilometri (140 de kilometri în cazul bateriei mici). Viteza maximă este de 71 km/h.

Allview informează că mașina se încarcă în circa 8-10 ore la o priză AC, respectiv în 2-3 ore prin fast-charge la un conector DC. Echiparea standard include un nsistem de infotainment cu USB și Bluetooth, cameră pentru mersul cu spatele, geamuri electrice, aer condiționat, ABS și EBD, în timp ce airbag-ul pentru pasager este opțional și costă 450 de euro.

Alte opționale sunt sistemul de refrigerare pentru varianta Cargo (care are un volum interior de circa 3 metri cubi), care poate menține o temperatură costantă de -40 grade Celsius. Sistemul costă peste 3.000 de euro, în timp ce bateria mare are un preț de 1.950 de euro.

Allview a anunțat prețurile raportându-se la o menținere a valorii ecotichetului Rabla la valoarea de 5.100 de euro din 2024. Dacă lucrurile rămân la fel, atunci CityArgo Pick-up începe de la 11.008 euro, iar varianta Cargo de la 12.580 de euro. Semnificativ mai scumpă va fi utilitara e-VanGo.

Allview intră și pe segmentul utilitarelor electrice medii

Pe lângă CityArgo, Allview a prezentat și e-VanGo, deși acesta nu este încă disponibil. Modelul ar trebui să poată fi comandat începând din a doua jumătate a anului, compania fiind acum în plin proces de validare al vehicului comercial.

Acesta este disponibil în trei versiuni de caroserie: fie van închis cu un volum interior de 6 metri cubi sau 7 metri cubi sau pick-up. Lungimea este de 5,26 metri pentru van-ul mare (4,86 metri pentru cel mai mic), în timp ce pick-up-ul măsoară 5,47 metri în lungime.

Modelul de 6mc are o masă proprie de 1,66 tone și o sarcină utilă de 1,34 tone, în timp ce modelul mai mare are o masă de 1,7 tone și o sarcină utilă aproape identică de 1,35 tone.Totuși, compartimentele de marfă diferă în dimensiuni: 2.805x1.550x1.350 pentru 6mc, repsectiv 3.205x1.550x1.350 pentru 7mc.

Motorul electrică are o putere maximă de 70 kW (92,5 cai putere) și este conectat la o baterie de 53,58 kWh ce oferă o autonomie urbană de până la 260 de kilometri în funcție de varianta de carosare. Conform Allview ,mașina ar fi bună nu doar pentru livrări urbane, ci și pentru „curse lungi”, dar asta rămâne de văzut, deoarece autonomia nu este prea generoasă.

Totuși, la nivel urban ar trebui să se descurce, dat fiind că, în general, livratorii din orașe raportează distanțe zilnice parcurse de circa 50-60 de kilometri. Trebuie spus și că modelul pick-up are autonomia cea mai mare - 282 kilometri. De asemenea, timpul de încărcare este de circa 12 ore la o priză AC. Prețul începe de la 27.546 euro, de asemenea prin programul Rabla după condițiile de subvenționare din 2024.

De asemenea, discutând cu reprezentanți ai companiei, Wall-Street.ro a aflat că se duc negocieri pentru un parteneriat cu un retailer important, interesat de vehiculele electrice CityArgo, pentru livrări și alte transporturi, dar și de modelul civil CityZen.

În plus, pentru 2026 se ia în calcul lansarea unui model nou sau chiar a două modele, asta după ce mai multe probleme logistice au obligat Allview să amâne prezentarea primului SUV din gama de mobilitate. La lansarea din 2023, compania transmitea că SUV-ul pe baterii ar trebui să fie lansat în 2024.

Personalizate pentru tine