Giganții americani Ford și General Motors ar putea primi o nouă lovitură din cauza tarifelor lui Trump

Sursǎ foto: Shutterstock

Giganții americani Ford și General Motors ar putea primi o nouă lovitură din cauza tarifelor lui Trump

Ford şi General Motors, alături de mai mulţi furnizori de componente auto, sunt susceptibili să fie vizaţi de o acţiune negativă de rating în următoarele săptămâni, dacă tarifele lui Trump vor intra în vigoare., susțin analiștii S&P Global Ratings, relatează Bloomberg, citat de Agerpres.

Tarifele ar putea avea un impact asupra veniturilor şi fluxului de numerar ale Ford şi GM într-un mod care nu va fi contracarat de factori care să atenueze impactul, susţin analiştii de la S&P Global Ratings într-un raport publicat luni. Ambii constructori auto au în prezent un rating din categoria celor recomandate pentru investiţii, "BBB minus" în cazul Ford şi "BBB" pentru GM.

Raportul analiştilor de la S&P pleacă de la ipoteza că autoturismele importate din afara Americii de Nord vor fi vizate de tarife de 25%, în timp ce autoturismele asamblate în Mexic, Canada şi SUA vor fi vizate de tarife mai complexe, în funcţie locul de unde provin componentele. Prognoza include un nivel semnificativ de incertitudine, dat fiind faptul că Administraţia Trump şi-a modificat rapid abordarea cu privire la tarife, au adăugat analiştii.

La scurt timp după publicarea raportului S&P, preşedintele SUA, Donald Trump a anunţat că analizează posibilitatea unor scutiri temporare de la tarifele pentru importurile de autoturisme, astfel încât companiile să aibă mai mult timp pentru a-şi pune la punct facilităţi de producţie în SUA.

Impactul direct al tarifelor pentru majoritatea furnizorilor de componente auto nu va fi la fel de semnificativ pentru că, cel mai probabil, costurile vor fi transferate pe seama producătorilor auto, estimează analiştii. Însă există şi unii furnizori de componente care sunt mai supuşi riscului de retrogradare dat fiind datoriile mari şi fluxul slab de numerar.

Analiştii se aşteaptă ca vânzările de automobile în SUA să scadă cu aproximativ 2% în acest am, până la aproximativ 15,5 milioane unităţi, în timp ce preţurile vor creşte cu 5%, până la 10% pentru consumatori.

Dacă restricţiile la exportul de metale rare anunţate de China vor intra în vigoare, acestea ar putea perturba şi mai mult lanţurile de aprovizionare şi ar frâna şi mai mult vânzările, au apreciat analiştii de la S&P.

Studiu: Din cauza tarifelor lui Trump, Europa va trimite cu 200.000 mai puține mașini în Statele Unite

Taxele de 25% introduse de administrația Trump și care afectează toate mașinile străine importate în Statele Unite vor avea efecte devastatoare asupra industriei. Cel puțin asta arată un studiu care spune că Europa va trimite cu 200.000 mai puține mașini către America din această cauză, scrie Automotive News.

Tarifele vamale de 25% au intrat în vigoare pe 2 aprilie și lovesc orice mașină care nu este fabrică în interiorul Statelor Unite. Francezii de la Inovev prognozează că această povară pusă pe umerii industriei va reduce cu peste 25% volumul de mașini făcute pe Bătrânul Continent care ajung peste Ocean.

Compania de date explică faptul că impactul taxelor ține de durata de aplicare a acestora. La momentul anunțului inițial, pe 26 martie, Trump a explicat că tarifele vor fi „definitive”, dar președintele american s-a arătat deschis la negocieri cu statele afectate și de celelalte taxe vamale impuse pe restul tipurilor de bunuri.

În 2024, din Uniunea Europeană au fost exportate către America un volum total de 750.000 de mașini, evaluate la 39 de miliarde de dolari. Dacă adăugăm peste acestea și exporturile din Marea Britanie, cifra este de aproximativ 900.000 de unități. Dacă luăm în calcul doar producția din UE, o reducere de 200.000 de unități al volumelor ar însemna -26,67% sau o scădere de 22,22% dacă luăm în calcul și mașinile exportate din Albion.

Statele Unite sunt cea mai mare piață de export pentru industria auto europeană, în fața Chinei sau a Turciei. Privind retrospectiv, cifrele Inovev arată că, anual, Europa a exportat către SUA undeva între 700.000 de mașini (în timpul crizei semiconductorilor din 2022) și 975.000 de mașini pe an (în 2018).

Conform unui comunicat al Asociației Producătorilor Europeni de Automobile (ACEA), constructorii din regiune ar putea pierde miliarde de dolari ca urmare a „războiului” economic total pornit de Trump. Un exemplu în acest sens este situația grupului Stellantis, care deține și unele dintre cele mai mari brand-uri americane: Chrysler, Dodge, RAM și Jeep.

Stellantis ar putea să-și vadă câștigâturile reduse cu 75% anul acesta din cauza taxelor, ceea ce se traduce prin pierderi de 7 miliarde de euro, conform celor de la Jeffries. Iar asta pentru că Stellantis, dar și BMW sau Volkswagen, exportă mașini către Statele Unite nu doar din Europa, ci și din Canada sau Mexic.

Personalizate pentru tine