Renault Technologie Roumanie, ramura locală a companiei care dezvoltă diverse soluții de inginerie, dar și de IT, pentru Grupul Renault, a anunțat numele noului Director General, care-și intră în funcție de săptămâna aceasta. Este vorba despre Thierry Hilaire, cel care a condus, în trecut, dezvoltarea modelului Dacia Logan.
Care este experiența lui Thierry Hilaire
Thierry s-a alăturat Grupului Renault în 1994, în departamentul de Cercetare și Inovare, după care a avut mai multe responsabilități în Ingineria Proceselor de Asamblare și Documentație Tehnică, transmite Renault.
Din 2011, parcursul său profesional a continuat cu roluri de expert și de leadership în dezvoltarea de proiecte vehicul, atât pentru marca Renault, cât și pentru marca Dacia. În 2021, Thierry a preluat poziția de Lider al Familiei de vehicule Logan, apoi Lider Global vehicule Logan în cadrul Technocentre Renault.
Thierry a absolvit cursurile Institutului SUPMECA din Franța și deține un Doctorat în Inginerie Mecanică la Institutul Politehnic Rensselaer din SUA. În trecut, Renault Technologie Roumanie a fost condus de Alexander Simionescu, care l-a înlocuit pe francezul Pascal Candau.
Ce proiecte sunt dezvoltate de către Renault Technologie Roumanie
Thierry Hilaire, noul Director General al RTR. Sursă foto: Renault
„Într-un context în care ingineria joacă un rol-cheie în transformarea companiei, Thierry Hilaire va avea o responsabilitate âasupra activităților și proiectelor derulate în cadrul RTR. Această abordare integrată își propune să creeze un mod de organizare și funcționare coerent.”, se arată într-un comunicat.
Proiectul RTR a fost anunțat în 2006, iar construcția lui efectivă a demarat în 2007. Primul Director General a fost francezul Philippe Prevel, care a fost înlocuit, în 2010, de Sorin Buşe. Trebuie spus că lucrările la RTR au fost întrerupte din decembrie 2008 până în iulie 2009, din cauza crizei, dar au fost reluate când Renault a găsit banii, de la BERD, BEI și de la statul român.
Cele trei componente ale RTR sunt:
- Birourile de studii de la București, care asigură proiectarea și adaptarea vehiculelor și organelor mecanice ale gamei Entry.
- Un centru de încercări la Titu, a cărui misiune consta în testarea și validarea vehiculelor finite și a organelor mecanice.
- Echipe la Mioveni, care asigură asistență tehnică și industrializarea proiectelor în cadrul Uzinei Vehicule Dacia și a Uzinei Mecanică și Șasiuri Dacia.