Jaguar lansează o mașină nouă, dar nu cea la care ne așteptam. Unde va fi disponibilă

Sursǎ foto: Jaguar

Jaguar lansează o mașină nouă, dar nu cea la care ne așteptam. Unde va fi disponibilă

Cuprins Articol:

Deși Jaguar a oprit producția tuturor modelelor cu motoare termice din gamă, se pare că britanicii vor mai asambla câteva limuzine XF cu ampatament lung special pentru clienții din China. Sub denumirea XFL, noul model este mai lung cu 140 mm decât un XF normal, iar CarScoops scrie că va fi construit pentru a marca 90 de ani de istorie a Jaguar.

O mașină nouă Jaguar, dar nu chiar

Jaguar se relansează ca un brand 100% electric de lux, rival direct al Bentley sau Aston Martin. Ca urmare a acestei tranziții, toate modelele din gamă, inclusiv cele pe baterii, au fost trase, rând pe rând, pe linie moartă. Chiar și așa, unii clienți vor mai putea cumpăra noi mașini Jaguar și înainte de 2027, când vor începe livrările primului Jaguar al noii ere.

În mod poate surprinzător, acești clienți nu sunt cei din Marea Britanie, căci acolo Jaguar nu mai vinde nimic, ci vorbim despre cei din China. Ca urmare a acestei strategii discutabile, vânzările Jaguar s-au prăbușit în Europa, ACEA oferind cifre care arătau o scădere cu 97% pe primul semestru față de perioada similară din 2024.

Denumit oficial „90th Anniversary Collector’s Edition”, acest XF cu ampatament lung are un preț de 269.800 yuani sau circa 37.500 de dolari. Pe lângă acest model cu 3,1 metri între punți, Jaguar mai vinde în China și XF „Exclusive Deluxe”. Acesta începe de la 239.800 de yuani (aproximativ 33.400 de dolari).

Prin comparație, în Statele Unite, Jaguar vinde XF-urile rămase în stoc cu un preț de pornire de 49.800 de euro. Este vorba de modelul echipat cu un motor de 2,0 litri turbo și 246 cai putere. Același agregat, dar cu două trepte de putere, este oferit și în China.

În România, portalul Jaguar.ro arată că singura opțiune pentru cineva care vrea un Jaguar este o mașină CPO, adică una la mâna a doua verificată de importator. Problema este că, în total, stocul numără doar nouă exemplare, iar niciunul nu este XF.

Ce este nou la Jaguar-ul alungit de China

Versiunea XFL aniversară aduce niște elemente de design specifice la interior și exterior, pe lângă tipicele plachete comemorative. Din capul locului trebuie spus că mașina nu este nouă, fiindcă vorbim de aceeași generație XF ce a fost lansată în urmă cu un deceniu. Totuși, grație accentelor negre de la grilă sau ramele geamurilor, modelul arată bine, iar interiorul se menține și el modern, cu un ecran mare ppe consolă ce rulează sistemul Pivi Pro.

Motorul, cum spuneam, este același de 2.000 cmc cu patru cilindri turbo, fie cu 250 de cai putere, fie cu 300 de cai putere. Cuplul variază între 365 Nm și 400 Nm, iar singura opțiune de transmisie este una automată cu opt rapoarte.

Până acum, nu știm prea multe despre versiunea de serie bazată pe conceptul Type 00. Prototipurile văzute deja pe șosea sugerează că noul GT cu patru uși va avea proporții impunătoare, mult mai mare decât un AMG GT 4-door, de exemplu. Jaguar nu a oferit informații despre performanțe, mulțumindu-se să transmită că autonomia 692 de kilometri

Personalizate pentru tine