Dacia Sandero este cea mai vândută mașină în luna iulie în Europa. Volkswagen, în vârf la electrice

Sursǎ foto: Dacia

Dacia Sandero este cea mai vândută mașină în luna iulie în Europa. Volkswagen, în vârf la electrice

Cuprins Articol:

Dacia Sandero a încheiat dominația de trei luni de zile a lui Renault Clio, hatchback-ul autohton fiind declarat oficial cea mai populară mașină nouă în Europa în luna iulie a acestui an, conform cifrelor strânse de Dataforce, scrie Automotive News.

Dacia Sandero, din nou favorita europenilor

În cea de-a doua lună de vară, cea mai bine vândută mașină de pe Bătrânul Continent în 2024 a reconfirmat că se numără printre favoritele europenilor și în acest an. Mașina care, la borna celor șase luni, se afla pe primul loc în topul vânzărilor și-a trecut un nou succes în luna iulie, unul așteptat deoarece Sandero era primul la numărătoarea parțială a rezultatelor de vânzări.

Până acum, vedetele vânzărilor au venit doar din Grupul Renault, iar acest trend pare că va continua. În primul trimestru, Dacia Sandero a dominat, fiind cea mai vândută în perioada inuarie-martie, în timp ce Renault Clio a preluat apoi „ștafeta” și s-a clasat pe prima poziție în fiecare lună a trimestrului al doilea.

În ciuda unei scăderi a cererii de 7,9%, Sandero a fost pe prima poziție cu un volum de 21.040 de unități luna trecută. Prin comparație, în iulie 2024, când tot Sandero a fost pe primul loc, modelul s-a vândut în 22.858 de bucăți, o creștere pe atunci de 35% year-on-year.

Rezultatele se bazează pe 99,9% din datele de vânzări din Europa, inclusiv UE, țările EFTA și Regatul Unit. Singura țară care nu a furnizat date este Cipru, o piață oricum foarte mică. Prin comparație, Renault Clio a căzut pe poziția a noua în iulie, cu doar 14.341 de unități vândute. Asta înseamnă o scădere de 4,5%. Totuși, francezii pregătesc o generație nouă, care va fi prezentată la Salonul Auto de la Munchen din această toamnă, în timp ce următorul Sandero nu va sosi mai devreme de 2027.

Un motiv din spatele succesului lui Clio este lansarea unui nou nivel de echipare de bază Generation care, pe anumite piețe europene, este cu până la 2.700 de euro mai ieftin decât anteriorul cel mai ieftin nivel de echipare. Wall-Street.ro a arătat că, în România, situația stă diferit, clientul român economisind mult mai puțin dacă-și cumpără un Clio Generation.

Astfel, după căderea lui Clio, în spatele Daciei Sandero s-a regăsit, în iulie, Volkswagen T-Roc, cu 20.737 de unități vândute, în creștere cu 8,2%. Ca și în cazul lui Clio, și Volkswagen pregătește o nouă generație pentru T-Roc, ce va fi lansată tot la Munchen.

Toyota Yaris Cross, Volkswagen Tiguan și Volkswagen Golf au completat topul primelor cinci modele, cu volume de circa 15.000-16.000 de unități fiecare. Cu trei modele în top 5, vânzările Volkswagen au crescut în iulie în Europa cu 14% până la puțin peste 124.000 de mașini.

Cum s-a descurcat Ford Puma și care au fost marii câștigători ai lunii

Ford Puma, crossover compact produs la Craiova în variantă termică, dar și electrică, s-a bucurat de un plus de popularitate în a doua lună de vară. Mașina s-a cățărat până pe locul al 14-lea în topul vânzărilor cu 12.482 de unități vândute, o creștere de 22%. Prin comparație, anul trecut pe vremea asta, Puma se afla doar pe locul 20.

Creșteri notabile au fost înregistrate și de Skoda Kodiaq (+30% - 9.960 de unități - locul 20 în top), de Audi A3 (+26%, 10.443 de unități - locul 17 în top), dar și de Jeep Avenger, Opel Mokka și Skoda Fabia. La capătul opus se află Volkswagen Polo cu o scădere a cererii de 46%, în timp ce modelul înrudit Seat Ibiza a suferit și el cu o reducere de 18%, respectiv o scădere cu 12 procente pentru crossoverul compact Renault Captur. Laolaltă, Ibizia și Polo nu au vândut mai mult de 13.500 de unități, în contrast masiv cu performanțele lor din anii anteriori.

Care sunt cele mai bine vândute mașini în Europa după primele șapte luni ale anului 2025

Cu a patra victorie din acest an, Dacia Sandero și-a extins avansul în topul vânzărilor și se îndreaptă către un nou succes după cel înregistrat anul trecut. Concret, vorbim de un volum total de vânzări aferent perioadei ianarie - iulie 2025 de 152.580 de exemplare. Deși rezultatul este în scădere cu 9,2% față de anul trecut, Renault Clio nu este prea aproape pe locul secund.

Pe locul al treilea în top se află Volkswagen T-Roc, în ciuda unei scăderi de 3% a cererii pe primele șapte luni. SUV-ul german este chiar în fața lui Peugeot 208, în timp ce nici Volkswagen Golf nu este prea departe.

Volkswagen, dominație în topul mașinilor electrice, unde Tesla pierde teren

În iulie, Tesla și-a repetat contraperformanța cu care ne-a obișnuit la început unui trimestru. Astfel, producătorul american de mașini electrice a înregistrat vânzări totale în scădere cu 37%, principalul motiv fiind o reducere cu 40% a cererii pentru Tesla Model Y, care s-a comercializat în doar 5.915 unități.

Asta după ce, în iunie, Tesla Model Y părea că este pe revenire, urcând până pe primele locuri în topul preferințelor clienților de pe Bătrânul Continent. Concret, vorbim de o prăbușire de pe locul 2 în iunie, până pe locul 60 (!) în iulie pentru Model Y. Recent, Tesla a lansat versiunea alungită a lui Model Y, denumită Model Y L, iar curând va apărea pe piață și o versiune mai ieftină bazată pe același model, care ar putea să susțină o creștere a vânzărilor.

Până atunci, însă, Volkswagen se bucură de o perioadă roditoare, cu o creștere de 83% a vânzărilor pentru electrice pe spatele popularității însemnate a modelelor ID.3, ID.5 și ID.7. Cu un volum de 6,917 de unități, ID.3 a fost cea mai populară electrică în Europa, iar dacă este să comparăm cu iulie 2024, creșterea pentru compacta germană este de peste 100%.

Topul constructorilor a fost completat de BMW, care a luat fața la diferență de doar 101 mașini cehilor de la Skoda, în timp ce diferența a fost mică și la modele. BMW iX1 a fost al doilea cel mai popular EV din iulie cu vânzări de 6.494 de bucăți. Acest SUV compact a pus umărul cu 41% din toate vânzările BEV ale producătorului bavarez de luna trecută.

Skoda Elroq a fost cel mai popular model electric al mărcii cu 8.715 mașini vândute, în timp ce Audi s-a clasat pe patru în topul mărcilor, deși best-seller-ul său, Q4 e-Tron, nu și-a găsit decât 3.261 de clienți. Renault s-a aflat pe locul al cincilea cu volume totale de 9.857 de unități, dintre care 58% au fost vânzările lui R5 E-Tech electric.

Tesla s-a aflat abia pe locul al șaptelea cu vânzări de 9.668 de unități, față de iunie când a vândut 32.557 de mașini. Hyundai a luat fața Tesla la diferență de câteva sute de unități, cu Mercedes-Benz la câteva sute de unități în spate, pe locul al optulea.

După primele șapte luni ale anului și în ciuda prăbușirii din iulie, Tesla Model Y a rămas cel mai popular EV în Europa cu un avans de peste 28.500 de unități în fața lui Volkswagen ID.3. În total, Europa a absorbit 1.379.925 de mașini electrice îîn perioada ianuarie-iulie, în timp ce vânzările de hibride plug-in au crescut cu 26% până la peste 700.000 de unități. Cea mai populară mașină PHEV a fost Volkswagen Tiguan, cu BYD Seal U și Volvo XC60 pe trei după primele șapte luni.

Personalizate pentru tine