Intr-o era in care internetul face parte mai mult sau mai putin din vietile oamenilor, companiile au inceput sa apeleze din ce in ce mai mult la platformele social media pentru a-si cauta potentialii angajati. Va inlocui insa social media metodele clasice de recrutare? Vezi ce spun specialistii in domeniu.
“Recrutarea a fost mereu sociala, ceea ce s-a schimba este doar mediul, platforma. Companiile trebuie sa fie prezente acolo unde se gaseste audienta, iar din ce in ce mai multe companii au inteles ca este necesar sa fie prezente in retelele sociale”, a declarat Oana Carstea, director de vanzari in cadrul companiei de recrutare BestJobs.ro, in cadrul evenientului Social Media Recruitment Conference.

Cu toate acestea, ea precizeaza ca foarte putine companii isi creaza un profil complex de angajator.

“Candidatii au profile publice, impartasesc o multime de informatii cu ceilalti in mod public, iar ei se astepta de la companii, ca angajatori, sa faca aceleasi lucruri. De obicei, companiile sunt inchise in a divulga foarte multe informatii. (…) De asemenea, daca dai dovada de creativitate in crearea unui mesaj poti face din acel mesaj unul viral”, a spus Carstea.

Ea a adaugat ca recrutarea sociala aduce in plus fata de metodele clasice de recrutare audienta mare, branding, viralitate, largirea bazei de potentiali candidati si comunicare cu candidatii pasivi.

“Unele companii afirma ca nu doresc sa fie prezente pe Facebook de exemplu pentru ca nu pot controla reactiile sau pentru ca nu vor ca angajatii lor sa piarda timp pe astfel de retele de socializare. De asemenea, am auzit angajatori care spun ca nu pot recruta de pe Facebook pentru ca nu gasesc tipul de candidati potriviti. Cred ca e putin probabil ca Facebook sa nu fie o sursa buna. Acesta este fenomenul online si trebuie vazut ca un instrument care poate fi folosit in recrutare”, a mentionat Oana Carstea.

Pe de alta parte, Delia Burnham, Partener la CVO Recruitment si Simplika, a declarat ca in ciuda evolutiei Social Media, inca nu pot fi gasiti potentiali candidati pentru orice tip de job.

“Nu toti candidatii sunt potriviti, unele persoane sunt foarte greu de gasit. In general, retelele sociale sunt foarte dezvoltate in mediul urban, insa multi specialisti se gasesc in mediul rural, iar pe acestia nu ii gasesti pe Facebook, de exemplu. De asemenea, pentru anumite industrii nu poti gasi oameni pe retelele sociale”, a explicat Burnham.

Ea a adaugat ca interviul la telefon si fata in fata, referintele oferite de alte persoane, alaturi de informatiile de pe internet raman in continuarea foarte importante in procesul de recrutare.

Cea mai importanta resursa ramane discutia fata in fata cu persoana”, a adaugat Burnham.

Mai mult, Delia Burnham a adaugat ca utilizeaza retelele sociale doar pentru recrutarea de persoane pentru posturi entry-level.

Reprezentantul unei agentii de recrutare din Cluj Napoca a exemplificat limitarile pe care le are inca Social Media in recrutarea de personal.

“Avem angajatori care cer soferi sau oameni care lucreaza cu ceramica. Pe acestia nu ii prea gasim pe Facebook si trebuie sa ne intoarcem la recrutarea clasica. Noi am format o echipa si cu trei masini am mers prin zonele rurale de langa Cluj sa gasim oamenii potriviti, oameni care nu sunt prezenti pe Facebook, de exemplu”, a explicat acesta.

La randul sau, Viorel Nedelcu, resourcing manager la Orange Romania, a precizat ca recrutarea 2.0 presupune o abordare diferita fata de recrutarea traditional si este important pentru companii sa fie prezente in online.

“Social Media ofera vizibilitate, libertate de exprimare. Noi folosim Facebook. De exemplu, pe pagina de Facebook am postat un anunt pentru un intership care directioneaza catre pagina de cariere a companiei”, a spus Nedelcu.

El a adaugat ca un plus al recrutarii sociale este posibilitatea de a verifica informatiile trecute in CV cu cele din Linkedin.

Totodata, Gabriela Dan, talent acquisition manager la Adobe Systems Romania, sustine necesitatea angajatorilor de a fi vizibili pe internet.

“Noi suntem prezenti in majoritatea retelelor. Cand avem un job aprobat in 2 secunde el este vizibil si toata echipa face sharing. Este foarte important ca toata echipa de recrutare sa stea pe toate site-urile, chiar si pe cele mai «desucheate», pentru ca in domeniul in care activam noi chiar pe aceste site-uri gasim specialisti”, a spus Gabriela Dan.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alice Gheorghe
Alice Gheorghe scrie pe domeniul Resurselor Umane (HR) si are o experienta de aproximativ sapte ani in presa scrisa. Pe Wall-Street.ro veti regasi sub semnatura ei stiri, reportaje si interviuri despre subiecte care variaza de la salarii, somaj la recrutare si tendinte in piata muncii.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri