Sub influenta evolutiei tehnologice, una dintre provocarile parintilor, precum si a institutiilor de invatamant, este legata de timpul pe care cei mici pot sa il petreaca in fata dispozitivelor. Robert Brindley, directorul Scolii Americane Internationale din Bucuresti (AISB), considera ca cei mici trebuie sa aiba acces limitat la tot ce inseamna tehnologie, iar computerele sunt utile doar atunci cand ii ajuta sa invete lucruri noi.

"Cu tehnologia, lucrurile sunt foarte complicate. (...) Utilizarea computerelor poate incepe devreme, insa trebuie sa fie limitata, pentru ca aceste aparaturi pot crea dependenta, de fapt, sunt create sa o faca. De asemenea, trebuie stiut ca cei mici le pot utiliza doar pentru a-i ajuta sa isi imbunatateasca invatarea, aceste aparate nu sunt jucarii", a explicat Robert Brindley, AISB.

Cred ca modul traditional de a face lucrurile, cu foaia si pixul, vor fi intotdeauna importante. Trebuie avuta atentie cu computerele, pentru ca acestea nu pot simula joaca sau conversatiile

AISB a demarat recent constructia unui centru de educatie timpurie destinat prescolarilor, cu varsta cuprinsa intre doi si cinci ani, in care va investi 6,5 milioane de euro.

Robert Brindley a aratat ca in noua facilitate cei mici vor avea acces inca de la varsta de doi ani la computere, tablete si table interactive, precizand insa ca profesorii vor decide cat si cum pot fi utilizate de catre copii.

Citeste si:
Cum pot startup-urile sa abordeze jurnalistii?
Cum pot startup-urile sa...

"In scoala, copiii au acces la tehnologie oricand profesorii considera ca este necesar", a spus Brindley.

Joaca, vitala in invatare

Robert Brindley, directorul Scolii Americane a adaugat ca in educatia timpurie jocul trebuie sa ocupe un loc important, iar copiii nu trebuie sa faca lucruri pentru care nu sunt inca pregatiti.

"Nu poti obliga un copil sa faca ceva pentru care creierul sau nu este pregatit inca. Insa, de multe ori, incercam sa invatam copiii sa faca lucruri pentru care nu sunt inca pregatiti, iar eforturile sunt in zadar, pentru ca ei le vor putea face abia atunci cand vor fi pregatiti cu adevarat. Ideal este sa le oferi copiilor experienta, mediul care sa ii stimuleze si in care pot sa invete atunci cand vor fi pregatiti. Adesea, copiii ajung sa faca lucruri fortati, fara sa inteleaga nimic din ele. Este absolut vital sa lasi un copil sa se joace, toate vin prin joaca", a explicat Brindley.

Joaca trebuie gandita si pusa in practica ca un sistem care stimuleaza si incurajeaza invatarea. De exemplu, dintr-un joc in care se aseaza cuburi, un copil de doi ani invata despre cum se misca acele cuburi, cum li se schimba forma. Nu toti vor duce jocul pana la capat, insa in felul acesta ei evolueaza

Citeste si:
Antreprenorii romani, cei mai avansati in adoptarea noilor tehnologii
Studiu PwC: Antreprenorii...

Scoala Americana Internationala din Bucuresti (AISB) a inceput anul scolar 2016-2017 cu un total de 810 de elevi, dintre care 242 pentru clasele de scoala secundara. Elevii provin din 56 de tari, iar un top 5 este reprezentat de Romania (32%), USA (13%), Israel (5%), Germania (4%) si Turcia (4%).

La nivel de an scolar 2016-2017, AISB si-a bugetat venituri de 16 milioane de euro, similare anului scolar precedent. Anual, pe perioada verii se efectueaza investitii de minimum 500.000 de euro, in aceasta vara suma fiind de un million de euro.

American International School of Bucharest (AISB) este cea mai veche si mai extinsa scoala internationala din Bucuresti, infiintata in 1962 de catre Ambasada Statelor Unite, si rezidenta, in prezent, in campusul construit in 2001, pe o suprafata de 10 hectare.

Citeste si:
Poate tehnologia sa creeze un nou "shift" in constructia de cladiri?
Fadi Rida, Global Technical...


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Cariere »



Citeste si
Gigantul IBM a concediat 100.000 de oameni pentru a fi "cool"