Incredere, viziune, gandire pozitiva, atitudine proactiva, dorinta de munca. Toate acestea sunt foarte importante pentru construirea unui business de succes. Dar un lucru cheie lipseste din aceasta lista. Despre acest element scrie autorul si specialistul in business Tim Dyson, pentru Entrepreneur. Spre surprinderea unora dintre cei care viseaza sa atinga succesul in afaceri, cel mai important lucru pe care orice antreprenor trebuie sa-l cunoasca este esecul, noteaza autorul american. Pornind de la un esec, ambitia, capacitatea de a corecta lucrurile din mers si de a invata si mai mult devin motoare de crestere individuala si de business. Dupa acestea, putem vorbi mai departe despre pasii esentiali la nivel de mentalitate pe care un antreprenor trebuie sa-i faca in drumul sau spre reusita.

5 principii puternice care nu trebuie sa-i lipseasca unui tanar antreprenor de succes:

1. Uneori, oamenii sunt mai importanti decat strategia

Nu vei avea din prima zi cea mai buna idee de dezvoltare sau strategie pentru businessul tau. Poti pleca de la ceva solid, dar exista riscul ca, fara o echipa puternica alaturi, sa te pierzi. De aceea este foarte importanta selectia oamenilor din firma la inceput de drum. Trebuie sa ai oameni cu care poti impartasi idei, care au capacitatea de a intelege ce vrei, dar si de a te corecta acolo unde este cazul.

2. Reinvesteste de fiecare data

Aceasta este filosofia succesului lui Cezar Rapotan, fondatorul Arabesque. Reinvestirea banilor pentru dezvoltare a fost cea mai puternica filosofie de business care l-a ajutat sa transforme o idee de afacere intr-un succes in Romania. Regulile sale de aur in business au transformat un depozit de materiale din tara intr-o afacere cu filiale in Ucraina, Serbia, Bulgaria si Republica Moldova.

3. Intelege foarte clar ce vor consumatorii tai

Pe scurt, asculta-ti consumatorii. Trebuie sa stii in fiecare moment cine sunt ei, ce vor, care este puterea de cumparare, care sunt obiectivele lor si unde poti interveni tu cu ideea ta pentru a le inlesni atingerea acestora. Asta nu inseamna ca trebuie sa ii intrebi ce vor, ci sa asculti care sunt nevoile lor. E o diferenta explicata chiar de catre Henry Ford, fondatorul marcii auto, care spunea: “Daca i-as fi intrebat pe clienti ce isi doresc, mi-ar fi spus ca vor cai mai rapizi”. El le-a inteles nevoia, dar a inlocuit obiectul; astfel, masinile au devenit principalul mijloc de transport.

(P) INTERVIU - Mariana...
Citeste si: (P) INTERVIU - Mariana Constantinescu-Bradescu, PIATRAONLINE

4. Marimea pietei este esentiala

Exista business-uri care se adreseaza nevoilor generale, dar si idei de succes care functioneaza doar pe anumite nise de consum. Ce trebuie sa realizezi este ca dominarea unei piete de nisa este mult mai dificila decat dezvoltarea la un nivel confortabil pe o piata generalisa, atentioneaza Entrepreneur.com.

5. Nu alerga dupa orice forma de venit

La inceput, e posibil sa fii tentat sa accepti orice forma de venit, chiar daca este prea mic pentru a sustine afacerea. Poate chiar te vei gandi sa reduci preturile pentru a atrage mai multi clienti. Dar acest lucru nu e tocmai bun. Nimeni de pe piata nu trebuie sa stie ca serviciile tale pot fi cumparate foarte ieftin, altfel nu iti vor mai oferi niciodata suma pe care o meriti cu adevarat, iar puterea ta de negociere se va reduce considerabil. Gandeste altfel - decat sa iti vinzi serviciile ieftin, mai bine le oferi cadou la inceput, ca toti potentialii clienti sa stie ca pentru un partener serios esti dispus sa lasi de la tine atunci cand e necesar. In acest fel, vei capata atat credibilitate in piata, cat si statut.

Sursa foto: Shutterstock / Dean Drobo


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Cariere »



Citeste si
Esti "corporatist" si vrei sa pleci pe cont propriu?