5 semne de necontestat ca este timpul sa iti dai demisia

Schimbare jobului nu a fost niciodata mai populara ca acum. Accesul oamenilor la Internet a adus schimbari profunde in societate, inclusiv pe piata muncii, facilitand intalnirea dintre cerere si oferta. Un studiu citat de Wall Street Journal arata ca 3,4 milioane de oameni si-au dat demisia in luna aprilie a acestui an numai in SUA.

Multi dintre angajati nu pleaca pentru a-si incerca norocul in antreprenoriat. Sondajele arata ca ei au sansa de a primi, la un loc nou de munca, un salariu cu pana la 30% mai mare decat la jobul anterior. Asadar, este lesne de inteles de ce generatiilor actuale pare sa le fie mai usor ca niciodata sa isi paraseasca jobul in cautarea unui loc de munca mai atractiv din toate punctele de vedere, scrie Forbes.

Totusi, decizia de a demisiona nu este una pe care o luam cu usurinta si putini sunt cei care pot spune ca nu au avut indoieli chiar inainte de a le inainta cererea de demisie superiorilor lor. Exista insa unele semne clare care arata ca a venit timpul sa demisionezi, iar daca te identifici in toate situatiile de mai jos poate ca este momentul sa iti reevaluezi pozitia in compania in care lucrezi:

Esti nefericit la locul de munca in fiecare zi

Daca un job care te entuziasma si te implinea la un moment dat a devenit plictisitor, insuportabil si te simti zilnic nefericit, neinteles sau lipsit de orice fel de motivatie, acesta este primul semn ca ai avea nevoie de o schimbare. Cand simti ca munca ta nu este apreciata sau vazuta de cei din jur, este foarte usor sa incepi zilnic sa iti imaginezi toate modurile in care ai demisiona din companie. Invata sa ai incredere in instinctele si in sentimentele tale: nu exista niciun motiv pentru care sa continui sa te simti nefericit in fiecare zi, sau sa te pierzi pe tine insuti doar pentru a lucra pentru o companie care simti ca nu pune mare pret pe tine.

Mediul in care lucrezi este unul toxic

Un loc de munca nu se rezuma doar la sarcinile tale zilnice de lucru, ci presupune socializare cu cei din jur. De altfel, succesul in cariera poate depinde adeseori de modul in care interactionezi cu colegii si superiorii tai. Insa atunci cand mediul in care lucrezi este unul toxic, inevitabil acest lucru se va rasfrange asupra ta si a performantelor tale. Ce inseamna insa un mediu de lucru toxic? Acesta poate descrie mai multe situatii: de la modul in care organizatia intelege sa isi trateze angajatii, la dinamica dintre un superior si oamenii pe care ii coordoneaza, pana la simplele relatii de colegialitate dintre oameni sau obiectivele companiei.

Citeste si:
Cîțu: L-am demis pe Voiculescu ca să mă asigur că oamenii au...
Florin Cîțu: L-am demis pe...

Simti ca nu faci ceea ce iti place

Se intampla adeseori ca oamenii sa faca o confuzie intre abilitatile lor - adica lucrurile la care se pricep - si talentele sau pasiunile pe care le au in timpul lor liber. Cu alte cuvinte, poti fi foarte bun la completarea tabelelor in Excel sau la realizarea prezentarilor Powerpoint si, in acelasi timp, sa urasti sa faci aceste lucruri.

Lucrurile la care ne pricepem nu sunt intotdeauna si cele care ne fac placere. Daca jobul tau presupune niste sarcini zilnice pe care le urasti si care simti ca nu te ajuta in niciun fel sa evoluezi si sa te dezvolti profesional, este momentul sa faci un pas in lateral, sa analizezi situatia si sa te gandesti serios daca mai are rost sa continui.

Ai sentimentul ca esti menit sa faci altceva

Sute de oameni care si-au schimbat carierele la 180 de grade spun acelasi lucru: aveam acest sentiment ingrozitor ca nu m-am nascut sa fac ceea ce faceam la locul de munca, pana cand nu am mai suportat si am decis sa imi schimb radical viata. Nu este un semn de aroganta si nu are legatura cu a te crede mai bun decat cei din jurul tau sa iti doresti sa faci lucruri marete in viata. Insa aceste sentimente nu ar trebui ignorate, pentru ca ele sunt un semnal clar de nemultumire fata de actuala ta activitate si, cel mai important, ele nu vor disparea pe viitor, ci se vor accentua si mai tare.

Te simti inutil la locul de munca

Atunci cand nu simti ca ai o contributie reala la locul de munca sau ca sarcinile tale de serviciu sunt inutile, vei trai mereu nu numai cu teama ca vei fi primul dat afara in cazul unei restructurari, dar si cu neimplinirea de a nu face ceva care sa aiba o valoare reala in companie. Poate simti ca ti-ai depasit deja actualul job si ca sarcinile tale de lucru sunt mult prea simple si repetitive. Sau poate ai simtit, de-a lungul timpului, ca esti pregatit pentru o promovare care nu da semne sa vina prea curand. Indiferent de situatia in care te regasesti, sentimentul de inutilitate de la serviciu este printre cele mai nocive, pentru ca ele iti scad si performanta si entuziasmul.

Citeste si:
5 sfaturi de vacanță pentru un concediu reușit
UTIL - Ce activități poți...

Daca te regasesti in situatiile descrise mai sus, poate ca este timpul sa nu mai ignori aceste semnale si sa iti iei soarta profesionala in propriile maini. O schimbare poate fi ca o gura de aer pentru cei care se simt ca intr-o cusca la locul de munca si, cine stie, poate un nou job va fi exact de ce aveai nevoie in cariera ta.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri