Specialistii companiei SAP prevad trei tendinte in HR pe care companiile trebuie sa le aiba in vedere in 2019: experienta angajatilor – intre rational si emotional, obiectivele clare conduc la o performanta mai buna, managerii “conectori”.

Experienta angajatilor se rezuma la ceea ce oamenii intalnesc, observa si simt in cadrul organizatiei din care fac parte. La fel ca in cazul experientei consumatorilor, tehnologia joaca un rol esential in imbunatatirea experientei angajatilor la locul de munca. Daca primele generatii de solutii HCM (Human Capital Management) erau greoaie si generau mai degraba stres decat satisfactie in randul angajatilor, noile aplicatii digitale trebuie sa raspunda nevoilor actuale. Angajatii nu doar ca isi doresc tehnologie la locul de munca pentru a-i ajuta sa-si indeplineasca mai bine sarcinile, dar aceasta trebuie sa fie mai rapida, mai relevanta si personalizata.

"Companiile trebuie sa aiba o abordare holistica asupra a ceea ce pretuiesc angajatii, luand in calcul atat nevoile rationale, cat si pe cele emotionale. Angajatii isi doresc mai multa transparenta in problemele care le afecteaza carierele, sa fie remunerati corect in functie de propriile competente si obiective. Ei vor sa stie ce planuri au managerii, daca directia in care se dezvolta compania se intersecteaza cu propriul drum in cariera. De asemenea, angajatii isi doresc instrumentele si resursele de care au nevoie pentru a avea succes. Iar acest lucru inseamna ca nu vor sa-si iroseasca timpul completand formulare inutile", a declarat Mihai Cepoi, SAP HR Solution Sales Executive.

Succesul oricarei organizatii depinde de performantele angajatilor. La randul lor, angajatii devin motivati si performanti atunci cand li se ofera obiective clare, semnificative si realizabile. Obiectivele clare ofera o baza solida pentru furnizarea de feedback eficient. Majoritatea companiilor au anumite metode prin care stabilesc obiectivele angajatilor, dar, deseori, este vorba mai degraba de respectarea procesului decat despre clarificarea asteptarilor privind pozitia ocupata. Specialistii SAP sunt de parere ca respectarea urmatoarelor criterii in stabilirea obiectivelor va conduce la performante ridicate in randul angajatilor: obiectivele trebuie definite prin dialog, sunt tangibile, publice in cadrul companiei si se modifica de-a lungul timpului.

Conform unui sondaj Gartner, 48% dintre specialistii HR intervievati considera ca managerii nu isi dezvolta eficient angajatii. SAP sustine ca prin crearea de manageri “conectori”, lideri care ofera feedback personalizat si atrag oamenii si resursele potrivite pentru indeplinirea obiectivelor, companiile vor reusi sa sporeasca productivitatea si motivarea angajatilor.

Citeste si:
Statul poate incasa 10.000 lei/an de la fiecare roman bun de munca
Statul ar incasa cel putin...

Sursa foto: SAP

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Cariere »



Citeste si
Tendinte in piata muncii in 2019. Companiile isi schimba prioritatile