In Romania, piata serviciilor de training, coaching, team building, consultanta si strategie in resurse umane a crescut cu aproximativ 30% in 2018 fata de 2017, atingand pragul de 20 milioane euro, potrivit estimarilor facute de compania HPDI. Ca tip de servicii, cea mai mare pondere au avut-o programele de training.

"Piata a avut un parcurs foarte bun in 2018 si am vazut ca tot mai multe companii incep sa fie interesate de serviciile de training, in special pe partea de comunicare, leadership, management de proiect sau gandire creativa. E un lucru foarte bun, pentru ca denota constientizarea importantei pe care oamenii o au intr-o organizatie. Cred ca 2018 a fost anul in care tot mai multi directori au inteles ca trebuie sa investesti in oamenii tai si sa apelezi la ajutor profesionist pentru acest lucru", a declarat Petru Pacuraru, fondator si Managing Partner al HPDI, companie care creeaza si implementeaza programe de training, coaching, team building, consultanta si strategie in resurse umane

In 2018, cele mai multe cereri de servicii de training si consultanta in resurse umane au venit de la companii din domeniile: productie, IT&C si bancar. In ce priveste programele de team building, clasamentul clientilor in functie de industrie este condus de jucatorii din segmentul bancar, urmati de companiile din IT&C si de cele cu activitati in productie. Companiile care au solicitat acest tip de programe si-au variat cerintele, in 2018. Tot mai multe au inceput sa apeleze la team building-uri care includ activitati de stimulare a lucrului in echipa si nu reprezinta doar iesiri in grup. De asemenea, s-a majorat si ponderea trainingurilor de soft skills, care stimuleaza capacitatea de comunicare, cooperare si inovatie.

Piata locala a evoluat constant in ultimii cinci ani, iar incepand din 2017 s-a dezvoltat cu 30%, anual. "A crescut nivelul de educatie din piata, care se vede si in atentia mai mare pentru componenta de dezvoltare personala, nu doar pe cea de relaxare, atunci cand vorbim despre team building-uri, de exemplu. Pe segmentul de training, nevoile s-au diversificat, dar ramane constanta cererea pentru programe de comunicare si leadership. Romania este, in prezent, o piata emergenta, si atat noi cat si clientii nostri suntem in plin proces de dezvoltare, de educare. Din fericire, suntem inca departe de plafonare si de problemele ce survin odata cu acest moment. Cred ca perioada de imbunatatire si diversificare a serviciilor de training, team bulding si consultanta in resurse umane se va mentine si in urmatorii cinci ani", a mai spus Petru Pacuraru.

Cele mai importante amenintari care ar putea frana dezvoltarea pietei locale sunt: stagnarea marilor companii din retail, reducerea bugetelor jucatorilor din domeniul auto (acestia ar putea fi inclinati sa investeasca mai putin in dezvoltarea angajatilor, pe fondul evolutiei automobilelor electrice).

Joburi in industria...
Citeste si: Joburi in outsourcing: ce planuri de cariera propun angajatorii

Anul 2019 aduce, totusi, oportunitati precum aplicatiile mobile pentru sustinerea invatarii, folosirea sistemelor online pentru a usura introducerea unui nou angajat in mediul de lucru si cresterea componentei de micro-learning - activitati de invatare pe termen scurt.

Sursa foto: Shutterstock.com

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Cariere »



Citeste si
Cluj ofera cele mai mari salarii din provincie in industria IT