Sa fii dragut la locul de munca este un lucru bun, insa aceasta atitudine vine cu un cost. Atunci cand incerci sa fii mereu dragut uiti sa mai fii sincer sau critic, iar toate acestea pot afecta compania sau chiar propria-ti cariera.

Cu toate acestea, daca iti doresti sa fii dragut la job, trebuie sa stii ca nu esti singurul cu aceasta atitudine. Astfel, un studiu realizat de compania de training Fierce, pe baza raspunsurilor a 1.000 de angajati cu norma intreaga, arata ca 63% dintre respondenti au ales sa nu-si impartaseasca ingrijorarea sau sa dea un feedback negativ la locul de munca pentru ca nu voiau sa fie priviti intr-o lumina negativa, scrie Fast Company.

Motivele pentru care oamenii considera necesar sa fie vazuti ca persoane de treaba de catre colegii lor:

- munca este mai placuta atunci cand se inteleg bine cu colegii;

- sarcinile sunt mai usor de indeplinit;

- au sansa sa fie implicati in proiecte interesante, daca celorlalti le place sa lucreze cu ei.

“Este normal sa iti doresti ca oamenii sa te placa. De tineri, suntem instruiti sa fim draguti, ceea ce inseamna insa sa fim ineficienti in conversatii”, spune Stacey Engle, presedintele companiei care a realizat studiul.

Costul de a fi dragut

A fi dragut poate duce adesea la nefericire personala. De exemplu, un manager poate sa evite confruntarea unui angajat in ceea ce priveste comportamentul perturbator al acestuia, fie igrorandu-l, fie pasand responsabilitatea departamentului de resurse umane.

"Mutarile acestea pot fi consumatoare de timp. Se pierde mult timp adaugand si pe altii in problema, cand managerul ar putea sa spune direct «Uite, Ionut, am observat urmatoarele lucruri. Hai sa stam de vorba despre acestea»", mai spune Engle.

Conversatiile cinstite nu sunt usoare, dar companiile pot crea o cultura in care acestea sa fie norma. Unul dintre cele mai importante moduri in care pot face asta este ca liderii sa modele comportamentul pe care vor sa il vada la ceilalti si sa fie, in acelasi timp, deschisi la perspective diferite de ale lor.

Sursa foto: Shutterstock

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Cariere »



Citeste si
Carti esentiale pentru antreprenorii incepatori si avansati