Importanta trainingurilor creste in organizatii, iar companiile mari pun un accent crescut pe dezvoltarea liniei de mijloc a managerilor, si isi doresc sa creeze echipe eficiente si sa isi loializeze angajatii. Bugetele cele mai mari merg catre programele de transformare organizationala si leadership, iar sumele urca adesea pana la 150.000 de euro, a declarat pentru wall-street.ro Marius Decuseara-Brandenburg, TrendConsult.


Wall-Street.ro: Cum caracterizati anul 2019 in industria trainingului? Care sunt cele mai importante schimbari pe care le observati in comportamentul companiilor anul acesta?

Marius Decuseara-Brandenburg, senior partner - head of group strategy in cadrul TrendConsul: Anul acesta, companiile din domeniile de distributie si comercializare de bunuri si-au intors atentia catre client. Sunt interesate de cum isi pot eficientiza vanzarile, dar, mai ales, de cum pot atrage clientii, de cum ii pot intelege mai usor si de cum ii pot tine aproape.

In acelasi timp, companiile multinationale pun accent pe cresterea liniei de management de mijloc. Investesc in managementul operational pentru a spori claritatea mesajelor transmise si a crea echipe eficiente, dar si pentru a creste loialitatea angajatilor fata de organizatie intr-o piata a fortei de munca unde cererea este excedentara.

In plus, invatarea tinde sa devina individualizata. Se trateaza nevoia punctuala a unui individ (prin sesiuni de coaching/advisory) in care temele de invatare se intrepatrund - delegare combinata cu abilitati de facilitare sau inteligenta emotionala. Organizatiile isi doresc o crestere a nivelului de responsabilitate a angajatului fata de propria dezvoltare.

Wall-Street.ro: Care sunt cele mai importante schimbari pe care le observati in comportamentul participantilor la cursuri anul acesta

Citeste si:
Sondaj: 1 din 2 angajati vrea sa ceara o marire pana la finalul anului
Sondaj BestJobs: Peste...

Marius Decuseara-Brandenburg: De o buna perioada de timp observam implicarea activa a participantilor in doua mari directii:
• isi exprima dorinta de participare la cursuri, dar care sa coincida cu programul lor - astfel am inceput sa livram tot mai mult pe diverse fusuri orare sau in format de jumatati de zi. Avem participanti mult mai implicati in cursuri (din moment ce participa din dorinta lor) si printr-un program flexibil putem ajunge la ei.
• trateaza interventiile ca parcursuri de crestere individuala, astfel cursurile de “soft skills” de alta data, fac parte dintr-un proces de dezvoltare. Iar noi venim in sprjinul lor, oferind interventii multiple, diverse intalniri sau sesiuni de coaching/advisory si creand grupuri inchise in on-line, unde invatarea poate continua.

Wall-Street.ro: Cum eu evoluat bugetele alocate programelor de training in acest an, in comparatie cu anii anteriori?

Marius Decuseara-Brandenburg: Observam o tendinta a organizatiilor de a aloca bugete importante pentru programe de transformare culturala si leadership. Sunt bugete mari, privite strategic, asemenea programelor pentru care sunt alocate. Acestea depind mult de dimensiunea organizatiei (numar de angajati si cifra de afaceri) si poate varia de la 30.000 de euro la peste 150.000 de euro pentru de la 100, pana la peste 5.000 de angajati.

In plus, mai observam inclinatia de a investi in programe de dezvoltare personala, privite de angajati ca beneficiu personal.
O alta particularitate este aceea ca organizatiile sunt din ce in ce mai dispuse sa plateasca pentru programe de invatare care contin un numar mare de interventii non-training.

Wall-Street.ro: Care sunt cele mai cautate traininguri in 2019?

Marius Decuseara-Brandenburg: In continuare, cursurile si workshopurile din zona de Leadership sunt cele mai cautate. Pana la inceput de august am vandut si livrat 93% din cat am livrat anul trecut, ceea ce inseamna 46% din livrarile de anul acesta. Imediat urmator, in preferintele clientilor nostri se situeaza zona de Vanzare si de Fidelizare Clienti, care contine 23 % din totalul vanzarilor pe anul acesta. Pe locul trei am observat un interes crescut in zona de Cultura a organizatiei. Avem proiecte si workshopuri care adreseaza schimbarea culturala, acestea reprezentand 13% din vanzarile de pana acum.

Wall-Street.ro: Care sunt cele mai mari provocari pe care vi le ridica piata in acest an?

Marius Decuseara-Brandenburg: Acesta este anul proiectelor mari in care organizatiile decid sa aloce bugete pentru programe mari catre furnizori unici. De aici vin doua provocari: aceea de a castiga programele in ansamblul lor -cu interventii variate si personalizate - si aceea de a le livra la calitatea cu care ne-am obisnuit clientii de-a lungul anilor, in conditiile pastrarii unui nivel rezonabil de profitabilitate.

TrendConsult este o companie antreprenoriala romaneasca ofera consultanta si servicii de training pentru dezvoltarea organizatiilor, echipelor si indivizilor, construite cu ajutorul unor instrumente si metodologii bazate pe joc, programe complexe si personalizate clientilor pe care ii serveste. Compania, care a fost infiintata in anul 2000, a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 12,3 milioane de lei (2,64 milioane de euro) si a avut un profit net de 630.000 de lei (135.000 de euro), potrivit datelor disponibile pe site-ul Ministerului de Finante.

Citeste si:
Sanatatea in Romania: Salariatii si somerii o duc cel mai bine
Sanatatea in Romania:...


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Cariere »



Citeste si
Cele 3 tendinte din training: Marius Decuseara-Brandenburg@WS 360