Liderii sunt mereu in cautarea de talente, pentru ca ei vor sa angajeze si sa lucreze cu cei mai buni oameni, angajati cu care pot forma echipe puternice. Din nefericire, o multime de factori, printre care si stresul, ii impiedica sa isi puna in practica abilitatile si sa atraga cei mai buni oameni, de multe ori facandu-I sa se concentreze doar asupra lor, desi talentele sunt in apropiere. Iata patru strategii pentru a scoate stresul din ecuatii si pentru a construi o echipa puternica.

Fii intotdeauna in cautare de talente

Talentele sunt peste tot in jurul tau, trebuie doar sa fii atent la cei din jurul tau, fie ca este vorba despre oameni din companie, fie ca este vorba de cei din exterior. Pentru a-I gasi pe cei mai buni foloseste-te de evenimentele la care participi, intruniri, conferinte. De asemenea, poti cere recomandari colegilor de breasla si prietenilor, scrie BusinessInsider.

Important este ca intotdeauna sa te uiti dincolo de un CV si sa iti amintesti ca adevaratele talente inseamna mai mult decat IQ ridicat. Ideal este sa cauti candidati care dau dovada de empatie si de inteligenta emotionala, aceasta din urma fiind unul dintre cei mai puternici indicatori ai un cariere de success. Oamenii cu un nivel de inteligenta emotional ridicata sunt cei care faca fata cu bine situatiilor presante, stiu sa ii inteleaga si sa coopereze cu ceilalti, ofera si primesc feedback constructive si se implica in luarea unei decizii mai eficiente.

Studiile au aratat ca peste 75% dintre oamenii de resurse umane promoveaza mai degraba un anagajat cu un nivel de inteligenta emotional mai ridicata si un IQ mai scazut decat invers.

Citeste si:
Gregoire Vigroux, TELUS: Romania, o piata matura pentru outsourcing
TELUS International:...

Adopta tehnici de interviu practice

Adesea sunt sariti pasi in procesele de recrutare, managerii luand decizii bazate pe intuitie. Din pacate, acestea sunt decizii partinitoare. Atunci cand analizezi candidatii, este important sa derulezi practice eficiente de interviu si analize psihologice. Poti incepe prin a identifica o metoda potrivita si validata pentru identificarea talentelor. Incearca sa evaluezi atat potrivirea cu jobul, cat si cea culturala.

Daca esti la conducerea unor echipe, aceste lucruri nu trebuie sa le faci singur, poti fi ajutat de specialistii din HR.

Dezvolta lideri

Citeste si:
Ce facultati aleg sa studieze tinerii din Romania. Ce cauta companiile
Ce facultati aleg sa studieze...

Echipa ta se uita inspre tine. Una dintre cele mai mari puteri pe care le ai, ca lider, este aceea ca poti dezvolta lideri care la randul lor ii pot forma pe altii. De acest efect de domino beneficiaza membrii echipei tale, precum si ai celor dezvoltati de tine si asa mai departe.

Poti incepe chiar de astazi sa dezvolti lideri in echipa ta, aratand un interes autentic catre cei mai performanti subordonati. Asigura-te ca ei ocupa posturile potrivite si au constant parte de provocari si sustinere.

Identifica cel putin unul sau doi succesori care iti pot devein oricand inlocuitori si inconjoara-te de angajati performanti. Chiar daca iti vor depasi realizarile, felicita-te ca ai atras si pastrat talente de top.

Motiveaza si mobilizeaza

Citeste si:
Leadership, cultura si spatiul de lucru
Leadership, cultura si...

Ca lider, detii puterea, iar membrii echipei se bazeaza pe tine, sa le fii scut de aparare. Poate unii dintre angajati si-au pierdut motivarea pentru munca lor, iar in acest caz cei mai buni dintre lideri stiu instinctive ce trebuie sa faca pentru a-si motiva echipele si sa inlaturele barierele care stau in calea motivatiei.

Este important ca cei din echipa ta sa aiba la indemana resursele pentru a-si face cat mai bine munca. Nu uita sa ii rasplatesti si sa le multumesc pentru fiecare sarcina indeplinita cu succes, sa ii ajuti sa isi dezvolte noi aptitudini si sa ii provocati prin proiecte adecvate. Condu prin puterea exemplului.

Sursa foto: shutterstock

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Cariere »



Citeste si
Investitie de 400 de mil. de euro pentru Ebury