Cei mai multi angajatori afla care au fost motivele pierderii unor angajati valorosi abia la interviul de plecare, cand este prea tarziu pentru a evita aceasta situatie deloc convenabila. Astfel, retentia personalului si strategiile care stau la baza acestui fenomen devin tot mai importante atunci cand nu vrei ca migrarea profesionistilor sa iti afecteze cifra de afaceri, productivitatea echipei si cultura organizationala sau sa iti impuna costuri suplimentare pentru pregatirea unor angajati noi.

De ce este retentia angajatilor atat de importanta pentru companii?

In primul rand, recrutarea de talente si buni profesionisti a devenit o munca tot mai asidua in mediul de afaceri modern, caracterizat de competitivitate si libertate economica. In ceea ce priveste pierderile financiare care vin la pachet cu pierderea unui angajat important, acestea pot depasi dublul salariului acestuia.

De aceea, focusul companiilor mari a devenit, in ultimii ani, retentia profesionistilor, in defavoarea practicii de inlocuire a lor, conform Society for Human Resource Management, care asociaza fenomenul cu o performanta mai crescuta, cu o productivitate mai buna, cu o cultura organizationala sanatoasa si cu o buna calitate a muncii. Toate aceste beneficii ale companiilor care investesc, astfel, in retinerea angajatilor la locul de munca vin la pachet si cu o loialitate crescuta, dar si cu satisfactia investitiei in resursele potrivite.

Ce le poti oferi angajatilor valorosi pentru a-si pastra locul de munca

Desi pare greu de crezut, retentia personalului incepe inca din momentul in care vrei sa recrutezi un nou angajat. De aceea, beneficiile extra-salariale, respectiv oferta finala pot contribui destul de mult la succesul acestui proces. Poate ca nu esti singurul angajator care ofera un salariu competitiv, dar poti fi printre putinii care ofera un abonament medical complet, care include si servicii precum radiografia dentara sau ecografia mamara. Bonurile de masa sau tichetele de vacanta nu sunt in mod necesar parte a unei oferte irezistibile, dar o asigurare de viata care sa includa mai multi membri ai familiei poate fi destul de importanta pentru un candidat.

Identifica acei candidati care nu sunt job hoppers

Iti poti da seama daca un candidat poate fi loial companiei inca din momentul in care ii vezi CV-ul. Urmareste parcursul profesional, dar acorda atentie si intervalelor de timp petrecute in companiile la care a mai lucrat. De asemenea, cateva intrebari privind implicarea in actiuni de voluntariat sau inclinatia catre sporturile de echipa iti pot oferi informatii pretioase cu privire la atitudinea lui fata de locul de munca si fata de ideea de echipa. Prezinta-i cauza pentru care lupta compania si vezi daca valorile in care crede sunt similare cu cele ale organizatiei. Poti identifica destul de usor un job hopper, dupa felul in care ii place sa parieze, sa isi caute plase de siguranta si sa obtina beneficii pe termen scurt.

Ofera traininguri, educatie si perspective de avansare

Perspectivele de avansare in cariera impun o responsabilitate mai mare, dar si satisfactii pe masura, deoarece ii fac pe angajati sa se simta valorosi pentru companie. Bineinteles, promovarile nu pot avea loc in absenta dezvoltarii, asa ca investitia continua in educarea si instruirea angajatilor este o conditie sine qua non pentru retentia personalului. Dezvoltarea unor aptitudini noi, familiarizarea cu tehnologii si procese cu care nu au mai avut de-a face si participarea la cursuri, workshopuri si traininguri pot deveni, astfel, motivatie pentru angajatii statornici.

Pune la dispozitie beneficii relevante

Asa cum am mentionat anterior, fericirea angajatilor este un reper personalizat, care implica strategii personalizate. Concediile platite si asigurarile de viata si de sanatate sunt binevenite, dar nu suficiente pentru toata lumea. Pentru anumiti angajati, bonusurile oferite in functie de performanta, programul de lucru flexibil, posibilitatea de a lucra de acasa pot fi mai valoroase decat beneficiile extra-salariale standard.

Inainte de a cere si de a avea asteptari de la un candidat sau chiar de la un actual angajat sa iti ofere loialitatea, timpul si know how-ul propriii, trebuie sa oferi tu insuti transparenta si sa arati ca esti dispus sa oferi mai mult pe masura ce primesti mai mult. La urma urmei, contractul individual de munca trebuie sa fie un acord reciproc avantajos, care sa aduca avantaje atat angajatilor, cat si companiei.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri