Instabilitatea angajatilor, mai ales a celor din tanara generatie, da mari batai de cap angajatorilor, timpul petrecut de acestia in companii, reducandu-se constant. Iar aceasta problema va mai continua, cat timp oamenii din piata muncii vor fi tentati de un numar mare de oferte de munca. In prezent, angajatii parasesc companiile in mai putin de doi ani, a declarat, pentru wall-street.ro, Sorina Donisa, CEO al grupului de recrutare APT.

Grupul APT, cu activitati in sectorul muncii temporare, are in prezent un efectiv de 2.000 de angajati, in crestere cu 500 de persoane, fata de anul anterior, pe care ii "inchiriaza" altor companii, pentru diferite perioade (misiuni).

Munca temporara reprezinta sistemul in care candidatii sunt angajati de un agent, li se incheie un contract si sunt plasati in misiuni in functie de cererea din piata a companiilor.

"Cei mai multi angajati temporari i-am avut anul acesta din zona white collar, adica persoane care au un nivel de scolarizare, au facultate sau sunt studenti. Pe ei i-am angajat in in BPO-uri, in shared service center-uri. Si am mai avut si angajari in domeniile IT si telecom, dar tot oarecum legat de zona de shared service center. Pozitiile in general sunt de customer support, adica, in general, tot ceea ce inseamna relatia cu clientul sau tot ce inseamna servicii de suport in back office", a explicat Sorina Donisa, CEO al grupului de recrutare APT.

Citeste si:
Cea mai mare fabrica de biciclete din Sud-Estul Europei, la Timisoara
Cea mai mare fabrica de...

Angajatii, vanati la tot pasul

Angajatorii sunt afectati de fluctuatia de persoanal, care creste de la an la an, in domeniile mentionate mai sus, iar solutiile lor sunt putine.

"Zona de turnover de personal (fluctuatia angajatilor - n.red.) a crescut foarte mult in zona de white collar, adica servicii suport, insa ramane la valori acceptabile, spre deosebire de cea dintr-un call center, de exemplu. Zona de call center inseamna casca si, intr-adevar, tinerii fug de ce inseamna casca si de programul in ture, dar zona de servicii suport, rata de plecare este acceptabila, 18-30%", a explicat Sorina Donisa.

Ea a aratat ca angajatii sunt "vanati" la tot pasul de alte companii, care le fac oferte de munca, iar oamenii ajung sa nu stea mai mult de doi ani intr-o companie.

Citeste si:
Joburi in strainatate: companiile platesc bine pentru zidari si soferi
Locuri de munca in...

"Ei sunt vanati si nu raman in companii pentru ca nu mai vor. Noi am vrea sa ramana la noi si trei ani de zile, cat imi permite misiunea, din pacate, insa, nu raman eI, isi doresc sa isi schimbe jobul la maximum 18 luni. Daca acum cativa ani de zile isi schimbau jobul la trei sau patru ani de zile, acum vorbim de maximum doi ani de zile", a precizat sefa APT.

Studiile internationale confirma tendinta angajatilor de a schimba rapid joburile

Intre obiceiurile legate de munca ale angajatilor din generatia millenialilor se numara schimbarea joburilor la aproximativ doi ani si dorinta de a lucra intr-un loc de munca divers si in care sa se simta implice foarte mult.

Un studiu realizat de Deloitte pe un esantion de aproximativ 10.500 de milleniali, nascuti intre anii 1983 si 1994, din 36 de tari, arata ca un procent ridicat dintre angajatii cu aceste varste (43%) intentioneaza sa isi schimbe joburile actuale in doi ani. Doar 28% dintre acestia au de gand sa ramana peste cinci ani in companie, scrie Independent.

De asemenea, o cercetare realizata de CareerBuilder arata ca 45% dintre absolventii de facultate angajati recent vor ramane sub doi ani in companii, iar pana la varsta de 35 de ani, un sfert dintre salariatii tineri vor fi avut deja cinci joburi.

Citeste si:
Trei idei care ii ajuta pe candidati sa fie mai aproape de jobul dorit
Trei idei SIMPLE ca sa obtii...

"Piata muncii a fost si va continua sa fie o piata a candidatului, nu este o piata in care angajatorul isi permite foarte mult sa aleaga sau sa trieze pentru ca disponibilul de forta de munca in piata, in general, nu este foarte mare", a declarat anterior, pentru wall-street.ro, Sorina Donisa.

Solutii putine pentru atragerea angajatilor in companii

Sefa APT a precizat ca pentru identificarea candidatilor necesari pentru a acoperi locurile de munca disponibile apeleaza la toate mijloacele, de la recrutari in facultati, la "vanarea" prin retele sociale si pe site-urile de joburi.

Pe absolventii de facultate ii targetam in mediile lor, adica in grupuri de Facebook, pe LinkedIn, in facultati si pe site-urile de joburi. Pe platformele de recrutare ii cautam noi, nu ne bazam pe aplicanti, chiar si pentru joburile entry level. Nu ne bazam pe aplicanti pentru ca rata de succes este mica, adica din 200 de aplicanti, daca ai 20 potriviti pe care sa ii suni si sa vezi daca se potrivesc pentru job este bine. Dupa ce le dai telefon, ajungi la mult mai putini si poate reusesti sa angajezi 2-3. Atunci, mai bine iti cauti tu in baza de date, dupa criteriile tale si este mai usor", a explicat Donisa.

Mai mult, angajatilor merg pe teren in cautarea candidatilor, lipesc afise si flyere.

Sursa foto: Shutterstock

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Cariere »



Citeste si
DUR: 9 din 10 angajatori ar renunta la o parte din salariatii firmei