Evolutia tehnologica si asteptarile candidatilor de a intalni tehnologie inalta, inclusiv in procesele de recrutare, determina companiile sa simplifice inclusiv procedurile de aplicare pentru un post disponibil. Asa se face ca un job nou deschis poate sa atraga zeci sau sute de aplicanti. Mai departe, provocarea recrutorilor este sa “scotoceasca” prin multimea de potentiali candidate pentru a-i gasi pe cei mai potriviti.

Presiunea pe angajarea talentelor vine din nevoia companiilor de a creste, atat financiar, cat si la nivel cultural. De aici, recrutarea este un efort lung si costisitor, iar recrutorii nu isi permit sa descopere prea tarziu ca nu candidat nu este cel mai potrivit, scrie Forbes.

Angajarea candidatului care se incadreaza perfect pe postul deschis, adica are abilitatile necesare si comportamentul potrivit pentru a contribui pozitiv la desfasurarea activitatilor echipei, isi aduce aportul la prosperitatea companiei.

Astfel, este crucial ca procesul de recutare sa se desfasoare corect, inca din prima zi. Iata cum pot recrutorii si angajatorii sa identifice cu usurinta candidatii talentati.

Cerintele postului trebuie definite clar

Angajatorii si recutorii ar trebui sa lucreze impreuna pentru a define abilitatile, comportamentele si cerintele pentru postul pe care il au disponibil. Cum arata succesul pentru postul respectiv? Cum se traduce acesta in competente, experienta si comportament? O buna intelegere a profilului candidatului ideal va simplifica procesul de recrutare in principalele sale etape, de la publicitate pana la evaluare, testare si chiar interviu.

Acest lucru nu se face simplu, adica angajatorii nu trebuie doar sa distribuie o lista cu caracteristicile, trasaturile si calificarile catre recrutori. Sefii de departamente trebuie sa ii ajute pe recrutori sa inteleaga cu adevarat competentele care sunt necesare postului disponibil, astfel incat acestia din urma sa creeze anuntul ideal de angajare.

Un anunt cu o cerinte neclare sau prea multe cerinte poate fi un obstacol in inchiderea unui proces de recrutare.

Studiile arata ca barbatii vor aplica la un job chiar si atunci cand intrunesc doar 60% dintre calificarile cerute. La polul opus, femeile vor aplica cand se potrivesc 100% cu cerintele postului disponibil. Iar acest fapt nu vine din nesiguranta, ci, mai degraba, din dorinta de a nu face pe cineva sa isi piarda timpul. Femeile presupun ca aceste calificari sunt necesare pentru a derula activitatea in postul respeciv, nu sunt doar o lista de dorinte.

Astfel, este extrem de important ca intr-un anunt de angajare sa nu insiri cerinte generice sau sa faci o lista lunga cu cerinte, caci efectul poate fi acela ca multi candidati care nu au nicio legatura cu postul sa aplice.

Evaluarea candidatilor trebuie facuta pe baza abilitatilor

De prea multe ori managerii aleg un candidat ghidati de instinct, cand ar trebui sa evalueze aplicantii in functie de competentele de baza si de abilitatile necesare pentru a avea succes in noul post ocupat. Pentru a derula un proces de recrutare eficient, intervievatorii ar trebui sa adreseze intrebari prin care sa afle compentele candidatilor si potrivirea cu rolul. De exemplu, in cazul joburilor din call-center-uri. Acestia vorbesc zilnic cu zeci de clienti si se confrunta de multe ori cu situatii dificile, ceea ce inseamna ca un candidat potrivit ar trebui sa fie caracterizat de multa flexibilitate si rezistenta. Insa cum putem identifica si masura flexibilitatea?

Trebuie stiut ca abilitatile soft sunt la fel de importante precum calificarile din CV-ul unui candidat. Aceste calitati esentiale se refera abilitatile de comunicare, leadership. agilitatea invatarii si rezistenta. Iar recrutorii au o serie de instrumente pe care le pot folosi pentru a le masura si nu ar trebui sa fie retinuti in a o face. De exemplu, poate fi vorba despre instrumente de evaluare inainte de angajare, care ii ajuta pe angajatori sa ii analizeze pe candidati pentru a identifica acele calitati care sunt necesare jobului, dar si multe altele.

Angajatorii trebuie sa aduca in companii oameni pasionati

La interviuri, candidatii incearca sa aiba o atitudine pozitiva, sa demonstreze ca au cunostinte despre domeniul lor si abilitati necesare potrivirii cu functia pentru care candideaza.

Un angajator nu trebuie insa sa uite sa il intrebe pe fiecare candidat cu care sta de vorba: "de ce vrei sa lucrezi pentru noi?"

Aceasta este o intrebare simpla, insa raspunsul este foarte graitor. Oamenii vor sa lucreze pentru companii in care cred, organizatii in care isi pot face treaba cat mai bine, in fiecare zi. Si companiile isi doresc acelasi lucru. Sa gasesti candidatii care cred in companie este un aspect esential pentru angajarea oamenilor talentati. Angajatii care sunt aliniati misiunii si valorilor organizatiei si se simt conectati cu aceasta sunt angajati motivati.

Un candidati bun va sti sa isi exprime dorinta de a lucra pentru o organizatie care se aliniaza la nivel de cultura, valuri si misiune cu propriile dorinte.

Sursa foto: shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alice Gheorghe
Alice Gheorghe scrie pe domeniul Resurselor Umane (HR) si are o experienta de aproximativ sapte ani in presa scrisa. Pe Wall-Street.ro veti regasi sub semnatura ei stiri, reportaje si interviuri despre subiecte care variaza de la salarii, somaj la recrutare si tendinte in piata muncii.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri