Angajatii romani vor cheltui tot mai mult din bugetele de beneficii primite de la angajatori pentru achizitia de cadouri, servicii turistice si bilete la festivaluri si spectacole, in ultimele 2 luni ale anului, potrivit unei analize BenefitOnline.ro, platforma de beneficii extrasalariale pentru angajati din Romania.

Pana la finalul lui 2019, angajatii vor cumpara beneficii in valoare totala de peste 45 de milioane de euro prin intermediul BenefitOnline.ro.

Bugetele cheltuite de angajati in ultimele doua-trei luni in platforma vor reprezenta circa 30% din totalul anual, datorita facilitatii de reportare a bugetului de la o luna la alta si a regulii impuse de companii de utilizare a bugetului aferent anului 2019 pana la sfarsitul lunii decembrie.

Cadourile (sub forma de carduri cadou la retaileri si tichete cadou), serviciile turistice (sub forma de vouchere de vacanta) si biletele la festivaluri, spectacole si alte servicii si produseculturale (sub forma de tichete culturale) vor cumula aproximativ 30% din bugetele cheltuite de angajatii care isi primesc beneficiile flexibile prin intermediul BenefitOnline.ro.

Beneficiul extrasalarial cel mai accesat spre finalul anului este reprezentat de cadouri (sub forma de carduri cadou si tichete cadou).

Citeste si:
BenefitOnline.ro: Cea mai scumpa vacanta cumparata a costat 5.600 lei
BenefitOnline.ro: Romanii vor...

"Estimam ca angajatii vor cumpara cadouri direct de pe BenefitOnline.ro in valoare de aproximativ 15 milioanede lei,doar in luna decembrie. Este o crestere de peste 400% fata de media celorlalte luni din an si cu 110% fata de decembrie 2018”, spune Stelian Bogza, cofondator BenefitOnline.ro.

Angajatii isi pot alege cadourile, sub forma cardurilor si tichetelor cadou, direct din platforma de beneficii flexibile de la peste 100 de branduri, din diverse industrii, precum eMAG, Fashion Days, IKEA, Kaufland, Christian Tour sau Therme etc.

Tichetele cadou pot fi oferite angajatilor si copiilor acestora cu diferite ocazii, precum Craciun, 1 Iunie etc., prevazute in Codul Fiscal, valoarea maxima neimpozabila si nesupusa contributiilor obligatorii fiind de 150 de lei.

Angajatii cumpara vacante la munte pentru sarbatorile de iarna

Cele mai multe tranzactii in platforma BenefitOnline.ro, in sectiunea Turism Intern, se realizeaza in ultima parte a anului. Astfel, potrivit estimarilor BenefitOnline.ro, in ultimele 2 luni ale anului, angajatii vor realiza aproximativ 7.000 de tranzactii in sectiunea Turism Intern, cu o valoare totala de aproximativ 3 milioane de lei. Valoarea medie a unei tranzactii in aceasta categorie este de aproximativ 450 lei.

Citeste si:
A crescut numarul romanilor care isi cumpara vacante cu un an inainte
A crescut numarul romanilor...

„Angajatii isi cheltuiesc din ce in ce mai mult bugetele pe vacante in Romania, principalul argument fiind posibilitatea de a utiliza mai eficient bugetul de beneficii primit lunar de la angajator prin intermediul tichetelor de vacanta,beneficiu care are un regim de taxare de doar 10%, reprezentand impozitul pe venit. Tichetele de vacanta pot fi utilizate exclusiv pentru cazare sau pachete turistice pe teritoriul Romaniei”, spune Stelian Bogza, cofondator BenefitOnline.ro.

Principalele destinatii de vacanta accesate in ultimele 2 luni ale anului sunt cele din zonele montane, Valea Prahovei fiind in topul alegerilor.Vacantele achizitionate pe finalul anului sunt achitate, de regula, din bugete de beneficii extrasalariale cumulate in timpul anului si vor fi consumate cu precadere in perioada sarbatorilor de iarna (decembrie – februarie).

Estimam ca cel putin 1 din 10 angajati care utilizeaza platforma va cumpara, pana la finalul anului, macar o vacanta in Romania decontata prin intermediul voucherelor de vacanta.

Bilete la Untold, Neversea, Electric Castle, Afterhills

Ca si voucherele de vacanta si tichetele cadou, tichetele culturale fac parte din categoria de beneficii deductibile si pot fi acordate lunar sau ocazional, in limita a 150 de lei, respectiv 300 de lei, pentru achitarea contravalorii de bunuri si servicii culturale, precum: abonamente si bilete la spectacole, concerte, proiectii cinematografice, muzee, festivaluri, targuri si expozitii, permanente sau itinerante, parcuri tematice, inclusiv cele destinate copiilor, carti, manuale scolare, albume muzicale, filme, in orice format.

Citeste si:
Pastreaza fara efort angajatii valorosi: cum sa faci asta
Pastreaza fara efort...

Pana la finalul anului, angajatii care utilizeaza platforma BenefitOnline.ro vor cheltui circa 5% din bugetele de beneficii pe tichetele culturale.

Pe langa bilete la cele mai apreciate festivaluri din Romania, precum Untold, Neversea, Electric Castle si Afterhills, angajatii pot cumpara, cu tichetele culturale,din platforma BenefitOnline.ro, produse si servicii culturale de la furnizori precum: Therme, Diverta, Carturesti, Bilete.ro, Cinema Hollywood Multiplex, abonamente la diverse reviste,bilete la muzeul MARe, Museum of Senses, Dino Parc, Arka Park etc.

„Avem un feedback foarte bun si promitator de la angajatii care isi aleg singuri beneficiile din platforma BenefitOnline.ro in categoria Tichete Culturale. Ne asteptam ca anul viitor intre 7% si 10% din bugetele de beneficii sa fie cheltuite in aceasta categorie”, spune Stelian Bogza.

BenefitOnline.ro este platforma online cu cele mai multe beneficii extrasalariale pentru angajati din Romania si care ofera companiilor un flux complet pentru administrarea, raportarea si integrarea in contabilitate si salarizare a beneficiilor acordate angajatilor.

In prezent, mai mult de 163.000 de angajati din Romania, din peste 300 de companii, acceseaza platforma BenefitOnline.ro pentru a-si alege beneficiile extrasalariale, dintr-o paleta de peste 3.400 de beneficii disponibile, de la 2.200 de furnizori

Sursa foto: shutterstock

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Cariere »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Cum a evoluat piata de beneficii din Romania si care sunt tendintele