Angajarea persoanei potrivite pentru un post disponibil este o provocare tot mai dificila pentru multe companii. Nu numai ca acest proces este unul indelungat, care se poate intinde pe luni bune, dar angajarea unui om nepregatit sau nepotrivit este o greseala care costa scump firmele. Exista mai multi factori care pot influenta succesul companiilor in recrutarea angajatilor, de la descrierea corecta a fisei postului, pana la platformele prin care cauta candidati.

Chiar si un singur pas gresit poate ingreuna acest proces de recrutare sau il poate prelungi la infinit, in conditiile in care, adeseori, firmele au nevoie rapid de oameni in pozitiile-cheie ramase libere. Iata ce pot face companiile pentru a reusi sa recruteze mai rapid si mai eficient angajati, fara sa mai piarda timp si bani:

Defineste bine fisa postului

Angajarea omului potrivit incepe cu o analiza a jobului in sine. Aceasta analiza iti va permite sa iti dai seama mai usor care ar fi responsabilitatile si atributiile candidatului ideal, ce abilitati ar trebui acesta sa aiba si cum va fi evaluata munca sa. De multe ori, candidatii ocolesc anumite joburi tocmai pentru ca, din descriere, nu le este clar ce presupune postul respectiv sau il inteleg gresit, crezand fie ca sunt supracalificati pentru el, fie ca nu au abilitatile necesare pentru a-i face fata. O alta greseala pe care o fac multe companii este ca, dupa insiruirea cerintelor pentru jobul disponibil, incheie abrupt anuntul, fara a specifica ce ofera ei, ca angajatori, oamenilor care vin sa lucreze pentru ei.

Pune la cale o strategie de recrutare

Pentru ca nu stiu exact ce au de facut sau nu au avut succes in a gasi candidatii potriviti, multe companii aleg sa recurga la o firma de recrutare, care sa le caute oamenii potriviti si sa le trimita la interviu numai acele persoane care au trecut de teste si interviuri preliminare. Astfel, timpul pe care o companie il pierde cu recrutarea este mult mai mic, costurile la fel, iar sansele de a gasi persoana potrivita sunt mult mai mari. De cele mai multe ori, la firme ajunge doar o lista scurta cu trei propuneri, dintre care managerii pot alege apoi candidatul care li se pare cel mai bun pentru ocuparea postului disponibil.

Citeste cu atentie CV-urile

Scopul oricarui candidat care isi depune CV-ul este ca acest document sa iasa in evidenta fata de altele si sa le asigure cel putin un prim interviu. Insa tentatia candidatilor de a-si exagera atributiile sau rezultatele ori de a le pune intr-o lumina favorabila poate pacali chiar si recruiteri cu experienta. Pe de alta parte, in spatele unui CV care suna mai „modest” poate sa stea o persoana care sa aiba pregatirea necesara. Analizeaza intotdeauna descrierea functiilor pe care un candidat le-a ocupat anterior si nu te baza doar pe titlul functiei. De asemenea, poti confrunta CV-ul cu profilul sau de LinkedIn, pentru a descoperi posibilele neconcordante.

Citeste si:
Trei idei pentru a gasi cei mai buni candidati din piata muncii
Angajatul ideal: trei idei...

Stabileste interviuri telefonice scurte

Intr-un interviu telefonic de 10-15 minute iti poti da seama daca pregatirea unui candidat este conforma cu cerintele jobului. De asemenea, tot in cadrul acestui tip d interviu poti stabili si daca asteptarile salariale ale candidatului se potrivesc cu posibilitatile financiare ale companiei si cu cerintele jobului respectiv. Recrutorii experimentati pot identifica inclusiv unele trasaturi de personalitate ale candidatului, care le va spune daca acesta se va potrivi sau nu in cultura organizationala a companiei.

Pune intrebarile potrivite la interviu

Interviul este un factor-cheie in orice proces de recrutare. Aceasta etapa este decisiva pentru a-ti da seama daca te afli fata in fata cu un candidat ideal. Totodata, este cel mai puternic instrument care te ajuta sa diferentiezi candidatii intre ei. Insa un interviu in care lipsesc intrebarile deschise, care iti permit sa evaluezi modul in care gandeste un candidat, in care este capabil sa gestioneze situatiile de zi cu zi sau cele de criza, precum si procesele prin care poate obtine rezultate nu va fi unul concludent. Un interviu reusit ar trebui sa decurga ca o conversatie naturala, ghidata insa prin intrebarile corecte adresate la momentul potrivit.

Sursa foto: Pixabay from Pexels


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Cariere »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
5 lucruri importante cand recrutezi si vrei sa scalezi rapid