Tot mai multi profesionisti din Romania aleg sa investeasca in construirea si mentinerea unui brand personal din dorinta de a avea o evolutie rapida si solida in cariera, fie in compania in care deja activeaza, fie in exteriorul acesteia. Iata care sunt principalii pasi in construirea unui brand personal solid.

“Investitia in personal branding nu mai este doar apanajul celor cu functii de CEO sau din pozitii de top management. Din ce in ce mai multi profesionisti cu roluri non-manageriale aleg sa investeasca in brandul lor personal cu scopul de a-si asigura succesul tranzitiei in cariera, in special in situatiile in care vor sa migreze catre alte roluri, in aceeasi organizatie sau chiar in alta”, sustine Amalia Sterescu.

Aceasta a subliniat, de asemenea, ca investitia in personal branding este accesata in continuare si de catre CEO, lideri seniori din corporatii care, prin construirea unui brand personal puternic, isi doresc sa isi asume rolul de ambasadori ai organizatiei in care activeaza cu scopul de a promova imaginea companiei.

O alta categorie a celor care aleg sa investeasca in construirea unui brand personal este cea a antreprenorilor sau a soloprenorilor. Viitorii antreprenori nu pornesc niciodata de la zero, au deja o reputatie si apeleaza la procese de personal branding pentru a se prezenta in piata cu noul statut si pentru a face tranzitia cat mai usoara catre noul rol.

“Indiferent daca angajatorul se schimba, daca pozitia pe care o detii intr-o companie se modifica sau daca abordarea ta, ca profesionist, sau a industriei in care activezi ia o noua directie, brandul personal este cel care ramane si care te ajuta sa te pozitionezi si sa fii influent in raport cu sefii, clientii, echipa sau potentialii parteneri de business”, a mai spus Amalia Sterescu.

Citeste si:
Cum si de ce iti construiesti brandul personal
Cum si de ce iti construiesti...

Aceasta mai adaugat ca investitia in personal branding este legata foarte strans de obiectivele in cariera pe care le are fiecare profesionist. In plus, pe piata din Romania, se poate observa un interes tot mai ridicat pentru construirea unui brand personal in toate industriile, liderii intelegand ca indiferent de sectorul in care activeaza este important sa aiba o buna reputatie pe piata.

Amalia Sterescu a mai adaugat ca nu doar profesionistii aleg sa se concentreze pe construirea unui brand personal, ci si companiile.

„Companiile au inteles ca investitia in personal branding pentru proprii angajati este utila. Astfel tot mai multe organizatii vor alege sa-si sustina membrii programelor de Talent Management prin procese de personal branding si coaching care sa le asigure vizibilitatea necesara in interiorul corporatiei sau in comunitatile unde au nevoie sa fie vizibili pentru conturarea urmatorului nivel al carierei lor”, spune Amalia Sterescu.

Principalii pasi in construirea unui brand personal solid

“Este foarte important, in primul rand, ca orice profesionist sa inteleaga nevoia de construire a unui brand personal si sa faca o analiza a punctului in care se afla. Ce spun altii despre tine cand nu mai esti in camera? Atunci cand vorbesc altii despre tine, cu ce competente profesionale te asociaza? Exista o diferenta intre modul in care iti percepi tu reputatia vs. cum te percepe echipa, seful, organizatia, piata? Acestea ar fi principalele intrebari de la care pleaca procesul de dezvoltare a brandului personal”, sustine Amalia Sterescu.

Citeste si:
Investițiile în dezvoltarea angajaților, puse ”pe hold”....
Investițiile în lecțiile de...

Un alt pas important, odata luata decizia de a investi in brandul propriu, este faza de introspectie in care sunt identificate, alaturi de un strateg in personal branding, care sunt obiectivele de cariera, care sunt diferentiatorii profesionistului respectiv versus piata, care este misiunea sa si care ar fi comunitatea catre care se va adresa, odata creionat brandul personal.

La fel de importanta este si alegerea canalelor de comunicare pentru brandul propriu, acele canale unde se afla targetul vizat – fie ca vorbim de companii in care profesionistul isi doreste sa ajunga, sau posibili clienti.

“Faza de stralucire este etapa in care, alaturi de un strateg, profesionistul gaseste acele canale si mijloace prin care brandul sau devine cunoscut: networking strategic, public speaking, construirea de parteneriate si multe altele”, a subliniat Amalia Sterescu.
Cel mai important pas insa, potrivit Amaliei, consta in a pune la un loc toate elementele de mai sus si in a construi un plan de actiune ce trebuie executat cu consecventa. Doar asa poate fi construit un brand personal sanatos, de durata.
“Investitia in personal branding devine un proces natural pentru orice profesionist si nu este numai apanajul celor aflati la varfurile companiilor. Asadar, decizia de a investi in brandul personal e strans legata de obiectivul de cariera si de parcursul planificat”, a concluzionat Amalia Sterescu.

Amalia Sterescu este leadership consultant, personal branding strategist, public speaking coach si autor al cartii “Tango cu viata”. Ea are 22 de ani de experienta profesionala, activand atat in mediul corporate, dar si ca antreprenor. Incepand cu 2012, Amalia Sterescu si-a inceput calatoria sa antreprenoriala infiintand Outsourcing Advisors, primul portal al comunitatii de outsourcing din Romania. Mai tarziu, Amalia a fondat in 2013 Public Speaking School. Astfel, din 2013 pana in prezent peste 1.100 de profesionisti au fost instruiti personal de Amalia.

Citeste si:
INTERVIU | Lecții despre PERFORMANȚĂ și CARIERĂ de la Cristina Neagu
Cristina Neagu: Copiii pot...

Incepand cu 2018, si-a extins aria serviciilor sale profesionale fondand BrandingYOU, prima agentie de branding personal din Europa de Est.

Sursa foto: Shutterstock

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Citește și
Realitatea NU sună bine: românii concediați se pot angaja, dar pe salarii minime
Setari Cookie-uri