Cand petreci opt sau noua ore pe zi la birou, jobul nu mai este doar o sursa de venit. Este locul in care, daca nu te simti bine, iti poate afecta semnificativ calitatea vietii. De aceea, atunci cand iti alegi angajatorul trebuie sa fii atent la o serie de aspecte, nu doar la salariul pe care il vei castiga. Iata ce sa faci ca sa nu regreti decizia luata.

Ai experimentat probabil mai multe joburi si sigur iti aduci aminte de cele mai stricte. Atmosfera, echipa, stilul de lucru nu te incurajau sa te dezvolti. Poate un astfel de mediu a fost ca o lectie pentru a-ti defini ce-ti doresti. Si pentru a pleca la drum cu asteptari mult mai clar definite cand vine vorba de viitorul tau angajator.

Printr-o experienta similara a trecut si Lucy Adams, fostul HR Manager BBC care vine in Romania pe scena de la LEAP (Learn. Explore. Apply. Play). Este prima editie a unei conferinte internationale, organizata de eJobs si Targul de Cariere si dedicata specialistilor in resurse umane, managerilor, antreprenorilor si profesionistilor.

Ce poti invata de la Lucy Adams despre viitorul tau angajator

Timp de 10 ani, Lucy a fost HR Manager pentru Serco, Evershelds si BBC, companii din domenii diferite precum servicii, juridic si media. S-a lovit insa de lipsa de inovatie si de gandire proaspata in corporatii si a dorit sa gaseasca noi modalitati de abordare pentru problemele vechi. In 2014 si-a deschis propria agentie de HR, Distruptive HR, si si-a propus sa readuca umanul in companii.

Din sfaturile sale pentru lideri poti creiona imaginea viitorului tau angajator. Si da, poti face o lista cu acele aspecte care te bucura si de care merita sa tii cont la urmatorul interviu, cum ar fi:
● Angajatorul tau este onest si iti ofera feedback;
● Te incurajeaza sa experimentezi lucruri noi si sa te bucuri de energia respectiva;
● Te stimuleaza sa fii creativ si sa te dezvolti;
● Iti ofera ocazia sa te joci la birou, fara sa fie o activitate impusa;
● Managerul tau te intelege si isi adapteaza stilul de leadership, in functie de personalitatea ta;
● Ai parte de experiente gandite intr-un mod coerent

R: Care crezi ca este rolul jocului in mediul corporate?

Lucy Adams: Cred ca este vital sa stimulezi inovatia si cresterea, oamenii trebuie sa aiba ocazia sa experimenteze, sa incerce lucruri noi si sa se bucure de energia respectiva. Din pacate, uneori incercam sa fortam jocul, sa-l impunem oamenilor ca „distractie organizata” si asta nu este o idee buna!

R: Ce ar putea perturba locul de munca in anii urmatori?

Lucy Adams:

● Economia de tip „gig” sau de sharing (munca oricand, de oriunde, la cerere, n.r. tip Uber) si tehnologia vor influenta locurile de munca traditionale. Acesta vor arata si se vor simti foarte diferit.
● AI si modul in care va schimba si, sa speram, va imbunatati experienta angajatilor.
● Lucrul flexibil, de la distanta si virtual va transforma natura echipelor, leadership-ul si notiunea de loc de munca.
Ce poate face un manager atunci cand exista o diferenta considerabila de varsta intre membrii echipei?
Cred ca managerii trebuie sa-si asume ca oamenii sunt la fel doar daca sunt de aceeasi varsta. Important este sa inteleaga diferentele dintre ei, ca oameni, si nu doar cele dintre categorii de varsta. Sa inteleaga ca au personalitati diferite, ca sunt introvertiti sau extrovertiti, ce ii motiveaza, ce stil de management le place si cum prefera sa se comunice cu ei. Daca managerul are aceasta perspectiva si intelegere, el poate incerca stiluri diferite de leadership pentru a raspunde nevoilor lor diferite.

R: Cum poate o companie sa se diferentieze de concurenta pe o piata precum cea din Romania, unde nu sunt suficienti candidati?
Lucy Adams: Ar trebui sa puna accent pe experienta angajatilor, care ar trebui sa fie speciala si unica. Sa defineasca prin ce se diferentiaza si care este brandul sau. Apoi, sa se gandeasca cum ar dori sa se simta oamenii sai, mai degraba decat la procesele pe care ar trebui sa le implementeze.

O companie trebuie sa iasa in evidenta prin crearea de experiente sau prin „momente de adevar” ce o caracterizeaza. Desigur, exista mai multe modalitati prin care se poate face remarcata, dar as sugera sa implice angajatii actuali si sa construiasca o campanie cu brand ambassadors. Aceasta va avea mai mult impact decat o campanie glossy.

R: Cum arata un brand angajator atractiv in 2020?

Lucy Adams: Onestitatea si integritatea sunt importante in a atrage talentele. Nu te prefaci ca esti ceva ce nu esti. Claritatea, de asemenea, este importanta. Sa arati ce faci, despre ce este business-ul tau si sa ai un scop. Feedback-ul pozitiv pe site-uri de socializare conteaza mult. Angajatii sunt, de asemenea, o parte vitala a povestii de brand.

R: In Romania, candidatii se plang ca nu exista suficient feedback din partea angajatorilor. Cum putem determina un HR Manager sa inceapa sa ofere feedback?

Lucy Adams: Cred ca in primul rand ar trebui intrebat de ce nu ofera feedback. O explicatie ar fi ca managerii nu sunt implicati suficient si considera ca este responsabilitatea HR-ului sa se ocupe de tot procesul de recrutare.
Companiile care exceleaza aici au managerii mult mai implicati de la bun inceput. Acestia construiesc relatii cu un grup mare de talente inainte de a anunta ca au un post vacant in companie si de a se ocupa de procesul de angajare. De asemenea, trebuie sa filtram oamenii cu ajutorul tehnologiei, astfel incat sa nu pierdem timpul candidatilor si managerilor cu intalniri fata in fata inutile.

Bucura-te de oferta la LEAP: 1+1 gratis!
LEAP va avea loc pe 27 februarie 2020 in cadrul Face Convention Center, unde vei experimenta un concept cu totul nou in industria evenimentelor in Romania! Rezerva-ti inca de acum locul pentru tine si un coleg de serviciu, profitand de oferta 1+1 gratis! Afla mai multe pe leap.ro!

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri