Adaptarea la munca de acasă poate fi dificilă, mai ales pentru cei care nu au experimentat-o anterior. Ideal este să adaugi o structura zilei de muncă, insă asta nu înseamnă să îți impui limitări. Iată cum poți lucra structurat, astfel încât concentrarea și productivitatea să fie la nivel maxim.

Identifică noul tău normal şi adaptează-te

Lucrezi acum cu zgmote de construcții venite chiar din afara ferestrei apartamentului tău? Aparent vecinul tău de la etaj se află într-o curs de dans dance care are loc în apartamentul său la 11:30 a.m. în fiecare zi?

Încearcă să identifici toate aceste elementele “scăpate din control”, care au apărut de când ați început să lucrați de acasă şi care îţi distrag atenţia, scrie Forbes.

Aceste momente suplimentare de conștientizare vă vor aduce cu picioarele pe pământ şi vă ajută să vă setați așteptări pentru această realitate prezentă, și nu pentru ceea ce at trebui să fie.

Citește și Biroul tău de acasă: Opt trucuri pentru lucratul din propria locuință

Ajustează-ți ritualurile de dimineață

Pentru a avea un ritual de dimineață care vă ajută să munciți eficient, nu trebuie să includeți neapărat schimbatul de haine, dacă nu doriți. Ceea ce s-a dovedit eficient este să aveți un lucru mic care vă ajută să vă opriți dimineața personală și să vă introducă în dimineața de lucru.

De exemplu, puteți urmări un podcast în timp ce faceți micul dejun și imediat ce se va termină, știți că este timpul să începeți munca. Este un comutator mental care vă poate ajuta să intrați în modul de lucru.

Citește și Munca la distanță, în contextul epidemiei Covid-19. Tot ce trebuie să știe angajații și angajatorii

Începe munca în fiecare zi, din același loc

Nu trebuie să ai un birou sau un singur loc în care lucrezi toată ziua pentru a avea o zi de muncă eficientă acasă. Realitatea este că majoritatea oamenilor care încep să funcționeze de la distanță nu au o configurare completă, pentru că se adaptează la ceea ce funcționează în timp.

Indiferent de loc, ceea ce face diferența este să începi să lucrezi în același mod în fiecare zi, cum ar fi să te așezi pe canapea cam la aceeași oră în fiecare zi.

Pe măsură ce ziua continuă, își poți schimba locul, ceea ce este mai mult decât bine; nu este vorba de a vă pune într-o cutie de dragul structurii, ci de a vă asigura că structura pe care ați ales-o este utilă pentru a continua ziua de muncă în cel mai eficient mod.

Îți recomandăm și Cum să lucrezi eficient din biroul de acasă. 9 sfaturi de pus în practică ACUM

Organizează-ți munca într-un calendar

Un sfat mai tactic, în special dacă nu ești străin de această practică, este să îți folosești calendarul pentru a te ajuta să îți gestionezi timpul. Setarea blocurilor de lucru în calendarul Google și codificarea culorilor pentru a se potrivi cu diferite proiecte sau sarcini vă va oferi o idee vizuală pentru modul în care timpul se scurge.

Adăugarea unei configurații muncii de acasă are la bază căutarea structurii și nu limitările. Există o mulțime de beneficii care vin din faptul că îți poți gestiona timpul. Știind că puteți bifa sarcinile de pe listă pe care le-ați indeplinit (pentru ca mai apoi să mergeți mai departe cu sarcinile, așa cum nu ați fi putut cu toate distrageri de la birou), va consolida faptul că a lucra de acasă este de fapt un avantaj competitiv imens - și este vorba doar despre perspectivă.

Sursa foto: shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alice Gheorghe
Alice Gheorghe scrie pe domeniul Resurselor Umane (HR) si are o experienta de aproximativ sapte ani in presa scrisa. Pe Wall-Street.ro veti regasi sub semnatura ei stiri, reportaje si interviuri despre subiecte care variaza de la salarii, somaj la recrutare si tendinte in piata muncii.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri