Dacă după ridicarea stării de urgență, o parte dintre angajați se vor reîntoarce la locul de muncă, iar aglomerațiile pot apărea în companii. Iată care sunt recomandările Ministerului Muncii pentru a evita apropierea oamenilor.

Citește și Ce trebuie să faci în prima zi de muncă pentru a te proteja de coronavirus

Iată care sunt recomandările Ministerului Muncii pentru evitarea aglomerațiilor în companii sau instituții:

  • se stabilește un program de lucru cu începerea/încheierea activității la ore diferite, pentru a reduce contactul dintre angajați;
  • se analizează și se permite continuarea, în cazul angajaților ale căror atribuții permit, a muncii la domiciliu și a telemuncii;
  • se descurajează comunicarea prin intermediul documentelor tipărite, atât în interiorul, cât și în exteriorul instituției pentru evitarea contactului direct între persoane;
  • se încurajează transmiterea de informații și documente prin mijloace electronice.

De altfel, un articol scris de dr. Erin Bromage, de la Universitatea Dartmouth din Massachusetts, a atras atenția în Statele Unite după ce a arătat că zonele cu cel mai mare risc de infectare nu sunt chiar cele la care ne-am fi așteptat. Astfel, potrivit acestuia, în cazul în care împărțim cu alte persoane un spațiu închis mic, prost aerisit, și asta pentru o bună bucată de timp, nici distanțarea fizică nu mai este de ajutor.

MMPS a publicat Ordinul privind măsurile pentru prevenirea contaminării cu noul coronavirus SARS Cov-2 la locul de muncă, pe perioada stării de alertă, și Ghidul pentru revenirea la muncă în condiții de siguranță pentru angajați și pentru angajatori.

Citeste si:
Guvernul va lansa o schemă de ajutor pentru companiile mari
Guvernul va lansa o schemă de...

Poți citi și Ce măsuri trebuie să iei dacă ai un angajat suspect sau infectat cu coronavirus

Sursa foto: shutterstock

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Citește și
Cum ar trebui să fie restructurat spațiul de lucru și ce propun autoritățile
Setari Cookie-uri