Cum a ales să muncească de acasă o firmă de servicii IT: Angajații au primit flexibilitate în organizarea și realizarea sarcinilor

Pandemia de coronavirus ne-a ținut pe toți în case mai multe săptămâni și a impus munca de acasă, în domeniile unde a fost posibilă. Cu experiență sau nu, angajați si angajatori au fost puși în fața nevoii de adaptare ”peste noappte” la noua normalitate, însă în timp ce pentru unii toate acestea au fost foarte dificile, alții s-au descurcat cu ușurință. Iar pentru rezultate bune cu oamenii mutați în birourile de acasă încrederea și flexibilitatea s-au dovedit cheia succesului, a declarat, pentru wall-street.ro, Iulia Bădăuță, IT&RPA Talent Acquisition în cadrul Connections România.

Compania Connections este unul dintre cei mai importanți actori de pe piața de digital transformation din România, având 300 de angajați, birouri în Bulgaria, Serbia și planuri de extindere la nivel global.

La fel că majoritatea companiilor din domeniul IT, odată cu declanșaarea pandemiei de coronavirus, organizația a adoptat decizia de muncă 100% remote pentru siguranța angajaților.

”Toate procesele de recrutare s-au desfășurat mai eficient – exclusiv online și departamentul de HR a fost prompt în realizarea suportului pentru colegi”, a declarat, pentru wall-street.ro, Iulia Bădăuță, IT&RPA Talent Acquisition Connections România.

Nu am întâmpinat modificări majore, poate doar lipsa interacțiunii sociale. Echipele au comunicat în continuare via Skype/Google Meet/Microsoft Teams–iar noi, ca departament de HR, am răspuns tuturor întrebărilor și solicitărilor venite din partea colegilor.

Citeste si:
Romanii de la Connections intra pe piata din Asia. Ce venituri tintesc
Romanii de la Connections...
Citeste si:
8 remedii pentru ameliorarea durerii in gat
8 remedii pentru ameliorarea...

Recomandăm și Munca de acasă: Tot ce trebuie să știi ca să poți munci de unde dorești, dar în legalitate

Cum era și de așteptat, compania activând într-un sector privilegiat, IT-ul, proiectele organizației au continuat, chiar și în pandemie și izolare, iar recrutarea a fost activă în continuare pentru zona de IT.

Volumul de muncă nu s-a diminuat, iar proiectele au fost în continuare funcționale.

Citeste si:
Munca de acasă continuă: abilități care NU trebuie să îți lipsească
Munca de acasă continuă:...

IT-ul se adaptează cu ușurință

Iulia Bădăuță a mai arătat că pentru organizația pe care o reprezintă, fiind o companie de servicii IT, adaptarea la munca de acasă a fost destul de ușoară din punct de vedere tehnic – echipamentele fiind portabile. Pe de altă parte, potrivit acesteia, interacțiunea socială a lipsit, într-o măsură mai mare sau mai mică, dar fiecare angajat s-a organizat pentru a-și îndeplini task-urile zilnice.

”Angajații au primit încredere și flexibilitate în organizarea și realizarea task-urilor. De asemenea, meritele colegilor sunt recunoscute în fiecare lună prin intermediul unui newsletter intern, iar ideile/inițiativele sunt apreciate și implementate – acolo unde există posibilitatea”, a precizat ea.

Se muncește eficient de acasă?

”Este foarte greu să generalizăm fiind mai mulți factori care influențează acest randament: proiectul, echipa, dificultatea task-urilor, volumul de activitate. Colegii noștri au dat dovadă de adaptabilitate, responsabilitate și s-au organizat astfel încât să îndeplinească așteptările proiectului în care sunt implicați”, a precizat Iulia Bădăuță.

Recomandăm și Miza supremă. Va prinde rădăcini munca de acasă în România? Cum văd managerii viitorul muncii remote

Citeste si:
Profilul angajatului care a lucrat remote în timpul Covid-19
BestJobs: Profilul...

Reîntoarcerea în birouri, treptată

De la începutul lunii iunie, compania a luat decizia revenirii la birou, dar nu în totalitate.

”În funcție de volumul activității/preluare de proiecte am abordat strategia „rotației” ( 1 săptămâna birou/1 săptămână remote sau 2 săptămâni birou/2 săptămâni remote) astfel încât distanțarea socială să fie păstrată, iar nevoile echipei să fie satisfăcute”, a explicat reprezentantul Connections.

Mai mult, ea susține că acum compania este pregătită să facă față muncii remote, în eventualitatea unui nou val de pandemie.

”Da. În momentul de față există un istoric, este ceva predictibil și deja s-a realizat o regândirea a strategiilor, atât de organizare cât și de business”, a precizat aceasta.

Compania Connections este specializată în Intelligent Automation, IT Infrastructure Support, Digital Business Process Management și Software Development On Demand. Clienții Connections sunt companii globale și companii medii românești din industrii precum Banking, FMCG, Oil & Gas, Telecom și Retail.

Sursa foto: Shutterstock

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri