O treime (34%) dintre angajații din mediul urban din România au remarcat îmbunătățiri ale comportamentului angajatorului în perioada pandemiei, arată un studiu realizat de către compania de cercetare de piață iSense Solutions, folosind o metodologie mixtă, calitativ-cantitativ, cercetarea cantitativă fiind reprezentativă urban. Studiul relevă faptul că schimbările în modul de lucru aduse de pandemie au avut un impact și în dinamica relațiilor între angajatori și angajați.

Printre lucrurile bune observate de către angajați se numără soluțiile eficient implementate astfel încât activitatea angajaților să nu aibă de suferit, o mai mare apropiere a angajatorului față de ei și o mai bună înțelegere a nevoilor angajaților.

Pe de altă parte, 19% dintre angajați au simțit că angajatorul și-a schimbat comportamentul într-un mod negativ în pandemie, fiind mai sever cu angajații, mai puțin implicat în relația cu aceștia și implementând soluții în defavoarea angajaților. Pentru 47% dintre angajații din mediul urban, relația cu angajatorul a rămas la fel ca înaintea pandemiei.

Impactul negativ al pandemiei asupra locurilor de muncă

Pentru aproape o treime (28%) dintre angajații din mediul urban din țara noastră, impactul pandemiei asupra situației profesionale și a beneficiilor obținute a fost unul negativ (salariul și beneficiile au scăzut, au fost în șomaj tehnic, au fost concediați). În acelasi timp, 65% dintre angajați afirmă că lucrurile au rămas la fel ca inainte de apariția pandemiei, în timp ce 7% au o situație profesională mai bună acum.

Discuțiile în profunzime cu angajații participanți la studiul din comunitatea de cercetare calitativă online „iSense Modern Consumers” au relevat că starea dominantă a acestora la începuturile pandemiei era caracterizată de nesiguranță, instabilitate, teamă și stres. Cu toate acestea, aceștia au putut aprecia faptul că restricțiile pentru limitarea răspândirii Covid-19 au reprezentat un prilej foarte bun pentru implementarea activității profesionale de acasă.

Angajatorii au fost apreciați pentru spiritul civic și grija față de siguranța echipelor lor de care au dat dovadă implementând lucrul de acasă.

Care sunt beneficiile dorite de către angajați în prezent?

Beneficiile dorite de angajați depind într-o foarte mare măsură de modul și locația din care și-au desfășurat activitatea în această perioadă. Astfel, 33% dintre angajații din mediul urban și-au continuat activitatea de la birou, 27% de acasă, 23% au avut posibilitatea de a lucra și de acasă și de la birou și 17% au lucrat în alte condiții (teren/fabrici/șantiere).

Beneficii pentru cei care lucrează de la birou

Pentru angajații care lucrează de la birou, lista de beneficii așteptate din partea angajatorului cuprinde: măsuri sporite de siguranță la birou (50%): materiale sanitare, măști de protecție, distanțare între birouri, igienizare a spațiului de lucru, testare Covid-19 gratuită (44%), stabilirea unui program de lucru flexibil pentru evitarea aglomerației din timpul orelor de vârf (37%), posibilitatea de a lucra și de acasă (34%), oferirea unui suport financiar pentru transport individual, pentru evitarea mijloacelor de transport în comun (27%), oferirea unui ajutor financiar pentru părinți în găsirea unei soluții de supraveghere a copiilor – grădiniță/școală privată/ bonă (25%), punerea la dispoziție a anumitor mijloace alternative de deplasare precum biciclete, trotinete (10%).

Beneficii pentru angajații care lucrează remote

Pentru angajații care și-au continuat activitatea profesională de acasă, lista de dorințe este mai complexă, aceștia dorindu-și: o mai mare flexibilitate a programului de lucru (32%), o mai mare încredere din partea angajatorului (30%), asigurarea materialelor tehnice necesare pentru desfășurarea activității precum laptop/PC/imprimantă (28%), tichete de masă (25%), ajutor în plata facturilor furnizorilor de internet și energie (22%), ajutor financiar pentru achiziționarea mobilierului de birou necesar (16%), mai multe activități online de echipă pentru a nu resimți lipsa socializării cu colegii (14%), oferirea unor soluții pentru supravegherea copiilor în timpul programului de lucru (12%), suport psihologic/ședinte online cu specialiști (10%).

Dincolo de aceste nevoi măsurate și în studiul cantitativ, în Comunitatea de Cercetare Calitativă „iSense Modern Consumers” angajații au mai menționat și alte beneficii, printre care și oferirea unui spor de pandemie pentru achiziționarea de măști și dezinfectanți în afara serviciului, posibilitatea de trecere cât mai mare în online a activității companiei și găsirea unor soluții mai puțin radicale precum șomajul sau concedierea (reducerea salariilor, micșorarea programului de lucru).

Pe de altă parte, percepute la fel de importante sunt și beneficiile emoționale, astfel angajații și-ar dori să primească din partea angajatorilor un suport emoțional mai mare (empatie, apropiere, motivare, încurajare) și de asemenea mai multă flexibilitate.

Cercetarea calitativă a fost realizată în decursul lunilor august – septembrie 2020, în comunitatea online iSense Modern Consumers, comunitate ce cuprinde 50 de persoane cu vârsta între 18 și 55 de ani, din mediul urban. Cercetarea cantitativă a fost realizată pe un eșantion de 500 persoane cu vârsta cuprinsă între 18 și 65 de ani, prin metodologia computer-assisted web interviews, în lunia august-septembrie 2020 și este reprezentativă la nivel urban, cu un grad de eroare +-4.38% la un nivel de încredere de 95%.

iSense Modern Consumers Online Community este un instrument de cercetare iSense Solutions ce beneficiază ca infrastructură de propriul soft de comunități online dezvoltat in-house (Sense Communities). Prin intermediul acestei comunitați, companiile pot afla rapid percepțiile consumatorilor și pot identifica trenduri comportamentale relevante.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri