Dan Luca, trainer: Productivitatea nu începe când ne așezăm la birou să lucrăm și nu se sfârșește când închidem laptopul

Oamenii reprezintă motorul după care funcționează orice organizație. Ascensiunea unui departament, dar și a întregii companii depinde foarte mult de productivitatea angajaților. Prin urmare, se nasc mereu și constant întrebrări ca cele de tipul "cum putem să fim mai productivi?", "ce anume declanșează o creștere a randamentului la job?" și "cum putem aduce valoare adăugată muncii noastre?".

Dan Luca, coach, trainer și speaker specializat în productivitate spune că valoarea adăugată este maximizată atunci când un angajat acordă o semnificație cât mai înaltă, în primul rând pentru el însuși, apoi pentru compania din care face parte și pentru cei care beneficiază din urma acesteia.

„Fără semnificație, fără o consecință care să conteze și în viețile altora, munca este doar o zbatere, doar o tranzacție în care se vinde timp contra bani. E suficient ca să supraviețuiesti, dar nu e suficient ca să creezi valoarea adaugată de care ești capabil.

Aceste principii au fost cumva impuse generațiilor care se apropie de pensionare, însă generația Millennials are o nevoie acută de semnificație și are nevoie de răspunsuri pertinente la astfel de întrebări: «De ce să fac acest lucru?», «Cum mă ajută acest lucru să mă dezvolt și să cresc?».”, a declarat, pentru wall-street.ro, Dan Luca, coach, trainer, speaker specializat în productivitate.

În cel fel și-a pus amprenta pandemia asupra modului nostru de lucru

În ultimele luni, pandemia a generat schimbări majore ale modului în care lucrăm, timp în care s-au modificat atitudini și comportamente. Mulți dintre noi lucrăm de acasă, nu ne mai vedem colegii, șefii, colaboratorii decât în ședințele de pe Zoom. Lipsa interacțiunii pe care o aveam înainte, dar și anxietatea și neliniștea provocate de criza sanitară, lasă o amprentă și în ceea ce privește puterea noastră de a fi creativi și productivi atât la job, cât și în activitățile de zi cu zi.

Citeste si:
În spatele cortinei din vânzări: ce să faci în criză
În spatele cortinei din...

„În această perioadă primim o abundență de stimuli care se pun într-o zonă de incertitudine și nesiguranță și noi căutăm tot timpul repere după care să ne gestionăm. Avem nevoie de o structură, de rutine și ritualuri, care sunt fixe de la o zi la alta și care ne dau șansa să ne câștigăm reperele de care avem nevoie și fără de care nu putem gestiona multitudinea de situații diverse care apar de la o zi la alta”, a mai explicat Dan Luca, fondator al comunității 5AM.

Avem nevoie așadar să ne gestionăm mai bine timpul, să avem o organizare mai eficientă a unei zile din viața noastră. Nu trebuie să avem un program bine gândit numai pentru muncă, ci și pentru activitățile care încep după terminarea programului de la job.

Productivitatea este un continuum. Nu începe când ne așezăm la birou să lucrăm și nu se sfârșește când închidem laptopul. Contează enorm ce facem după ce încheiem ziua de muncă, cum ne relaxăm, cum vorbim cu familia, cu prietenii. Contează cum ne pregătim pentru somn. Contează calitatea somnului, ora de culcare, ora de trezire, ritualul de dimineață, încărcarea cu energie, să avem claritate și încredere.

-Dan Luca-

Citeste si:
Suntem mai creativi când lucrăm de acasă?
Suntem mai creativi când...

Expertul spune că regulile pe care ar trebui să le urmărm pentru o avea un randament crescut al productivității implică o prioritizare a sarcinilor după principiul „must have, nice to have, extraordinary to have”. Totodată, să nu uităm să începem cu task-ul cel mai dificil, iar în timpul muncii să ne acordăm pauze de câte cinci minute, la fiecare 25 de minute lucrate.

Citește și: Anul în care companiile conduc pe timp de ceață. Nici angajații nu stau prea bine cu vizibilitatea

Cum pot fi managerii mai productivi în această perioadă

Dacă în primele săptămâni de la debutul carantinei din primăvară, gradul de productivitate a crescut considerabil pe fondul eliminării factorilor perturbatori, acum, pe final de toamnă, productivitatea tinde să scadă abrupt, ceea ce poate duce la o epuizare fizică și mentală.

„În primăvară, în momentul în care nu a mai fost nevoie de drumul până la birou, când au fost eliminate întreruperile uzuale de pe parcursul zilei și când comunicarea se făcea doar la distanță, productivitatea a explodat. Se vorbea chiar că lucrul de acasă a câștigat definitiv lupta pentru creșterea productivității și trendul va fi ireversibil. Aproape fără excepție, fiecare persoană a reușit să producă mai mult, să muncească activ mai multe ore și să simtă că face un sacrificiu pentru momentul când lucrurile se vor reîntoarce la normal.

Citeste si:
Psiholog: Angajații vor da randament mai mic și se vor concentra...
Gáspár György, psiholog:...

Problema a fost că deși lucrurile au arătat bine o perioadă, lucrul de care se temea toată lumea s-a întâmplat și a venit valul doi din toamnă, care este mult mai serios decât primul val”, explică Dan Luca.

Dan Luca spune că pentru manageri, o bună practică în creșterea productivității este rutina de dimineață, un aspect important care poate decide parcursul întreagii zile. De asemenea, un bun principiu după care se pot ghida liderii este „Work Hard, Recover Harder” întrucât recuperarea este cel puțin la fel de importantă că antrenamentul în sine. În momentul în care recuperarea este ratată, se pierde din performanța de a doua zi.


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri