Anul în care companiile conduc pe timp de ceață. Nici angajații nu stau prea bine cu vizibilitatea

O criză nu vine niciodată anunțată. Nu sună la interfon și nici nu bate niciodată la ușă să-și anunțe sosirea, ci doar își face singură loc, ex abrupto, cum ar zice o expresie latinească.

Anul acesta, aproape fiecare executiv sau manager din România a simțit că se află la volanul unei mașini cu care trebuie să circule pe un carosabil ud, pe timp de ceață, în vreme ce doar un singur ștergător mai funcționează. Desigur, multe dintre companii au ieșit din modulul de „supraviețuire”, însă cicatricile de la rănile din martie și din aprilie rămân vizibile în continuare. În acest context, și setul de abilități necesare în activitatea profesională s-a schimbat considerabil.

Trei competențe care nu trebuie să-ți lipsească dacă te angajezi în acest an

Competențele care nu trebuie să lipseasă niciunui candidat care merge la un interviu de angajare, în acest an pandemic, sunt cele care țin de gradul de adaptabilitate și de flexibilitate, în condiții de criză.

Foarte mare nevoie acum pentru candidații care merg la interviu este să aibă abilități ce țin de managementul schimbării. Și asta pentru că toate organizațiile trec în momentul acesta prin schimbări. Reziliența și managementul schimbării sunt critice. Acestea sunt primele lucruri esențiale, dincolo de experiență, limbi străine și competențe tehnice.

- Leonard Rizoiu, expert HR și managing partener la Viitorul Meu -

Citeste si:
HR Talks | Cât de justificată e teama oamenilor că roboții „le...
HR Talks | Angajații, între...

Specialistul a declarat, pentru wall-street.ro, că un alt element esențial de care este nevoie în câmpul muncii este creativitatea, o abilitate care nu e necesară doar în realizarea unor campanii de marketing și publicitate, ci una care presupune găsirea unor soluții rapide care să fie adaptate la profilul unei companii. Munca pe care o făceam înainte de pandemie s-a schimbat considerabil, prin urmare, este nevoie de un efort colectiv de găsire de noi soluții, cu bugete cât mai mici, la problemele care pot apărea. Toate acestea impun un management al timpului mai bun și un stil de lucru eficient.

Criza sanitară a încețoșat vizibilitatea

Pentru că e nevoie de noi competențe, vestea bună e că joburile nu dispar. Însă, vestea mai puțin bună este că pandemia a adus noi incertitudini profesionale în piața muncii care aduc în prim-plan o mai mare nesiguranță cu privire la perioadele contractuale.

Companiile au început să angajeze pe perioadă determinată și asta pentru că nu au vizibilitate asupra proceselor la care lucrează. Ca atare, candidatul este puțin temător că urmează să fie angajat pe perioadă limitată, deci aici cumva nu mai este o siguranță (...) Aceasta lipsă de vizibilitate are loc în contextul crizei sanitare, dar este și din cauza faptului că legislațiile s-au destul de haotic, motiv pentru care nu mai știm exact cum stau lucrurile.

Citeste si:
Godean, Adecco: Ar trebui să ne pregătim pentru o nouă criză a...
Florin Godean, Adecco...

- Leonard Rizoiu -

În final, expertul în resurse umane se arată optimist cu privire la evoluția în piața muncii pentru următoarele luni și spune că undeva la începutul anului viitor, lucrurile ar putea reveni la un normal. Până atunci, însă, e nevoie de răbdare pentru ca business-urile să capete mai mult timp să se reașeze, să-și restructureze organigramele și să mai reducă din stresul acumulat de la debutul pandemiei.

Sursa foto: Unsplash
Despre autor
Raluca Juncu
Raluca este unul din reprezentanții entuziaști și curioși ai generației Millennials. A studiat Jurnalism la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării la Universitatea din București și a urmat un master în Comunicare și Resurse Umane, în cadrul aceleiași instituții. Timp de doi ani a fost redactor la revista Forbes România și colaborator în cadrul mai multor proiecte editoriale precum Top 500 companii , Top 30 cele mai influente femei, precum și...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri