În zilele noastre, profilul de LinkedIn este crucial atunci când ne aflăm în căutarea unui loc de muncă. Prin această platformă, aproximativ opt persoane sunt angajate în fiecare minut, adică 480 de oameni pe oră și și 11.520 pe zi, conform statisticilor realizate de Linkedin. Dacă nu ai încă un profil de LinkedIn (deși pare cumva greu de crezut) nu ar trebui să mai stai pe gânduri, mai ales dacă îți cauți un job. Angajatorii folosesc site-ul pentru a căuta și a cunoaște candidați înainte de a-i angaja.

„Să nu ai nicio prezență în online ar putea reprezenta un semnal cumva îngrijorător pentru un angajator”, spune Angelina Darrisaw, coach de carieră și fondator și CEO al C-Suite Coach.

Prin urma, va trebui să te asiguri, însă că profilul tău este unul interesant în fața angajatorilor. Iată ce greșeli nu trebuie să faci, conform CNBC.

Nu scrie postări/ comentarii la supărare sau în momente în care te simți tensionat sau emotiv

Printre secțiunile care alcătuiesc prima parte a profilului tău de LinkedIn, angajatorul sau orice persoană care intră pe pagina ta poate vedea ce ai postat (fie la tine pe profil fie în altă parte), dar și ce comentarii ai lăsat.

De pildă, un semnal care îi poate da de gândit unui recrutor este să vadă în acea secțiune postări despre cum te-ai îmbătat la petrecerea firmei sau la o altă petrecere la care ai fost în timpul liber. „Acele ipostaze sunt pentru Instagram, așa că să le lăsăm acolo”, spune Phoebe Gavin pentru că altfel denotă faptul că ești neprofesionist.

Mai mult, specialistul recomandă să eviți să-ți împărtășești nemulțumirile, iar aici ne referim și la cele acumulate în urma unui „Nu” primit la un interviu de angajare.

Dacă un interviu nu merge așa cum și-au dorit sau primesc o respingere, unii nu se opresc până nu împărtășesc toate detaliile despre cum se simt. Nu posta când ești emoționat, supărat sau furios. Acesta ar putea fi primul lucru pe care îl văd managerii când se uită la profilul tău.

Octavia Goredema, specialist HR

„O mulțime de poziții care se suprapun”

Recrutorii observă, de asemenea, inconsecvențe în experiența ta de muncă. Ceea ce ar putea ridica multe sprâncene din rândul recrutorilor ar fi ideea de a ocupa mai multe roluri simultan. Obiectivele tale pot părea neclare sau chiar nerealiste pentru angajatorii care intră pe profilul tău.

Cel mai bun mod de a gândi atunci când îți treci experiența pe LinkedIn este să pleci de la premisa „Cum spun povestea experiențelor mele profesionale încât să aibă sens pentru cineva care intră pe profilul meu și vrea să mă angajeze?”.

Dacă într-adevăr ai avut o mulțime de poziții care se suprapun (în eventualitatea în care ești freelancer sau ai făcut și muncă de voluntariat în afara jobului), găsește o modalitate de a explica asta. Găsește timpul necesar și ai răbdare când (re)faci profilul tău de LinkedIn.

Experiență de lucru depășită

În cele din urmă, un profil care nu a fost actualizat de câțiva ani este, de asemenea, un semnal care s-ar putea să nu le placă recrutorilor. Dacă specialist HR vede un profil LinkedIn învechit, se poate întreaba de ce nu ai avut parte de niciun tip de creștere sau de dezvoltare în cariera ta.

Angajatorii doresc să vadă că îți îmbunătățești în mod constant abilitățile și îți extinzi cunoștințele pentru a se asigura că ești un activ valoros, cu multă experiență. Așa că atunci când câștigi premii, obții noi certificări sau îți asumi noi responsabilități la locul de muncă, adaugă și asta în CV-ul tău.

Cu cât sunt enumerate mai multe exemple de experiență de lucru din viața reală, cu atât ai mai multe dovezi că ai putea fi un candidat bun pentru locul de muncă la care visezi sau chiar și la unul care vine pe nepusă masă.

Când angajatorii „folosesc LinkedIn pentru a încerca să găsească candidați care ar putea să se potrivească nevoilor lor, au nevoie de informații pentru a putea face acea evaluare”, spune Gavin. Dacă aceste informații nu sunt furnizate în profilul tău, chiar dacă, de fapt, ai experiența potrivită, „vor trece la alt profil” fără să clipească.

Sursa foto: Pexels

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri