Systematic este un producător internațional de software cu capital danez. Centrul de dezvoltare din România și-a început activitatea în ianuarie 2017 și are în prezent o comunitate de peste 120 de angajați ce lucrează la proiecte în domeniul educației, sănătății și apărării.

Am discutat cu Gitte Mønsted Hansen - Senior Manager, People Attraction la Systematic, pentru a afla mai multe despre stilul de leadership și viața într-o companie daneză. Iată care au fost, pe scurt, ideile principale:

  • Din momentul în care un nou coleg se alătură echipei Systematic, încă din prima zi alături de noi, acesta va primi toată încrederea noastră.
  • Se spune că danezii sunt cei mai fericiți oameni din lume și, într-adevăr, ne distrăm foarte mult; uneori, putem fi considerați mai informali deoarece glumim mult și credem că, distrându-ne împreună, putem colabora mai bine.
  • Fiecare angajat este susținut de întreaga organizație și ajutat să își construiască drumul spre cariera potrivită.
  • Credem că dezvoltarea profesională este crucială pentru un angajat, de aceea noi încurajăm și creăm contextul potrivit pentru a stimula învățarea continuă.
  • Gândim software-uri excelente care simplifică procesul de luare a deciziilor pentru clienții noștri și nu intenționăm să schimbăm acest lucru.
  • Căutăm mereu colegi noi care poartă cu mândrie responsabilitatea contribuției pozitive în societate și care dezvoltă soluții și produse inovative în timp ce se distrează.

Ne puteți povesti câteva lucruri despre dumneavoastră?

Am absolvit o facultate cu specializare economică și mi-am început cariera în marketing, însă, pe parcurs, am simțit că munca mea poate avea un impact mai mare în domeniul resurselor umane.

Întotdeauna am considerat că unicitatea unei companii este dată de oamenii pe care îi angajezi și care, ulterior, cresc în cadrul organizației. De-a lungul carierei mele în marketing, am realizat că vânzările sunt cruciale, însă nu este nimic mai important decât oamenii care contribuie la dezvoltarea organizației.

Care sunt aspectele care definesc cultura organizațională la Systematic?

Probabil este o particularitate a țărilor nordice, însă noi credem că nu există nimic mai important decât colegii noștri și spiritul de comunitate pe care îl cultivăm în cadrul organizației. La Systematic, ne concentrăm eforturile asupra culturii organizaționale. Acționăm ca o echipă și avem încredere unul în celălalt.

Din momentul în care un nou coleg se alătură echipei Systematic, încă din prima zi alături de noi, acesta va primi toată încrederea noastră. Avem încredere în procesul nostru de recrutare și știm că, odată ce un candidat a parcurs toate etapele acestuia, nu ne rămâne decât să ne concentrăm asupra integrării sale în comunitatea noastră și asupra modului în care putem inova împreună.

Toate acestea conduc și la o transparență în rândul angajaților. Din postura de manager, sper că această transparență va contribui la o mai bună înțelegere a deciziilor pe care le iau în anumite circumstanțe și va conduce la o comunicare mai eficientă pentru a putea găsi împreună cele mai bune soluții.

Un alt aspect important al încrederii echipei este faptul că ne oferă posibilitatea să ne provocăm reciproc. La Systematic, cu toții suntem profesioniști pe un anumit domeniu și avem know-how în acest business, așa că, atunci când întâmpinăm o problemă, avem deseori perspective diferite, ceea ce stimulează soluții sau răspunsuri inovative.

Ce vă deosebește de restul companiilor din industrie?

Se spune că danezii sunt cei mai fericiți oameni din lume și, într-adevăr, ne distrăm foarte mult. Uneori, putem fi considerați mai informali deoarece glumim mult și credem că, distrându-ne împreună, putem colabora mai bine. Este important pentru noi ca echipă să ne cunoaștem la nivel personal, așa că fiecare coleg nou este invitat să petreacă cel puțin o săptămână în Danemarca, la biroul central din Aarhus, pentru a se familiariza cu noi toți. Astfel, au ocazia de a cunoaște echipa extinsă, de a-și face cunoștințe noi și de a crea relații profesionale și colaborări de lungă durată.

Suntem o companie modernă cu origine daneză și o gândire adaptată la mediul internațional. Ne dorim ca toți cei care lucrează în una din sucursalele Systematic din întreaga lume să se întâlnească cu noi la sediul central Aarhus și să experimenteze cultura organizației noastre. Vrem să știe că o întreagă organizație îi susține și îi va ajuta să atingă succesul și să își construiască drumul spre cariera potrivită.

Procesul de onboarding are loc în Danemarca unde, timp de 1 saptămână, ei îl pot întâlni pe Michael Holm, CEO Systematic. Alături de el, VPs ai fiecărui departament vor participa la sesiuni de onboarding. Făcând parte din business, noii colegi pot afla mai multe despre viziunea lor, strategiile și planurile pentru anul viitor. În plus, noi ne vom asigura ca ei vor cunoaște toate diferențele culturale din cadrul Systematic. Avem 12 birouri la nivel global și lucrăm în echipe mixte, cu o diversitate culturală mare. Tocmai de aceea, dedicăm timp pentru a înțelege diferențele culturale și pentru a ne putea adapta mai ușor.

Un alt motiv pentru care îi invităm pe noii colegi la sediul central este pentru a descoperi cultura organizațională. Insistăm de fiecare dată ca acest proces de onboarding să se desfășoare în Danemarca, însă, datorită pandemiei, a trebuit să ne adaptăm, mutându-l online. Însă, de îndată ce vom putea călători din nou, ne vom întâlni cu toți angajații noi pentru o sesiune de networking.

Activitățile de teambuilding sunt un alt aspect important al culturii noastre. Împreună cu echipa, ajungem la rezultatele dorite. Avem o cultură orientată spre lucrul în echipă și considerăm că cele mai importante sunt coeziunea echipei și încrederea pe care ne-o oferim reciproc. Am încredere în echipa mea și acest lucru ne inspiră ca grup să fim loiali, deschiși și sinceri.

Ce face un candidat să fie potrivit în echipa Systematic? Ce aspecte urmăriți?

Urmărim profilul candidatului și motivația lui. Acestea ne ajută să prezicem împreună (atât din perspectiva de angajator, cât și din perspectiva de candidat) succesul în cadrul organizației.

Ne interesează profilul candidatului pentru că astfel putem discuta despre valorile și nevoile sale de dezvoltare. În cadrul unui astfel de dialog, noi, cei implicați în proces (managerul, candidatul și recruiterii), putem înțelege dacă Systematic este locul în care va prospera și care îi va oferi posibilitatea de a se dezvolta în direcția profesională pe care și-o dorește.

Pentru noi, interviul de recrutare este o experiență care ne oferă ocazia de a ne cunoaște reciproc. Ne concentrăm acest timp de explorare întrucât ne dorim o colaborare de lungă durată și vrem ca participanții la interviu să aibă ocazia să evalueze oportunitățile pe care le oferim. Totodată, căutăm colegi care să construiască alături de noi comunitatea Systematic și care să își dorească să lucreze pentru o companie care face diferența în domenii de interes internațional precum sănătate, educație, apărare, energie regenerabilă. La Systematic, scrii cod pentru a salva vieți sau pentru a îmbunătăți viața beneficiarilor noștri.

Care sunt principalele etape ale procesului de recrutare?

Avem un proces de recrutare complex, în urma căruia ne dorim ca noul angajat să fie alături de noi pentru o perioadă lungă de timp și să se dezvolte din punct de vedere profesional.

Deseori, avem 3 etape de intervievare: unul de cunoaștere, în care testăm chimia dintre noi, un interviu tehnic, în care discutăm despre competențele tehnice și, în final, un interviu cu Program Manager-ul care se asigură că participanții la interviu au potențialul de a se adapta multiplelor proiecte internaționale din Systematic.

Ce sfaturi puteți oferi unui candidat pentru a se pregăti mai bine pentru procesul de recrutare?

Sfatul meu este să reflecteze la următoarele întrebări:

  • De ce să aleg să lucrez în compania Systematic – sunt cultura și valorile lor potrivite cu ale mele?
  • Ce mă motivează în viața profesională de zi cu zi? Făcând parte din echipa Systematic, mi-ar asigura acest lucru confortul profesional pe care îl caut?

Fiți sinceri și aveți încredere în noi când spunem că vrem să facem acest proces de recrutare unul de succes. Ne dorim să extindem echipele din România cu peste 20 de noi colegi care să contribuie alături de noi la inovarea software-urilor care fac diferența. Tocmai de aceea, dedicăm timp procesului de recrutare și depunem toate eforturile pentru o experiență win-win.

Care poate fi parcursul profesional al unui angajat în cadrul Systematic?

În funcție de obiectivele profesionale ale fiecărui angajat, aceștia se pot dezvolta în direcții diferite. Un angajat poate să aleagă fie să devină expert în domeniul în care profesează, dezvoltând o paletă largă de competențe și abilități, fie poate alege o carieră în leadership.

La Systematic, credem că dezvoltarea profesională este crucială pentru un angajat, de aceea noi încurajăm și creăm contextul potrivit pentru a stimula învățarea continuă.

Cum sprijiniți angajații să evolueze?

Toți colegii noștri sunt invitați de două ori pe an la discuții în cadrul companiei despre țelurile profesionale, iar lunar, aceștia au discuții one-to-one cu managerii direcți pentru a se alinia în ceea ce privește parcursul carierei pe care își doresc să o construiască.

Rezultatul acestor discuții sunt planurile de dezvoltare gândite și activitățile plănuite care sunt aliniate cu pasiunile și competențele angajaților și cu strategia Systematic. Toate acestea sunt susținute de activitățile din companie, precum sesiuni de mentorat, on-the-job trainings și workshop-uri atât interne, cât și externe.

Cum poate un angajat să atingă performanța în Systematic?

Consider că atingerea performanței fiecărui angajat este un efort de echipă. Înseamnă să îmi asum responsabilitatea muncii mele, muncii tale, a echipei și a livrării către clientul companiei.

Acest lucru presupune din partea mea:

  • Să fiu un bun coechipier și să te ajut atunci când ai nevoie, știind că și tu mă vei ajuta pe mine
  • Să fiu proactiv(ă) și să mă asigur că am înțeles ce îți dorești de la mine
  • Să clarific lucrurile neînțelese pentru a progresa rapid
  • Să ofer și să primesc feedback constructiv, să mă asigur că ofer feedback-ul potrivit care poate ajuta.

Această listă este mai lungă, așa că voi rezuma aici: să ai spirit de echipă, să înțelegi direcția strategică a companiei și să ai o gândire orientată către client. Acestea sunt lucrurile care caracterizează un coleg care atinge performanța la Systematic.

Care sunt câteva dintre beneficiile mai speciale și activitățile interne oferite angajaților?

La Systematic, evenimentele de echipă sunt organizate de Employees Club, inițiativă susținută de Michael Holm, CEO. Pandemia a afectat evenimentele sociale, așa că ne bazăm pe colegii noștri numiți Chief Corona Entertainment Officers care ne ajută cu crearea activităților menite să păstrăm contactul social și sentimentul de comunitate.

Care sunt planurile de viitor în ceea ce privește recrutarea?

Systematic se află într-o călătorie de dezvoltare. Uitându-ne la ultimii 5 ani, veniturile noastre au crescut cu 50%, iar numărul angajaților s-a dublat, ajungând la peste 1000 în toată lumea. Gândim software-uri excelente care simplifică procesul de luare a deciziilor pentru clienții noștri și nu intenționăm să schimbăm acest lucru. Căutăm mereu colegi noi care poartă cu mândrie responsabilitatea contribuției pozitive în societate și care dezvoltă soluții și produse inovative în timp ce se distrează.

Lista completă a job-urilor disponibile poate fi consultată aici.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri