Fiecare om de afaceri își propune ca productivitatea în cadrul firmei să crească, iar astfel, odată cu acest aspect, profitul să fie pe măsură. Iar ca acest lucru să se îndeplinească, antreprenorii trebuie să ia o serie de măsuri, care să faciliteze activitatea profesională a angajaților. Iată câteva sfaturi utile pentru dezvoltarea unui business.

Beneficii speciale pentru angajați

Angajații sunt motorul oricărei companii, de aceea angajatorii trebuie să îi motiveze, ca să se asigure că aceștia dau randamentul maxim. În primul rând, aceștia pot fi recompensați financiar, drept urmare, să primească bonusuri de performanță sau măriri salariale. În acest fel, vor munci mai mult și vor încerca să își eficientizeze activitatea. De asemenea, antreprenorii le pot pune la dispoziție și alte beneficii, precum vouchere de vacanță, zile libere suplimentare, să le ofere asigurare medicală la clinici private sau abonamente la librării, săli de fitness sau teatru.

Un team building

Un team building este o altă metodă la care pot apela oamenii de afaceri. Această activitate îmbunătățește comunicarea și relațiile profesionale, dar și cele personale, dintre angajați. În acest mod, atât angajatorii, cât și subalternii se pot cunoaște mai bine, într-un cadru neoficial, relaxat, unde toată lumea își poate exprima părerile și ideile. Se depășesc anumite bariere, se dezbat probleme, iar creativitatea e stimulată. Preferabil ar fi ca cei care dețin un business să aleagă o destinație unde să predomine liniștea, să fie un cadru intim și relaxant, de exemplu, o excursie la munte, la o cabană, poate chiar lângă un râu. Iar în cazul în care este o urgență sau se impune un dialog telefonic cu partenerii de afaceri sau clienții, iar cei prezenți să aibă mereu telefonul încărcat, cei care participă la team building pot apela la un power bank. Cu ajutorul acestei baterii externe pentru smartphone se vor asigura că bateria telefonului va rămâne mereu la capacitate maximă, indiferent de zona în care se află.

Traininguri și cursuri de specializare

Angajații mai bine pregătiți din punct de vedere profesional vor da un randament crescut, ceea ce va duce la sporirea productivității. De aceea, antreprenorii pot lua în considerare să îi trimită la traininguri și cursuri de specializare, în funcțiile de domeniul de activitate al companiei. Astfel, subalternii vor deveni mai încrezători în propriile forțe și se vor simți apreciați. În plus, odată ce compania la care lucrează va investi în dezvoltarea lor profesională, riscul de a căuta alt job scade.

Un program flexibil de muncă

O altă soluție la care pot apela oamenii de afaceri pentru a spori productivitatea este un program flexibil de muncă. Mai precis, să le ofere angajaților posibilitatea să lucreze de acasă sau să vină la sediu la ora la care își doresc. E foarte important pentru salariați să lucreze într-un mediu în care să aibă parte de relaxare, să își stabilească propriul ritm de muncă, să nu nu fie obligați să mănânce la o oră fixă sau să respecte o anumită conduită vestimentară. În plus, cu cât își vor termina sarcinile profesionale mai repede, cu atât vor avea mai mult timp liber la dispoziție. Deci, productivitatea va crește. De asemenea, atunci când se deplasează la muncă, angajatorii le pot deconta transportul, fie că folosesc mijloacele de transport în comun, fie mașina personală. Astfel, vor pune bani deoparte.

Metodele acestea sunt doar câteva dintre cele la care pot apela antreprenorii pentru a crește productivitatea din cadrul firmei, deci pentru a își dezvolta afacerea. Cu siguranță, profitul scontat nu va apărea fără anumite investiții. De asemenea, companiile mai pot lua în calcul și externalizarea anumitor secțiuni din cadrul businessului, pentru a eficientiza activitatea și pentru a crește randamentul.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri