Multe companii au anunțat încă de acum câteva luni că-și plănuiesc intens reîntoarcerea la birouri și că își recheamă angajații înapoi la sedii. După o bună perioadă în care munca remote s-a instalat, giganți precum Google, Amazon, Morgan Stanley sau Goldman Sachs și-au pus la punct planuri ca să-și aducă angajații înapoi, chiar dacă unii au mai amânat data exactă a revenirii la birou. Apple, de pildă, le-a spus angajaților de la sediile din întreaga lume că vor fi nevoiți să vină la birou, dar nu mai devreme de 10 ianuarie 2022, în contextul îngrijorărilor cauzate de cel de-al patrulea val al pandemiei. Și Amazon a anunțat că intenționeză să amâne reîntoarcerea la birouri, deși inițial era planificată pe 7 septembrie.

Un sondaj al Partnership for New York City arată că inițial, angajatorii credeau că aproximativ 62% dintre angajați se vor reîntoarce la birou până în septembrie 2021. Cu toate acestea, doar 23% dintre angajații din Manhattan s-au întors la sedii și nu complet, ci în varianta hibrid, cu două zile de venit la birou pe săptămână, scrie revista Forbes.

Citește și: Ce ne așteaptă pe piața muncii, din toamnă. Suntem pregătiți pentru valul 4?

Reîntoarcerea la birou și multele semne de întrebare

Desigur, rămâne acum întrebarea: Oare mai vor angajații să se reîntoarcă la birou complet? În mod cert, angajații sunt cei mai interesați de binele lor, atât în plan personal, cât și profesional. După aproape doi ani de munca remote, salariații din întreaga lume au realizat că de acasă se bucură de un grad mai mare de autonomie și că își pot crea aproape singuri programul loc de lucru, fără să mai piardă timp pe drum. A te întoarce zilnic la birou înseamna reluarea unui program fix de lucru (de la 9 la 5 pentru cei mai mulți), alocarea unui buget pentru transport ( un aspect dificil aici dacă stăm să ne gândim cât de mulți salariați pierd timp cu naveta zilnică) sau cheltuielile cu masa de prânz.

Pentru mulți angajați, lucrul de acasă a însemnat să petreacă mai mult timp cu familia, mai mult timp pentru hobby-uri, deci mai mult timp pentru sine. Mulți părinți au reușit pentru prima dată să-i ducă pe cei mici pentru prima dată la anumite cursuri, în timp ce alții au reușit să-și creeze în sfârșit un program în care reușesc să se trezească mai devreme dimineața. Teoretic nu prea vrea nimeni să piardă asta. Mai mult, întoarcerea la birou înseamnă, pentru mulți angajați teamă, o teamă legată de siguranța lor sanitară, în contextul în care venirea la birou înseamnă să intri în contact fizic cu mai mulți colegi. La acestea se adaugă și teama de a umbla pe străzi aglomerate, cu oameni neglijenți, prin locuri care favorizează dezvoltarea și răspândirea virusului.

Deși munca în regim hibrid e singura metoda care ajută în acest moment ambele părți, angajatorii nu s-au obișnuit prea mult cu gândul că angajații să vină atât de puțin la birou sau chiar deloc. Prin urmare, nu ar trebui să ne mire dacă angajații de la unele companii vor dori să se opună vehement unei reîntoarceri complete la birou. Studiile arată că oamenii ar prefera să renunțe la o cantitate mare din salariul lor pentru a putea munci remote în continuare.

Nici situația actuală a evoluției coronavirusului la nivel global nu este de partea angajatorilor, în contextul îngrijorărilor apărute pe fondul descoperirii noilor mutații ale COVID-10: Lambada și Mu.

În cele din urmă, va exista un moment în care atât angajatorii, cât și angajații vor fi de acord că o reîntoarcere completă la birou nu este realizabilă. Angajații mai tineri ar putea dori să vină la birou pentru a obține un sentiment al culturii companiei din care fac parte, pentru a găsi un mentor, pentru a afla cum funcționează afacerea și pentru a-și face mai multe contacte. Vor fi și câțiva oameni care vor dori doar să iasă din casele și apartamentele lor și să rămână la birou cu normă întreagă. Însă, oricum ar fi, nu ne vom întoarce la a face lucrurile așa cum am făcut-o întotdeauna.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri