Digitalizarea este un tren pe care România nu mai are voie să îl rateze, în contextul în care următoarea decadă se anunță a fi marcată de a patra revoluție industrială, ce nu va fi nimic altceva decât „o luptă pe viață și pe moarte pentru competitivitate și talent”, este de părere Ionuț Stanimir, Director de Marketing și Comunicare în cadrul BCR.

Adopția și utilizarea noilor tehnologii a fost semnificativ accelerată de criza sanitară în care ne aflăm, ceea ce face ca tot mai multe profesii să depindă de abilitățile digitale. Estimările de la PwC indicau, în 2019 că, până în 2028, 275.000 de angajați români ar trebui să deprindă competențe digitale noi sau superioare (dobândite prin procese de upskilling) pentru a-și menține sau pentru a găsi locuri de muncă. Reprezentanții companiei de audit și consultanță precizează că în 2021, acest termen a fost devansat de pandemie.

Ionu Stanimir, Director de Marketing și Comunicare în cadrul BCR subliniază că este esențial ca oamenii de toate vârstele, să deprindă rapid cunoștințe tehnice, indiferent de domeniul în care lucrează sau dacă activează în sistemul public sau cel privat. Specialistul face o paralelă cu perioada în care în România, limba engleză începea să devină un fel de „permis” de trecere pentru accesarea unui număr tot mai mare de locuri de muncă sau pentru a face tranziția către poziții mai bine plătite într-o companie.

În următoarea decadă va fi incredibil de necesar că așa cum la vremea ei limba engleză a devenit un fel de permis către un job bun, tehnologia trebuie să devină lingua franca (n.red. o limbă sau un amestec de limbi utilizate ca mijloc de comunicare de către persoane ale căror limbi materne sunt diferite) pentru o mulțime de oameni, indiferent unde vor lucra, că vor lucra în servicii creative, în sănătate, mediu, finanțe și biotehnologii sau sectorul public sau privat. E nevoie ca datele și tehnologiile să devină lingua franca. Până se adaptează sistemul formal de educație la aceste limbi străine, cred că va dura puțin.

- Ionuț Stanimir, Director de Marketing și Comunicare în cadrul BCR -

Citește și: Prof. Univ. Dr. Răzvan Bologa: Meseriile viitorului vor fi despre roboți, drone sau imprimante 3D

România pornește la drum fiind deja în urmă

Până la a căpăta o fluență digitală la scară națională, care să-i ajute pe români în viitor să se recalifice profesional, România se află deocamdată la coada clasamentului privind abilitățile digitale. Țara noastră se situează pe ultimul loc din UE în ceea ce privește competențele digitale de bază. Un raport de la Eurostat privind competenţele digitale ale tinerilor din Europa, cu vârste cuprinse între 16-24 ani, arată că cei din România sunt la coada clasamentului în Uniunea Europeană.

56% dintre aceştia deţin competenţe digitale de bază, faţă de media UE de 80%. România este pe ultimul loc şi la nivelul populaţiei generale, în contextul în care doar 10% din români au abilităţi digitale superioare, comparativ cu 33% media UE, în timp ce 43% au abilităţi reduse (versus 28% media UE).

„Poate sună cam dramatic, dar vă asigur că acesta este adevărul. Următoarea decadă va fi o luptă pe viață și pe moarte pentru competitivitate și talent. Nu va fi nimic mai puțîn decât asta. Cine știe să vorbească pe limba datelor și a tehnologiei va progresa, iar cine nu va rămâne în urmă.

Cine va ști să investească, să păstreze, să-și motiveze, să-și provoace talentele va avea succes (...) E o șansa imensă să recuperăm la fel cum e o șansa imensă să ratăm acest tren. Va fi foarte dificil dacă îl vom rata”, a mai precizat Ionuț Stanimir, în cadrul unei conferințe organizate de Școala informală de IT și InnovX-BCR.

Sursa foto: Agerpres

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Raluca Juncu
Raluca este unul din reprezentanții entuziaști și curioși ai generației Millennials. A studiat Jurnalism la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării la Universitatea din București și a urmat un master în Comunicare și Resurse Umane, în cadrul aceleiași instituții. Timp de doi ani a fost redactor la revista Forbes România și colaborator în cadrul mai multor proiecte editoriale precum Top 500 companii , Top 30 cele mai influente femei, precum și...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri